nielsen80 skriver:
Jeg synes faktisk det er lidt for nemt at sige " jeg har ikke de vise sten til, hvordan det skal gøres", og derrmed undlade at svare på nogle helt konkrete spørgsmål. Du forholder sig ikke til argumentationen omkring de tilfælde, hvor far ikke har lyst eller vil tage barsel, eller de tilfælde hvor moren er enlig og barnet så kommer 3 måneder TIDLIGERE institution. Det er da problematisk, for i de tilfælde vil det jo ikke være i barnets tarv eller for familiens bedste.....uanset hvor mange undersøgelser du så har omkring, hvor fantastisk det er når far tager barsel.
På min arbejdsplads har manden mulighed for 3 måneders barsel med fuld løn - de måneder går så fra moderens dagpenge periode, hvis man vælger at benytte sig af det. Det synes jeg personligt er en bedre løsning - altså en økonomisk gulerod fremfor tvang og en situation hvor man nærmest straffer børn, som ikke kommer fra en kernefamile.
ja lige netop de problem strillinger bliver der gledet af på...
for fakta er jo at..
mænde ofte tjænder mest.. her har vi en lønforskel på ca 20000 kr før skat.. fra min mands løn til dp er der laaaaaaangt... mest forde ve er i 2 vidt forskellige brancher..
hvad med lesbiske par?
hvad med lønarbejdende mor og selvstændig far..
osv.. reformen er så ugennemtænkt og lugter af panik løsning og tvang..
jeg forstod hvis den kom nedefra og mændende havde ønsket lønnet barsel over ders overenskomst.. istedet for at læne sig tilbage og lade regeringen lovgive om det..
Anmeld