det der med amning?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

28. december 2012

MorTilEnPrinsesse

Anonym skriver:

ej, følte mig helt alene i verden med mit problem

hvor rart at læse at jeg ikke er alene med det..men selvfølgelig ikke rart for dig..

tror du grunden til du ikke havde mere mælk var pga. du valgte at gøre sådan der?

Nej... Jeg stoppede det selv... ;-) Der kom kun blod ud til sidst indefra brystet... Så måtte stoppe det.. ;-) Desværre! 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. december 2012

AnthonsMor

Anonym skriver:

jeg har valgt at være anonym da jeg ikke vil kunne genkendes med denne tråd da det er et meget følsomt emne for mig..

jeg er gravid og jeg vil selvfølgelig gerne give mit kommende første barn den bedste start og vil derfor godt amme.

jeg kender bare mig selv godt nok til at vide at det bliver en kamp i starten. med mig selv. jeg er så blufærdig. og især ved mine bryster da jeg ikke bryder mig om den. jeg ved det vil blive grænseoverskridende for mig selv og håber virkelig jeg kommer til at klare den.

det svært at forudse hvordan tingene bliver men jeg ved at starten bliver ikke nem. min selvtillid omhandler bl.a. mine bryster.

jeg er opsat på at give det en stor chance og håber det lykkedes..har meldt mig til noget fødselsforberedelse hvor der skal snakkes meget om amning og se om jeg kan få et mere naturligt forhold til det oppe i mit hovede..

kæresten forstår mig ikke sådan umidlbart. men det heller ikke hans bryster og hans tanker..

jeg er lagt en plan i mit hovede. som jeg håber vil lykkedes.

jeg har købt mig en brystpumpe. meningen er at når jeg skal ud og handle, på besøg hos venner/veninder, på cafe med veninder, ud til svigerfamilien eller familien eller andet. så vil jeg "malke" ud inden og tage det med og give sutteflasken... dette vil selvfølgelig ikke være hver dag da jeg også har læst at man kan gøre dem for vant til flasken så de ikke gider brystet?...

er det en håbløs ide? oppe i mit hoved vil det godt kunne fungere

du er ikke alene!

jeg er selv utrolig blufærdig og allermest omkring mine bryster, fordi jeg faktisk overhovedet ikke kan lide dem.. De er trælse og jeg hader dem bare..

Jeg snakkede med min jordemoder da jeg var der sidst om amning, og der fortalte hun mig, at hvis vi bare engang imellem valgte at give flaske, så f.eks. min kæreste kunne made ham, så ville der gå MAX. en måned også ville han ikke tage bryst mere, fordi han skal bruge flere kræfter på at få suget mælk ud af brystet, MEN det render jo faktisk af sig selv ud af flasken...

Så jeg synes, for din egen og din babys skyld, så giv det en chance, og garanteret også mere end én, det er langt det sundeste for baby, og langt det nemmeste at have med at gøre (siges der).

Du kan evt. tage en snak med din jm om ikke hun vil hjælpe dig lidt på vej med gode råd osv.

Held og lykke med det hele!

Anmeld

28. december 2012

spj

Jeg synes det er flot du vil give det en chance. Jeg hadet også at sidde og amme foran andre i starten, men man vender sig altså lidt til det med tiden.
Hvis vi er hjemme og besøge nogen, både familie og venner, sætter jeg mig tit ind i et andet rum og ammer. Både fordi jeg selv er lidt blufærdig også fordi man jo ikke altid kan vide hvad dem man er sammen med synes om, at man sidder der og viser bryster.
Men jeg synes altså også man bliver bedre med tiden til, at amme diskret. Jeg har fx altid en top inden under min bluse, som jeg kan hive ned under brystet så jeg ikke sidder fuldstændig bar, men at det faktisk kun er brystet der er bart.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.