Er det okay, at jeg er skuffet?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

25. december 2012

ano14316

Altså min bror har fået et par nye g-star bukser .. Den slags ved jeg ikke er helt billige! Min Søster har fået et par hører telefoner hvor jeg kender prisen da jeg har nogle magen til.. 
Jeg kender prisen på min egen, fordi jeg har en trøje magen til, i en anden farve .. 

Altså bukserne kan jo være købt på lagerslag, udsalg eller lign, så de måske kun har kostet det halve... f.eks. gav jeg min venindes yngste søn en flyverfragt (til en værdi af 1100) og en fleece dragt dragt (værdi 350), men fordi jeg havde været på lagersalg, havde jeg kun givet 250 kr. for det. Så da hendes ældste havde fødselsdag her d. 22 fik han 2 kasser moddeler voks, til samme pris.. 

Det samme gælder jo headsetet

Det med at kæresten for en iPhone, det er jo også noget lidt andet, da den sandsynligvis er købt med et abonnement, og måske betales den i virkeligheden over deres budget konto, så derfor har han "kun" betalt udbetalingen eller lign. det er der rigtig mange der gør.. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. december 2012

Sakris

Det vender man sig vel til. Mine søskende får 2-5 gange så store gaver som mig af vores forældre, og dobbelt så store julegaver af vores bedsteforældre.

Jeg kan rigtig godt bruge gaverne, men har også til stor skam følt misundelse over den store forskelsbehandling. Tænker i mit tilfælde at det måske er fordi jeg har et barn. Selvom mine forældre får samme størrelse gaver som mine søskende er jeg og mit barn jo lige en generation længere ude. Har følt mig lidt sidestillet og kan stadig godt tage mig selv i at blive lidt misundelig, selvom det har været sådan i 3 år. Men tror bare at man skal lade være med at sammenligne med hvad andre får.

Anmeld

25. december 2012

Den lykkelige

Anonym skriver:

Altså min bror har fået et par nye g-star bukser .. Den slags ved jeg ikke er helt billige! Min Søster har fået et par hører telefoner hvor jeg kender prisen da jeg har nogle magen til.. 
Jeg kender prisen på min egen, fordi jeg har en trøje magen til, i en anden farve .. 

Men det kan være at de bukser var på tilbud og det samme med høretelefonerne.. måske de har fundet dem billigere på nettet? Du kan jo ikke vide hvad de reelt har kostet!

Anmeld

25. december 2012

Ayasmor

Muhmi skriver:

Må erklære mig helt og aldeles enig!!

Jeg synes simpelthen at folk er begyndt at være sådan nogle små egotrippere omkring jul efterhånden... H*n fik noget jeg ikke fik!! H*n fik en større gave end miiiig!! H*n fik noget h*n havde ønsket sig og jeg fik noget jeg ikke havde ønsket mig....! Waaah...

Helt ærligt, kan folk efterhånden ikke bare være glad for at de overhovedet FÅR noget, at der er nogle der tænker nok på én til faktisk at bruge deres tid OG penge på at købe noget til én??

Det her er IKKE grunden til at jeg holder jul, jeg holder jul for HYGGEN, SAMVÆRET, DEN GODE MAD og så mange andre ting der bare overhovedet ikke handler om gaver!!

Fuldstændig enig Jeg har det på samme måde

Anmeld

25. december 2012

klmf

Beder du om at se bon'erne så du er sikker på der ikke er for stor differnce gaverne imellem?? Ej, bare for sjov...

Synes da du skal være glad for at du fik en gave, du er glad for og du kan bruge. Så ville jeg lade være med at spekulere for meget på om de andre fik for lidt mere, det er trods alt gavegivernes penge som de kan bruge som de vil. Det er vel ikke et udtryk for at de elsker dig mindre - måske nærmere at de har udvalgt hver enkelt gave med tanken om at det skal passe lige præcis til de køber den til.

Håber du havde en god jul ellers

Anmeld

25. december 2012

Lusi

Anonym skriver:

Ja det er jeg også vildt mærkelig over..

Også bare lige noget jeg også er mærkeligt .. Min fars kone har fået en ny iPhone af min far :s 

Altså, er det ikke en VILDT mærkelig forskelsbehandling af børn og kæreste? Altså, jeg forstår slet ikke gaverne i år. 

Burde du ik bare være glad for overhoved at få en gave?
Hvis du har det sådan og er skuffet, så aftal med dem til næste år, at i ikke udveksler gaver med hinanden

Og mener overhoved ik, du kan blande dig i hvad din far, giver sin kæreste.. Han har vel selv tjent sine penge

Anmeld

25. december 2012

MorTilEnPrinsesse

Anonym skriver:

Altså Jeg ved godt at det er ikke str. eller noget der gælder om julen. Men min storebror har fået en gave for ca. 1000 kroner af min far og hans kone, min søster har fået for 500, og jeg har fået for 300!?
Jeg har betalt mere for deres gaver end de har til mig! 

Er det okay at jeg er en smule skuffet, er hvad ville i have blevet, hvis det var jer, der var mig? 

Bor dine søskende hjemme??  

For i min familie er de over 18 klar over at deres julegaver ikke bliver nær så store som de små, f.eks, jeg har fået 1000,- af min mor i et gavekort til at shoppe for, det samme har mine små søskende, men de har så oveni fået et fladskærm, sportstøj, gavekort til tøjbutikker... Jeg er overhovedet ikke jaloux, for jeg ved at de små altid får mere end os andre, så det er jeg ligeglad med. 

