Barnepigen skriver:
Jeg kender det godt og er selv 18. Og har faktisk også været sammen med i min kæreste i 1½ år
Jeg har passet/passer meget børn og ved det kræver meget at have sådan en lille og det vil jeg ikke endnu. En anden ting er økonomien, der skal jo også være penge til at have et barn. Og det har vi ikke endnu også bor vi ikke sammen. Vi er begge i gang med udannelse. Og en sidste ting er at vi ikke er færdig med at være kærester og bare nyde hinanden uden at tænke på et barn.
De ting tænker jeg over når jeg bliver skruk. 
Gode råd.
TS: Sådan er det jo altid. Når der er noget, man virkelig ønsker sig, ser man det overalt.
Babyer er så din forbandelse. Men du virker fornuftig omkring det hele og forholder dig også til at det vil være upraktisk at blive mor nu, og det er sådan set det vigtigste.
Som Barnepigen skriver, er det eneste, du kan stille op mod din skrukhed nok ihærdigt at forsøge at fokusere på alt andet. F.eks. de ting, du ikke længere er i stand til, når først du har en baby. Og så huske på at det er en fantastisk oplevelse, som ikke bliver taget fra dig, men som du blot har i vente om nogle få år i stedet. 
Anmeld