Dag 4 og føler sult hele tiden... :-(

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

6. januar 2013

Mamalou

Jeg har flere forslag men jeg ligger under dynen med mobilos, så jeg skriver igen i morgen. Umiddelbart vil jeg sige, at det ikke burde være nødvendigt at føle sult

Sov godt!

vH Louise

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. januar 2013

helle85

AalborgPigen skriver:

Snacks:

Gulerødder, agurk, selleri med advocado dip - eller andet dip

Knækbrød

Nødder

Bagte æble skiver

Frugt

Grovboller

Skyr med friske blåbær

Morgenmad:

Havregrød med nødder og frugt

Yougurt med musli og bær

Rugbrød med ost eller fedtfattigt pålæg

Omelet med bacontern 

Det var lige dem jeg kunne komme på 

hvordanlaver du advocado dip???

Anmeld

6. januar 2013

jlp90

Hej.
Hvis man er vant til at spise hele tiden og ikke føle sult, så er ens mavesæk blevet udvidet og det tager normalt fjorten dage førend den har trukket sig sammen igen, så det er helt normalt at føle sig sulten tit ien periode i opstarten hvor man spiser mindre end man plejer.

Anmeld

6. januar 2013

Leneur

jlp90 skriver:

Hej.
Hvis man er vant til at spise hele tiden og ikke føle sult, så er ens mavesæk blevet udvidet og det tager normalt fjorten dage førend den har trukket sig sammen igen, så det er helt normalt at føle sig sulten tit ien periode i opstarten hvor man spiser mindre end man plejer.

Det var også min tanke og synes nemlig jeg havde læst det et sted. Jeg har nu ikke været vant til at spise hele tiden men når der var mad på bordet spiste jeg 2 portioner. Må bare ud og købe flere mættende grøntsager.
Har du nogle gode forslag til snack og måltider?

Anmeld

6. januar 2013

Leneur

Mamalou skriver:

Jeg har flere forslag men jeg ligger under dynen med mobilos, så jeg skriver igen i morgen. Umiddelbart vil jeg sige, at det ikke burde være nødvendigt at føle sult

Sov godt!

vH Louise

Det lyder godt. Jeg har en idé om at lave madplan for alle måltider og mellemmåltider, så jeg kan forberede lidt på forhånd og få overblik over det hele. Elsker systemer men det hele er stadig så nyt for mig.

Anmeld

6. januar 2013

gruener

Jeg spiser Yougurt med müsli om morgenen, et stykke rugbrød med pålæg til frokost og evt et æg og så selvfølgelig aftensmad. 

Som mellemmåltid spiser jeg clementiner, agurkestave med advocado dip, æbler i både, banan. 

Derudover har jeg fundet opskriften på nogle superlækre hjemmelavede knækbrød med masser af kerner. Der er godt nok lidt olie i, men sådan et stykke eller to i løbet af dagen er bare rigtig lækkert som snack. 

Jeg spiser efter weightwatchers pointsystem, da det passer rigtig godt til mig, da jeg godt kan lide søde sager, og derfor selv kan tilpasse det lidt, så der er plads til lidt sødt indimellem. 

Jeg har tabt 1,9 kilo siden i onsdags  I alt har jeg siden jeg fødte min søn tabt 45 kilo. 

Det er meget normalt at føle sult i starten. det kan sagtens vare 1-2 uger, i hvert fald gjorde det for mig.

Anmeld

6. januar 2013

Mamalou

Leneur skriver:

Det lyder godt. Jeg har en idé om at lave madplan for alle måltider og mellemmåltider, så jeg kan forberede lidt på forhånd og få overblik over det hele. Elsker systemer men det hele er stadig så nyt for mig.

Det lyder som en god plan

Her er forslag til mellemmåltider på 100 kcal 

1 knækbrød med 1 stor skive ost 30+ og peberfrugt.

150g skyr med en tsk kalorielet marmelade.

30g torskerogn på 30g rugbrød

1/2 avokado

100g kvark med 50g yogurt naturel og 50g frugt

1 kogt æg og 1 tomat.

Hvis du har lyst til lidt sødt kan du vælge (også svarende til 100 kcal):

1 stk. Wasa kanelknækbrød med 40 g hytteost

1 chokoladekiks

6 mariekiks

2 Digestive kiks

6 TUC 

1 flødebolle uden kokos

2 kugler is fra Isis.

Der er mange muligheder også lidt sødere, hvis det er svært at holde  

Hvis du mangler opskrifter på mad, så er (koge)bogen "spise med slankedoktor" rigtig god. Deri beskriver de også gode råd omkring vægttab og den er realistisk ift også at kunne leve efter, når man har tabt sig

Hvor meget vil du gerne tabe dig?

Vh. Louise

Anmeld

6. januar 2013

Mamalou

gruener skriver:

Jeg spiser Yougurt med müsli om morgenen, et stykke rugbrød med pålæg til frokost og evt et æg og så selvfølgelig aftensmad. 

Som mellemmåltid spiser jeg clementiner, agurkestave med advocado dip, æbler i både, banan. 

Derudover har jeg fundet opskriften på nogle superlækre hjemmelavede knækbrød med masser af kerner. Der er godt nok lidt olie i, men sådan et stykke eller to i løbet af dagen er bare rigtig lækkert som snack. 

Jeg spiser efter weightwatchers pointsystem, da det passer rigtig godt til mig, da jeg godt kan lide søde sager, og derfor selv kan tilpasse det lidt, så der er plads til lidt sødt indimellem. 

Jeg har tabt 1,9 kilo siden i onsdags  I alt har jeg siden jeg fødte min søn tabt 45 kilo. 

Det er meget normalt at føle sult i starten. det kan sagtens vare 1-2 uger, i hvert fald gjorde det for mig.

Jeg har også prøvet weightwatchers pointsystem med succes - netop fordi man "må" få søde sager

Vh. Louise

Anmeld

6. januar 2013

Carina:-)

Du er godt nok sej! 

Har du overskud til at ligge en dags mad herind? Sådan at man kan få lidt insp

Og gerne opskriften på knækbrød 

Og hvad spiser du f.eks til aftensmad?

Anmeld

6. januar 2013

Muffin_girl

helle85 skriver:

hvordanlaver du advocado dip???

Bare med mosede advocadoer, fromaige frais, citron saft, salt/peber

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.