Dag 4 og føler sult hele tiden... :-(

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.221 visninger
36 svar
0 synes godt om
5. januar 2013

Leneur

Ja jeg har jo været i gang med kostomlægning i 4 dage nu, så stadig ren novice men kan det være rigtigt jeg skal føle sult hele tiden? Eller er det bare en tilvænning, fordi man tidligere har været vant til mere mad? Og hvor længe går der så, inden det bliver bedre?
Jeg spiser jævnt over hele dagen, endda morgenmad som jeg ikke har spist i MANGE år. Det eneste tidspunkt jeg føler mig nogenlunde mæt, er efter aftensmaden. Så kom gerne med input til sunde snacks der mætter noget og også gerne til morgenmad. Der får jeg lige pt lidt havregryn med minimælk på.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. januar 2013

helle85

Leneur skriver:

Ja jeg har jo været i gang med kostomlægning i 4 dage nu, så stadig ren novice men kan det være rigtigt jeg skal føle sult hele tiden? Eller er det bare en tilvænning, fordi man tidligere har været vant til mere mad? Og hvor længe går der så, inden det bliver bedre?
Jeg spiser jævnt over hele dagen, endda morgenmad som jeg ikke har spist i MANGE år. Det eneste tidspunkt jeg føler mig nogenlunde mæt, er efter aftensmaden. Så kom gerne med input til sunde snacks der mætter noget og også gerne til morgenmad. Der får jeg lige pt lidt havregryn med minimælk på.

jeg følger lige med

Anmeld

5. januar 2013

Muffin_girl

Leneur skriver:

Snacks:

Gulerødder, agurk, selleri med advocado dip - eller andet dip

Knækbrød

Nødder

Bagte æble skiver

Frugt

Grovboller

Skyr med friske blåbær

Morgenmad:

Havregrød med nødder og frugt

Yougurt med musli og bær

Rugbrød med ost eller fedtfattigt pålæg

Omelet med bacontern 

Det var lige dem jeg kunne komme på 

Anmeld

5. januar 2013

Leneur

helle85 skriver:

jeg følger lige med

Helt i orden...

Anmeld

5. januar 2013

Leneur

AalborgPigen skriver:

Snacks:

Gulerødder, agurk, selleri med advocado dip - eller andet dip

Knækbrød

Nødder

Bagte æble skiver

Frugt

Grovboller

Skyr med friske blåbær

Morgenmad:

Havregrød med nødder og frugt

Yougurt med musli og bær

Rugbrød med ost eller fedtfattigt pålæg

Omelet med bacontern 

Det var lige dem jeg kunne komme på 

Det lyder også godt. Hvordan er størrelsesforholdende? For lige pt vejer jeg min mad, indtil jeg har styr på portionerne.

Anmeld

5. januar 2013

Muffin_girl

Leneur skriver:

Det lyder også godt. Hvordan er størrelsesforholdende? For lige pt vejer jeg min mad, indtil jeg har styr på portionerne.

Arrh det ved jeg ikke.. Det var bare hvad jeg kunne komme på af sund mad

Anmeld

5. januar 2013

Lise

Jeg er også igang ... igen, igen...

Jeg drikker urtete hele aftenen - og også nogle gange i løbet af dagen. Pebermynte-urtete  Jeg elsker pebermynte, og det er lidt sødt, så det får tankerne fra mad. Det hjælper mig virkelig meget. F.eks. igår da ungerne fik fredagsslik (første store prøve), og hele stuen stank af vingummi - så slubrede jeg den ene kop efter den anden i mig, og så glemte jeg alt om det..  Og det giver mæthedsfornemmelse med mavsen fyldt med tevand.

Anmeld

5. januar 2013

Lise

Ellers så lur med på Go Kur på Tv2s hjemmeside. Der ligger madplaner og opskrifter for hver uge, og der er også snacks med. Så kan man få en god fornemmelse af hvad man må få. Eller endda følge madplanen, hvis det passer ind i ens liv.

Anmeld

5. januar 2013

Leneur

Lise skriver:

Jeg er også igang ... igen, igen...

Jeg drikker urtete hele aftenen - og også nogle gange i løbet af dagen. Pebermynte-urtete  Jeg elsker pebermynte, og det er lidt sødt, så det får tankerne fra mad. Det hjælper mig virkelig meget. F.eks. igår da ungerne fik fredagsslik (første store prøve), og hele stuen stank af vingummi - så slubrede jeg den ene kop efter den anden i mig, og så glemte jeg alt om det..  Og det giver mæthedsfornemmelse med mavsen fyldt med tevand.

Argh er ikke så vild med te.
Jeg må lige ind og lure efter de snacks, for synes at opskrifterne derinde virker så tidskrævende og det har jeg ikke tid til, når det bare er mig og min datter.
Tak for de gode forslag.

Anmeld

5. januar 2013

Lise

Leneur skriver:

Argh er ikke så vild med te.
Jeg må lige ind og lure efter de snacks, for synes at opskrifterne derinde virker så tidskrævende og det har jeg ikke tid til, når det bare er mig og min datter.
Tak for de gode forslag.

Man kan vænne sine smagsløg til hvad som helst

Jeg bruger heller ikke opskrifterne, da vi heller ikke lige har tid i overskud. Men jeg kigger ofte - måske lige for at få inspiration til aftensmad, eller som i eftermiddag hvor jeg var lidt sulten, så kunne jeg se at mængden af mandler man må spise er 15 stk, så det tog jeg.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.