Er det okay, at jeg er skuffet?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

25. december 2012

Moma

Når man er voksen burde være kommet over det med gavernes beløb. Jeg går slet ikke op i, hvad tingene har kostet og gider ikke aftale bestemt beløb, for så kan man lige så godt lade være, synes jeg.  

Vores børn får heller ikke for samme beløb, og hvis den ene får noget (når det ikke er jul eller fødselsdag), betyder det ikke, at den anden også får. De er godt nok heller ikke prisbevidste endnu. 

Noget helt andet er, at jeg synes ikke, at din far behøver at give jer for det samme beløb, som hans kæreste får for. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. december 2012

Moma

Ayasmor skriver:

Nu kan det godt være, at jeg lyder en smule grov, men nej, det synes jeg faktisk ikke, at du kan tillade dig. Du skriver, at gaven ikke stod på din ønskeseddel, men det er jo lige præcis, hvad det er; En ønskeseddel og ikke en bestillingsseddel. Jeg synes, at du burde holde fast i tanken om, at du faktisk er glad for gaven, fremfor at bruge tid på, at koncentrere dig om hvor meget andre har fået for og hvad du har givet for. Der er blevet brugt tid og tanker på at finde en gave til dig, som h*n/de har ment ville være gaven til dig, det betyder da mere end hvad gaven har kostet?? Undskyld, men som skrevet tidligere, så synes jeg ikke du kan tillade dig at være sur og skuffet over det.

Helt enig! 

Anmeld

25. december 2012

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.

Jeg ville ikke sammenligne på den måde. I har vel alle fået noget de har ment I ville blive glad for. 

Anmeld

25. december 2012

BABYPIGEnr4

Mor og meget mere skriver:

Jeg gør forskel på vores tre børn fra og med i år. Vores datter på 19 får elevløn og har langt mere til rådighed til sig selv end nogen andre herhjemme, så hendes små brødre får større gaver end hende - og det har hun absolut ikke svært ved at se rimeligheden i. Til gengæld har hun, efter eget ønske, givet os allesammen dyre gaver i år og nydt det - hun er mindst ligeså glad for at give som for at modtage. 

Jeg synes helt bestemt, det er i orden at give dyrere gaver til de yngste børn end til de voksne børn - afhængigt af deres egen økonomi. Hvis min datter havde været udeboende og på SU, ville vi selvfølgelig have givet hende større gaver. 

Så er I jo også på det rene med, at der gøres forskel og alle er glade

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.