Men hvis i alle bor ude, har samme forhold til jeres forældre så ville jeg nok også blive lidt skuffet. 

Anmeld

25. december 2012

MorTilEnPrinsesse

JS<3 skriver:

Det kommer sikkert til at lyde rigtig hård, men er selvfølgelig ikke så hård ment og beklager på forhånd.

Men Gud hvor er jeg træt af at julen ALTID skal gå op i penge, det er lige præcis derfor at jeg syntes julen er hård at komme igennem øv

Hvad blev der af at julen var hjerternes fest? Og hvorfor skal det være en "tvang/selvfølge" at gi/få en gave, jeg ville da sætte meget større pris på at få en gave som jeg ikke havde regnet med at få

selvfølgelig skal børn da have en gave, men ligeså snart man går op i prisen (og åh nej, tænk hvis jeg nu blev snyd) er julen ikke hvad den burde være.

jeg har fået en iPhone 5 af min dejlige kæreste, og han en iPad af mig, alberte har fået for max 500kr, og det altså ikke fordi jeg bedre kan lide ham end hende, tværtimod så hun mit barn, og elsker hende højere end noget andet. 

Giver dig ret, folk udnytter julen til at kræve af andre folk, de bruger ønskelisten som en bestillingssedl for det de vil ha!... 

Jeg prøver at brgrænse mine ønsker, så jeg kan få gaver som ikke står på sedlen, så jeg kan blive overrasket, i år havde jeg slet ikke lavet ønskesedl, men tværtimod sagt til folk, overrask mig!... Køb hvad i har lyst til..

Jeg køber hellere ikke altid gaver til folk udfra deres ønskesedl, udfra samme princip, for det er da sjovere at blive overrasket? 

Anmeld

25. december 2012

BABYPIGEnr4

Anonym skriver:

Altså Jeg ved godt at det er ikke str. eller noget der gælder om julen. Men min storebror har fået en gave for ca. 1000 kroner af min far og hans kone, min søster har fået for 500, og jeg har fået for 300!?
Jeg har betalt mere for deres gaver end de har til mig! 

Er det okay at jeg er en smule skuffet, er hvad ville i have blevet, hvis det var jer, der var mig? 

Jeg ville aldrig gøre forskel på mine fire børn hvad det angår og min mor gør det heller aldrig. Jeg ville blive skuffet og ked af det Sig det som det er. "Jeg føler der bliver gjort forskel og det gør mig ked af det". Vær ærlig og tag udgangspunkt i dine egne følelser. Du har gjort en masse ud af at købe gaver til dem og hvis de ikke vil lytte til dig, så må du jo tage konsekvensen og sætte dine gaveudgifter ned til dem næste gang, så du ikke føler dig snydt. Det er noget helt andet, hvis man er på det rene med at forholdet er uligevægtigt. Min søster har fx ingen børn og jeg har 4. Hun forlanger ikke at jeg bruger ligeså mange penge på hende, som hun bruger på mig og vi har talt om det. Min mands søster, som heller ikke har børn FORLANGER til gengæld at han bruger NØJAGTIG samme beløb på hende og det synes jeg er plat. Det er jo heller ikke kun penge det skal handle om vel! Nå, men hun og hendes kæreste får for nøjagtig det samme som vores børn og hyggen er ligesom væk. Håber du finder sjælefred.

Nissehilsner  Helle

Anmeld

25. december 2012

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
BABYPIGEnr4 skriver:

Jeg ville aldrig gøre forskel på mine fire børn hvad det angår og min mor gør det heller aldrig. Jeg ville blive skuffet og ked af det Sig det som det er. "Jeg føler der bliver gjort forskel og det gør mig ked af det". Vær ærlig og tag udgangspunkt i dine egne følelser. Du har gjort en masse ud af at købe gaver til dem og hvis de ikke vil lytte til dig, så må du jo tage konsekvensen og sætte dine gaveudgifter ned til dem næste gang, så du ikke føler dig snydt. Det er noget helt andet, hvis man er på det rene med at forholdet er uligevægtigt. Min søster har fx ingen børn og jeg har 4. Hun forlanger ikke at jeg bruger ligeså mange penge på hende, som hun bruger på mig og vi har talt om det. Min mands søster, som heller ikke har børn FORLANGER til gengæld at han bruger NØJAGTIG samme beløb på hende og det synes jeg er plat. Det er jo heller ikke kun penge det skal handle om vel! Nå, men hun og hendes kæreste får for nøjagtig det samme som vores børn og hyggen er ligesom væk. Håber du finder sjælefred.

Nissehilsner  Helle

Jeg gør forskel på vores tre børn fra og med i år. Vores datter på 19 får elevløn og har langt mere til rådighed til sig selv end nogen andre herhjemme, så hendes små brødre får større gaver end hende - og det har hun absolut ikke svært ved at se rimeligheden i. Til gengæld har hun, efter eget ønske, givet os allesammen dyre gaver i år og nydt det - hun er mindst ligeså glad for at give som for at modtage. 

Jeg synes helt bestemt, det er i orden at give dyrere gaver til de yngste børn end til de voksne børn - afhængigt af deres egen økonomi. Hvis min datter havde været udeboende og på SU, ville vi selvfølgelig have givet hende større gaver. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.