Dag 4 og føler sult hele tiden... :-(

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

6. januar 2013

helle85

AalborgPigen skriver:

Bare med mosede advocadoer, fromaige frais, citron saft, salt/peber

tak det må jeg prøve

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. januar 2013

Leneur

gruener skriver:

Jeg spiser Yougurt med müsli om morgenen, et stykke rugbrød med pålæg til frokost og evt et æg og så selvfølgelig aftensmad. 

Som mellemmåltid spiser jeg clementiner, agurkestave med advocado dip, æbler i både, banan. 

Derudover har jeg fundet opskriften på nogle superlækre hjemmelavede knækbrød med masser af kerner. Der er godt nok lidt olie i, men sådan et stykke eller to i løbet af dagen er bare rigtig lækkert som snack. 

Jeg spiser efter weightwatchers pointsystem, da det passer rigtig godt til mig, da jeg godt kan lide søde sager, og derfor selv kan tilpasse det lidt, så der er plads til lidt sødt indimellem. 

Jeg har tabt 1,9 kilo siden i onsdags  I alt har jeg siden jeg fødte min søn tabt 45 kilo. 

Det er meget normalt at føle sult i starten. det kan sagtens vare 1-2 uger, i hvert fald gjorde det for mig.

Det var da også nogle fine alternativer.
Du må gerne smide opskriften ind på knækbrød...

Anmeld

6. januar 2013

Leneur

Mamalou skriver:

Det lyder som en god plan

Her er forslag til mellemmåltider på 100 kcal 

1 knækbrød med 1 stor skive ost 30+ og peberfrugt.

150g skyr med en tsk kalorielet marmelade.

30g torskerogn på 30g rugbrød

1/2 avokado

100g kvark med 50g yogurt naturel og 50g frugt

1 kogt æg og 1 tomat.

Hvis du har lyst til lidt sødt kan du vælge (også svarende til 100 kcal):

1 stk. Wasa kanelknækbrød med 40 g hytteost

1 chokoladekiks

6 mariekiks

2 Digestive kiks

6 TUC 

1 flødebolle uden kokos

2 kugler is fra Isis.

Der er mange muligheder også lidt sødere, hvis det er svært at holde  

Hvis du mangler opskrifter på mad, så er (koge)bogen "spise med slankedoktor" rigtig god. Deri beskriver de også gode råd omkring vægttab og den er realistisk ift også at kunne leve efter, når man har tabt sig

Hvor meget vil du gerne tabe dig?

Vh. Louise

Tusind mange tak for alle dine gode forslag. Det giver mig endnu mere at vælge imellem.

De søde sager kommer ikke lige ind på hylderne endnu. Heldigvis findes der jo små poser snolder, så min datter ikke snydes for fredagsslik og hun er god til at få dem tømt, så jeg ikke fristes over evne...

Jeg skal snart igang med en ny kinabog. Den første er allerede fyldt. Mangler vist bare nogle flere opskrifter med fisk. Diverse tilbehør og så til den kødløse dag jeg vil indføre. Ellers er jeg godt med, såfremt det smager godt, ellers må jeg på den igen.

Åh ha, ved ikke lige hvad det bliver til men minimum 10 kg, så bmi kommer under 25.

Anmeld

6. januar 2013

piadas

Jeg gik til diætist for et par år siden. Hun sagde, at det tager ca. 10-14 dage for mavesækken at skrumpe ind, så i den tid vil man føle sult. Derefter går det over - og hun havde ret!

Anmeld

6. januar 2013

piadas

Jeg kan forresten varmt anbefale app'en Shape Up Club. Jeg bruger den selv, og den fungerer rigtig godt! Det er lidt lige som Madlog, hvor man taster alt det man spiser ind samt motionerer, så regner den ud, hvor meget du må spise/har tilbage at spise den pågældende dag ift. hvor meget du ønsker at tabe dig.

Den fåes til Android, men hvis du har en iphone ved jeg ikke, om man kan finde den. Hvis du ikke har en Smartphone kan du selvfølgelig ikke finde den!

Anmeld

6. januar 2013

Leneur

piadas skriver:

Jeg gik til diætist for et par år siden. Hun sagde, at det tager ca. 10-14 dage for mavesækken at skrumpe ind, så i den tid vil man føle sult. Derefter går det over - og hun havde ret!

Ok, ja så må jeg bare vente nogle dage endnu..
Er på shape up allerede, så den gør da også en forskel.

Anmeld

6. januar 2013

Mamalou

Leneur skriver:

Tusind mange tak for alle dine gode forslag. Det giver mig endnu mere at vælge imellem.

De søde sager kommer ikke lige ind på hylderne endnu. Heldigvis findes der jo små poser snolder, så min datter ikke snydes for fredagsslik og hun er god til at få dem tømt, så jeg ikke fristes over evne...

Jeg skal snart igang med en ny kinabog. Den første er allerede fyldt. Mangler vist bare nogle flere opskrifter med fisk. Diverse tilbehør og så til den kødløse dag jeg vil indføre. Ellers er jeg godt med, såfremt det smager godt, ellers må jeg på den igen.

Åh ha, ved ikke lige hvad det bliver til men minimum 10 kg, så bmi kommer under 25.

Det er forskellige hvordan folk har det med de søde sager. Jeg kan ikke undvære det 100%, så når jeg er på kur er det rart at der er plads ind i mellem

Herhjemme er tunfrikadeller et hit. Det er super sundt og billigt. Ellers laver jeg torsk i fad med grønt og en sauce af hakkede tomater og godt med krydderier. Fiskelasagne med spinat, hytteost og peberfrugter er også godt. 

Anmeld

6. januar 2013

Dinna88

Der er kun fået 4 dage - din krop skal lige ind i det! Din mavesæk tilpasser sig jo føden og mængden af den, men det tager tid! Så hvis du nu undlader de snacks, så vil din mavesæk på et tidspunkt følge med, og sulten vil smutte!

Anmeld

6. januar 2013

Leneur

Dinna88 skriver:

Der er kun fået 4 dage - din krop skal lige ind i det! Din mavesæk tilpasser sig jo føden og mængden af den, men det tager tid! Så hvis du nu undlader de snacks, så vil din mavesæk på et tidspunkt følge med, og sulten vil smutte!

Så du mener det er bedst kun at spise 3 gange om dagen?

Anmeld

6. januar 2013

Leneur

Mamalou skriver:

Det er forskellige hvordan folk har det med de søde sager. Jeg kan ikke undvære det 100%, så når jeg er på kur er det rart at der er plads ind i mellem

Herhjemme er tunfrikadeller et hit. Det er super sundt og billigt. Ellers laver jeg torsk i fad med grønt og en sauce af hakkede tomater og godt med krydderier. Fiskelasagne med spinat, hytteost og peberfrugter er også godt. 

Ja tundeller er gode og bonussen er at min datter også smovser i dem. Hun er nu sjov, for det er jo lidt nye ting jeg har budt på. Til at starte med, siger hun kan ikke li' og så spiser hun det alligevel.... For det meste...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.