Tegn på fostervandsforgiftning??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

30. december 2012

JustMe

LMX skriver:

Ro på... Grønt fostervand er ikke farligt. Er tegn på at barnet har haft afføring i vandet, men det er ikke skadeligt.

Dette iflg den Jdm vi har til FFB...

Hvilket ofte sker fordi de er stressede....som ikke er godt for dem

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. december 2012

tarkoflen

Anonym skriver:

Og nu ringede jeg
Ingen bekymringer angående det grønlige udflåd - jeg nævnte dog ikke det med mine hævelser da jeg ikke tænkte det havde nogen betydning..

Det med hævelser kan have en indvirkning, især hvis det er kommet hurtigt, men så længe de ikke råber vagt i gevær, så er alt nok som det skal være men jeg synes da lige du skal blive tjekket ved din egen læge, når de åbner igen

Hvis du har døjet med forhøjet blodtryk, så skal du også lige være opmærksom

Anmeld

30. december 2012

KLN

Definition på svangreskabsforgiftning:

Blotryk over 140/90 samt protein i urinen

Symptomer:

Kraftig hovedpine, trykken for brystet, smerter svarende til der hvor leveren sidder, MEGET væske i kroppen (kommet over kort tid) og synsforstyrrelser.

Anmeld

30. december 2012

Kamulla

Ro på... Grønt fostervand er ikke farligt. Er tegn på at barnet har haft afføring i vandet, men det er ikke skadeligt.

Dette iflg den Jdm vi har til FFB...

Ikke korrekt.. barnet kan blive rigtig sygt hvis det får drukket af det grønne fostervand.. Noah blev tilset at børnelæge efter fødslen og han var dårlig længe..  han havde ikke slugt meget da han var så hurtigt ude.

+ AT barnet har afføring i maven betyder at barnet er stresset.. og viser kurven også det vælger de et aks for at skåne barnet

Anmeld

30. december 2012

LMX

Kamulla skriver:

Ikke korrekt.. barnet kan blive rigtig sygt hvis det får drukket af det grønne fostervand.. Noah blev tilset at børnelæge efter fødslen og han var dårlig længe..  han havde ikke slugt meget da han var så hurtigt ude.

+ AT barnet har afføring i maven betyder at barnet er stresset.. og viser kurven også det vælger de et aks for at skåne barnet

Jeg citerer kun hvad vi har lært af uddannet personale. Og hvis du googler vil du også se at det forholder sig sådan.

Men der er sikkert mange meninger om den sag.

Anmeld

30. december 2012

Kamulla

LMX skriver:

Jeg citerer kun hvad vi har lært af uddannet personale. Og hvis du googler vil du også se at det forholder sig sådan.

Men der er sikkert mange meninger om den sag.

jamen det er skam helt ok.. jeg har skam googlet det da jeg fik min søn og derefter.. hvis du læser står der at grønt fostervand skyldes barnet i kortere (eller længere) periode har lidt af iltmangel.. det kan være det ikke betyder noget men det kan også betyde at barnets iltforsygning er elendig og barnet skal ud nu.. sluger barnet det grønne fostervand kan det blive dårligt, men noget helt værre er hvis det ryger ned i luftvejene.. derfor er der en masse undersøgelser de tager under fødslen når der er grønt fostervand.. det er altid en vurderingssag af personalet som jo afhænger af mange factorer, men syntes bestemt ikke man skal sige det er sådan en "tralala" ting og man skal ignorerer det..

Ts.. du kan godt være i tvivl om vandet det går.. det kan sive, og de fleste gravide har øget vandet udflåd til sidst i gravidieten.. så derfor kan mange være i tvivl.. men fostervand lugter anderledes og så kommer der visse mængder ud.. men tror ikke det er det, og havde FG været urolig for det så havde de bedt dig komme.. desuden mener jeg BESTEMT at barnet først kan have afføring efter 34-35. uge..

Anmeld

30. december 2012

Anonym trådstarter

Kamulla skriver:

jamen det er skam helt ok.. jeg har skam googlet det da jeg fik min søn og derefter.. hvis du læser står der at grønt fostervand skyldes barnet i kortere (eller længere) periode har lidt af iltmangel.. det kan være det ikke betyder noget men det kan også betyde at barnets iltforsygning er elendig og barnet skal ud nu.. sluger barnet det grønne fostervand kan det blive dårligt, men noget helt værre er hvis det ryger ned i luftvejene.. derfor er der en masse undersøgelser de tager under fødslen når der er grønt fostervand.. det er altid en vurderingssag af personalet som jo afhænger af mange factorer, men syntes bestemt ikke man skal sige det er sådan en "tralala" ting og man skal ignorerer det..

Ts.. du kan godt være i tvivl om vandet det går.. det kan sive, og de fleste gravide har øget vandet udflåd til sidst i gravidieten.. så derfor kan mange være i tvivl.. men fostervand lugter anderledes og så kommer der visse mængder ud.. men tror ikke det er det, og havde FG været urolig for det så havde de bedt dig komme.. desuden mener jeg BESTEMT at barnet først kan have afføring efter 34-35. uge..

Det kunne da være at jeg skulle prøve at tage et bind på de næste par dage, for at være sikker på at det ikke er fostervand der siver. Jeg har under 2 uger tilbage, til termin.
Ej undskyld men hvordan lugter fostervand??

Anmeld

30. december 2012

Kamulla

Anonym skriver:

Det kunne da være at jeg skulle prøve at tage et bind på de næste par dage, for at være sikker på at det ikke er fostervand der siver. Jeg har under 2 uger tilbage, til termin.
Ej undskyld men hvordan lugter fostervand??

det skulle lugte ferskt ligesom sæd

Anmeld

30. december 2012

ekebiv

Kamulla skriver:

det skulle lugte ferskt ligesom sæd

Jeg fik de bukser jeg havde på da vandet gik med hjem i en pose og da jeg fik åbnet den et par dage senere lugtede de ikke overhovedet. Altså jeg stak ikke næsen ned i posen, vidste bare ikke hvad det var så åbnede og tog tøjet ud og smed det derefter ud :-)

Anmeld

30. december 2012

ekebiv

KLN skriver:

Definition på svangreskabsforgiftning:

Blotryk over 140/90 samt protein i urinen

Symptomer:

Kraftig hovedpine, trykken for brystet, smerter svarende til der hvor leveren sidder, MEGET væske i kroppen (kommet over kort tid) og synsforstyrrelser.

Jeg havde middelsvær svangerskabsforgiftning i min første graviditet og jeg havde ingen "fysiske" symptomer overhovedet. Mit blodtryk havde været højt i et stykke tid og jeg havde MEGET vand i kroppen men det var også kommet hen af vejen. Det eneste der "gik stærkt" var at der var kommet protein i urinen i løbet af en weekend. Jeg blev indlagt næsten 3 uger før termin og kom først hjem 2 uger senere da jeg havde født (blev sat igang til sidst). Jeg mærkede intet til det overhovedet.

Svangerskabsforgiftning er IKKE at spøge med, det kan gå rigtig galt så hvis du ikke har nævnt den pludselige væskeophobning for nogle synes jeg du skulle gøre det, det tager 2 sec at tjekke urin og blodtryk.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.