Afvænning af NAT flaske.....

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

8.055 visninger
34 svar
0 synes godt om
30. december 2012

Mor til Ella

Hej Piger

Ella er blevet 10 mdr, og jeg synes vi snart skal til at af med natflasken, og sove istedet for om natten....

Ved dog ikke om det overhovedet er muligt fordi hun spiser rigtig dårligt i løbet af dagen....?

Men det skal forsøges når hun er oven på efter mellemørebetændelsen....

Hvordan bærer jeg mig ad??? Hun er endnu ikke tilbage på eget værelse, pga gentagende opvågninger om natten ( mellem 5-15 gange pr nat, med konstant gråd) Men ønsker at hun snart skal tilbage på værelset, og her modtager jeg også gerne råd

Endnu en ting hvornår vurdere man at der skal lægges dræn??? Ella har haft MØB nærmest konstant i 4 mdr.... 

Håber der sidder nogle mødre med et par gode råd

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. december 2012

L&V

Mor til Ella skriver:

Hej Piger

Ella er blevet 10 mdr, og jeg synes vi snart skal til at af med natflasken, og sove istedet for om natten....

Ved dog ikke om det overhovedet er muligt fordi hun spiser rigtig dårligt i løbet af dagen....?

Hvordan bærer jeg mig ad??? Hun er endnu ikke tilbage på eget værelse, pga gentagende opvågninger om natten ( mellem 5-15 gange pr nat, med konstant gråd) Men ønsker at hun snart skal tilbage på værelset, og her modtager jeg også gerne råd

Endnu en ting hvornår vurdere man at der skal lægges dræn??? Ella har haft MØB nærmest konstant i 4 mdr.... 

Vi gik kold tyrkere da hun var 6måneder. Det var hårdt et par dage men så var det det.. Og tænker det er det samme med at komme på værelser, hvis i tager beslutningen så er det sådan og det er hårdt og tager tid men man må ikke gi op

Anmeld

30. december 2012

L&V

Månsson skriver:

Vi gik kold tyrkere da hun var 6måneder. Det var hårdt et par dage men så var det det.. Og tænker det er det samme med at komme på værelser, hvis i tager beslutningen så er det sådan og det er hårdt og tager tid men man må ikke gi op

Ku os være der blev spist mere om dagen så

Anmeld

30. december 2012

Mor til Ella

Månsson skriver:

Er det så bare med "trøst" når hun forventer flasken!!!! Eller gav i noget andet i stedet????

Vi har fjernet 3 flasker den seneste måned for at få mere appetit, men uden det har gjort den store forskel.

Hun får 120 ml til eftermiddag, 150 i aftenflasken ig så de 120 om natten, og det er jo så stort set hvad hun lever af, hun vil ikke grød og sådan.... Synes det er svært SP siger vi skal blive ved at fjerne flasker, men lægen at hun bare skal have hvad hun vil have. 

Tror enlig ikke flytningen til værelset bliver det store problem

Anmeld

30. december 2012

Malli

Mor til Ella skriver:

Hej Piger

Har du set at der er kommet en gruppe til "flaskebørn"

Med min store datter, tog vi en kold tyrker. Erstattede indholdet med vand, det var ikke helt tilfredstillende for damen, så det gjorde vi et par dage, hvor hun tog lidt af den, og blev lidt gal når hun så blev lagt i seng igen. efter nogle dage, gad hun slet ikke tage flasken, og til sidst kunne hun så beroliges med en sut, og så sov hun helt uden flasken

Held & Lykke med projektet

Anmeld

30. december 2012

Mor til Ella

Malli skriver:

Har du set at der er kommet en gruppe til "flaskebørn"

Med min store datter, tog vi en kold tyrker. Erstattede indholdet med vand, det var ikke helt tilfredstillende for damen, så det gjorde vi et par dage, hvor hun tog lidt af den, og blev lidt gal når hun så blev lagt i seng igen. efter nogle dage, gad hun slet ikke tage flasken, og til sidst kunne hun så beroliges med en sut, og så sov hun helt uden flasken

Held & Lykke med projektet

Men når i så lagde hende og hun blev gal hva så

Nej, det har jeg ikke set.... 

