Kan fosteret være dødt uden man opdager det?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

22. december 2012

Nessie

Når man er gravid, starter bekymringerne, og de fortsætter selv om du har født

Som andre har skrevet, så kan man sagtens gå med et dødt foster, selv om der er tegn på graviditet.

Min historie: 1. graviditet blev der lagt 2 æg tilbage. kvalme og andet ubehag startede allerede i 5+ noget. Blødte kraftigt i uge 6, blev skannet og der var liv. Blev skannet en uge efter, altså i 7+noget stadig liv.
Min intuition og en mikroskopisk bloddråbe sagde mig í uge 12, at noget var galt, og jeg bad min læge sende mig til skanning, selv om det var under strejken.
Der var ikke liv, og fostret var gået til omkring uge 8. Altså kort efter sidste skanning.

Dette blot for at fortælle, at det er fint med tryghedsskanninger, men der er jo ingen garantier, fostret kan gå til kort efter.

HVis du bliver ved med at være så bekymret, ville jeg da ofre penge på en skanning, selv om det jo ikke er så længe siden du blev skannet sidst

Glædelig jul til jer alle

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. december 2012

L&V

banana3 skriver:

Jeg VED jeg ikke skal klage over ikke at have nogen graviditets symptomer, men det sætter også bare SÅ mange tanker igang. Jeg er hele tiden så bange for at den lille spire simpelthen er død, jeg vil jo ikke have en jordisk chance for at finde ud af det! Hvor er det dog træls! Det fandme heller ikke mange gange man kommer til scanning, andet end at man kan betale i dyre domme for det, og det kan jeg tydeligt mærke at jeg kommer til ! Hvor er det træls med alle de dumme tanker. Jeg er begyndt slet ikke at have lyst til at kigge på babytøj osv. For tænk hvis det alligevel ikke bliver aktuelt.. Åhhh..

Nu glæder jeg mig bare til NF

Jeg havde masser af symptomer men aborterede i min 2graviditet. I første graviditet havde jeg ikke rigtigt symptomer men har en datter på 15måneder så det kan gå begge veje. Prøv og ta den med ro, en tryghedsscanning giver ro i en kort periode men så bliver man utryg igen også køre møllen bare

Anmeld

22. december 2012

ekebiv

MariaKyedDK skriver:

det er jeg ked af at høre, men jeg skriver også jeg ikke er sikker på min udtalelse og er ikke ekspert skrev jeg også...

Ved jeg godt, det var heller ikke for at spille kloge Åge :-)

Anmeld

22. december 2012

MariaKyedDK

ekebiv skriver:

nej nej det lød bare som om du følte det som et overgreb..

Anmeld

22. december 2012

MariaKyedDK

ekebiv skriver:

Anmeld

23. december 2012

ekebiv

MariaKyedDK skriver:

Slet ikke, det er så nemt at blive misforstået/misforstå hvad den anden mener :-) rigtig glædelig jul :-)

Anmeld

23. december 2012

MariaKyedDK

ekebiv skriver:

Slet ikke, det er så nemt at blive misforstået/misforstå hvad den anden mener :-) rigtig glædelig jul :-)

ja det er så..

Ja GLÆDELIG JUL !

Anmeld

23. december 2012

Moma

banana3 skriver:

Jeg VED jeg ikke skal klage over ikke at have nogen graviditets symptomer, men det sætter også bare SÅ mange tanker igang. Jeg er hele tiden så bange for at den lille spire simpelthen er død, jeg vil jo ikke have en jordisk chance for at finde ud af det! Hvor er det dog træls! Det fandme heller ikke mange gange man kommer til scanning, andet end at man kan betale i dyre domme for det, og det kan jeg tydeligt mærke at jeg kommer til ! Hvor er det træls med alle de dumme tanker. Jeg er begyndt slet ikke at have lyst til at kigge på babytøj osv. For tænk hvis det alligevel ikke bliver aktuelt.. Åhhh..

Nu glæder jeg mig bare til NF

Puh ha - krammer herfra. Det er ikke rare tanker at gå rundt med.

Jeg var selv frygteligt nervøs i min 2. (3. graviditet), fordi jeg havde mistet kort tid inden.

Der er ikke nogen garantier her i verden - man kan have alverdens symptomer og så alligevel abortere og man kan ikke føle nogle graviditetssymptomer og så er alt perfekt.

Det bliver lettere for dig, når du kan mærke dit barn sparke hver dag. 

Julekram herfra!

Anmeld

23. december 2012

foto på lærred

Jeg har været gravid hvor min dreng desværre ikke overlevede. Der var massere af symptomer så jeg var var i chok da jeg fik af vide at der ikke længere var liv. MEN jeg har også to skønne piger hvor jeg næsten ingen symptomer havde ved nogle af dem, så du kan sagtens have en hel sund og rask spire inden i din mave selv om du ikke har nogle symptomer overhoved. Prøv ikke at tænke for meget over det (selv om det er rigtig svært) Til sidst kan man næsten ende med at overføre så meget negativitet og frygt til sig selv, at man overbeviser sig selv om det værste.

Jeg undgik at sige det til for mange før de 3 måneder. Købte heller ikke tøj osv før efter scanningen (efter at have mistet var det først efter MD scanning) men ved den første pige ventede jeg til efter NF scanning. Der er massere af tid bagefter. Jeg prøvede ikke at tænker for meget over det, da man kan endnu med at blive helt nervøs over ingenting

Held og lykke med det hele. Og god jul

Camilla

www.foto-paa-laerred.dk

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.