Først et
til dig.
Jeg var så flov over mine bryster at jeg fik dem opereret for 4-5 år siden - velvidende at evt. amning en dag kunne blive problematisk.
Det har resulteret i at jeg ikke har så meget (noget overhovedet?) følelse omkring dem, og at brystvorterne vender indad.
Til min første JM-konsultation fortalte jeg JM at jeg ikke ønsker at amme overhovedet. Jeg er overbevist om at der er så meget nyt og så mange andre ting man bekymrer sig over, og jeg vil ikke "spilde" mine bekymringer på om mit barn nu også får det mad hun skal have, når jeg har mulighed for at springe den "kamp" (som det uden tvivl ville være for mig) over. Derudover er chancen for at jeg kan amme, meget lille.
Så jeg vil bare sige til dig at du skal gøre det du føler for. Du skal føle dig tryg ved din måde at give dit barn mad på, for det er jo noget der fylder rigtig meget i starten og er rigtig vigtigt! I skal begge to nyde at i har "fået hinanden".
Jeg kan godt forstå du synes emnet er følsomt - mange er også uenige i min beslutning. Men hold fast i det du tror på, prøv dig frem som du føler, og så nyd tiden med den lille så meget du overhovedet kan 
Anmeld