Anmeld

30. december 2012

Stjerneskud

Afvænning af flaske er sådan set bare at stoppe. Giv barnet en tår vand og en sut når hun vagner om natten. Tit er det vanen frem for sult der gør at de vågner. Det hjælper nok også på hvor meget der bliver spist om dagen.

Det er det samme med at sove på eget værelse, det er bare at gøre det. Men de første par dage kommer i nok til at rende nogle gange, ellers tag en madras ind på gulvet og lig ved siden af hende hvis hun vågner rigtig mange gange.

Dræn er nok ørelægen du skal ringe til. Det behøver du ikke en henvisning fra egen læge til. Du kan jo altid ringe og høre ad. Hvis hun har haft mellemørebetændelse i 4 mdr. så kunne jeg godt forestille mig at der skulle gøres et eller andet ved det. Har dog ikke selv nogen erfaring på området.

Anmeld

30. december 2012

Mor til Ella

Stjerneskud skriver:

Afvænning af flaske er sådan set bare at stoppe. Giv barnet en tår vand og en sut når hun vagner om natten. Tit er det vanen frem for sult der gør at de vågner. Det hjælper nok også på hvor meget der bliver spist om dagen.

Det er det samme med at sove på eget værelse, det er bare at gøre det. Men de første par dage kommer i nok til at rende nogle gange, ellers tag en madras ind på gulvet og lig ved siden af hende hvis hun vågner rigtig mange gange.

Dræn er nok ørelægen du skal ringe til. Det behøver du ikke en henvisning fra egen læge til. Du kan jo altid ringe og høre ad. Hvis hun har haft mellemørebetændelse i 4 mdr. så kunne jeg godt forestille mig at der skulle gøres et eller andet ved det. Har dog ikke selv nogen erfaring på området.

Tak for svar...

Tror enlig også det er meget vanen og trøst, for det er ikke altid det hele hun spiser....

Synes bare at det er utroligt hvis det er de 120 ml om natten der gør at hun ikke vil spise. Skal lige siges at hun er på fas movicol pga forstoppelse. Men det bliver da lidt spændende at se

Tror jeg må tage noget ferie og så tage en kold tyrker

Anmeld

30. december 2012

Nadia&Daniel

Mor til Ella skriver:

Hej Piger

Vi tog også en kold tyrker her i denne jul.. Laura blev 2 år i okt. - og var bestemt ikke klar før nu.. Vi stoppede den 20 dec. og hun kan stadig godt finde på at nævne den en-to gange om dagen/aften.. Men så får hun et pæn nej og så tilbuddet om drikkedunk med vand - den tager hun så imod..

Anmeld

30. december 2012

L&V

Mor til Ella skriver:

Er det så bare med "trøst" når hun forventer flasken!!!! Eller gav i noget andet i stedet????

Vi har fjernet 3 flasker den seneste måned for at få mere appetit, men uden det har gjort den store forskel.

Hun får 120 ml til eftermiddag, 150 i aftenflasken ig så de 120 om natten, og det er jo så stort set hvad hun lever af, hun vil ikke grød og sådan.... Synes det er svært SP siger vi skal blive ved at fjerne flasker, men lægen at hun bare skal have hvad hun vil have. 

Tror enlig ikke flytningen til værelset bliver det store problem

Det var skisme os meget mælk i forhold til hun er så stor men hun skal jo selvfølgelig leve af noget.. Ja vi trøstede hende og gik det helt i lort fik hun en kop vand men det var hurtigt over..

Laura er os småt spisende og i en periode ville hun kun ha pasta og karry sauce så det fik hun 2 gange om dagen i en uge bare for hun spiste. Er der slet ikke noget der funker..

At komme på værelset var klart hårdere og er stadig lidt en kamp

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.