Kan fosteret være dødt uden man opdager det?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

22. december 2012

ekebiv

banana3 skriver:

Jeg VED jeg ikke skal klage over ikke at have nogen graviditets symptomer, men det sætter også bare SÅ mange tanker igang. Jeg er hele tiden så bange for at den lille spire simpelthen er død, jeg vil jo ikke have en jordisk chance for at finde ud af det! Hvor er det dog træls! Det fandme heller ikke mange gange man kommer til scanning, andet end at man kan betale i dyre domme for det, og det kan jeg tydeligt mærke at jeg kommer til ! Hvor er det træls med alle de dumme tanker. Jeg er begyndt slet ikke at have lyst til at kigge på babytøj osv. For tænk hvis det alligevel ikke bliver aktuelt.. Åhhh..

Nu glæder jeg mig bare til NF

I mine første 2 graviditeter havde jeg ingen symptomer overhovedet. 3. graviditet havde jeg masser af symptomer men desværre endte det netop i en MA da jeg var i 11. uge. I denne graviditet har jeg også haft symptomer og er nu i 19. uge og skal til misdannelsesscanning i næste uge.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. december 2012

MariaKyedDK

banana3 skriver:

Jeg VED jeg ikke skal klage over ikke at have nogen graviditets symptomer, men det sætter også bare SÅ mange tanker igang. Jeg er hele tiden så bange for at den lille spire simpelthen er død, jeg vil jo ikke have en jordisk chance for at finde ud af det! Hvor er det dog træls! Det fandme heller ikke mange gange man kommer til scanning, andet end at man kan betale i dyre domme for det, og det kan jeg tydeligt mærke at jeg kommer til ! Hvor er det træls med alle de dumme tanker. Jeg er begyndt slet ikke at have lyst til at kigge på babytøj osv. For tænk hvis det alligevel ikke bliver aktuelt.. Åhhh..

forstår din bekymring rigtig meget, men jeg tror altså at hvis fostret er dødt, tror jeg man på en eller anden måde kan mærke det,...

udover de sædvanlige symptomer på graviditet, jeg havde en veninde som var gravid og glad, men hun sagde at : hun blev tit nødt til at gå å toilettet og lave '' stort'' for ellers belv hun dårlig, og et par dage efter fandt hun så ud af at fosteret var gået til!

så tror altså man mærker et eller andet til det... men jeg er ikke sikker for jeg er ikke ekspert på det område.

Anmeld

22. december 2012

chael

Kan sagtens følge dine tanker. Uden tvivl, er mor til 3

Men sådan helt fornuft agtigt, hvis der er sket noget, kan en skanning jo ikke gøre hverken fra eller til.

Så man er nød til at vente er sikker på alt er vel

Anmeld

22. december 2012

banana3

chael skriver:

Kan sagtens følge dine tanker. Uden tvivl, er mor til 3

Men sådan helt fornuft agtigt, hvis der er sket noget, kan en skanning jo ikke gøre hverken fra eller til.

Så man er nød til at vente er sikker på alt er vel

Men scanning kunne jo give mig klar besked, men jeg forstår godt din tanke bag :-) er sikker på det hele også er som det skal være, bare træls med alle de tanker..

Anmeld

22. december 2012

hautecouture

banana3 skriver:

Kan sagtens forstå din bekymring, men tror nu sagtens du kan tage det med ro og bare sørge for dig selv og bebser  Jeg havde også selv en supernem graviditet uden nogle som helst komplikationer (udover jeg synes det var røvsygt, men det "må" man jo nærmest ikke sige, hihi) jeg behøvede ikke hjælp til noget, havde på intet tidspunkt ondt eller andet. Jeg havde, som vel nok er en selvfølge, en masse tanker og bekymringer, men ikke så meget om selve graviditeten - mere omkring hvad der skulle ske når Bebber kom til verden  - Slap af med ro i sjælen og nyd, at du har en problemfri graviditet.

Anmeld

22. december 2012

Miss Kat

MariaKyedDK skriver:

forstår din bekymring rigtig meget, men jeg tror altså at hvis fostret er dødt, tror jeg man på en eller anden måde kan mærke det,...

udover de sædvanlige symptomer på graviditet, jeg havde en veninde som var gravid og glad, men hun sagde at : hun blev tit nødt til at gå å toilettet og lave '' stort'' for ellers belv hun dårlig, og et par dage efter fandt hun så ud af at fosteret var gået til!

så tror altså man mærker et eller andet til det... men jeg er ikke sikker for jeg er ikke ekspert på det område.

Desværre behøver man ikke mærke noget til det, før der er gået noget tid. Et foster kan godt gå til, men kroppen "opdager" det måske først flere uger senere og reagerer først på det da. 

Til TS: Jeg synes, det lyder som en god idé med en tryghedsscanning, men vil da så også berolige dig med, at det som oftest går godt, når der først er set hjerteblink. Jeg har dog selv oplevet at abortere, selvom der var set hjerteblink, MEN det sker vist ikke så ofte, så prøv at fokusere på det lille hjerte der bankede, og som sikkert stadig banker løs.
En tryghedsscanning giver dog kun meget midlertidig sjælefred, eftersom (hvis du er ligesom mig!) der ikke vil gå mange dage, før du IGEN begynder at tænke "jamen den kan jo godt være gået til siden sidste scanning..."

En graviditet ER bare en tid med masser af bekymringer, specielt 1. trimester. Det er da først nu her efter MD at jeg er begyndt at slappe af! Og du kan vist lige så godt vænne dig til det, for efter sigende hører det med til at blive mor.

Glædelig jul. 

Anmeld

22. december 2012

Lunae

Først til dit spørgsmål! Fosteret kan godt være dødt uden at du mærker noget til det. Det kaldes missed abortion, hvor kroppen ikke udstøder barnet selv, men bliver ved med at tro at den er gravid! Det oplevede jeg i min første graviditet

Når det så er sagt, så kan jeg sagtens forstå dine frustrationer og at du gerne vil have klarhed. Jeg er idag i uge 13 og har inden NF-scanning været til 4 tryghedsscanninger. I virkeligheden synes jeg at det er en falsk tryghed, for barnet kan lige så godt gå til efterfølgende! Der er ingen garantier. Jeg fik tilbudt endnu en scanning, men valgte at takke nej, fordi det jeg faktisk ikke følte mig mere tryg! Nu har jeg været til NF-scanning og alt så fint ud, så nu føler jeg mig lidt mere tryg, vil jeg sige!

Hav tålmodighed og tænk at de børn vi skal have, nok skal komme til os. Hvis det ikke bliver nu, så er der måske en mening med det

Anmeld

22. december 2012

Kief31

http://www.skanningsklinik.dk/priser.asp

Her kan du altså få en "drop-in" scanning for 200,- det skulle være til at overleve..

Anmeld

22. december 2012

ekebiv

MariaKyedDK skriver:

Jeg gik altså i mere end 2 uger med et dødt foster i maven og var sikkert også gået 2 uger mere hvis jeg ikke var taget til en tidlig scanning i stedet for at vente på NF. Jeg havde stadig kvalme og ømme bryster og mærkede ingenting overhovedet.

Anmeld

22. december 2012

MariaKyedDK

ekebiv skriver:

Jeg gik altså i mere end 2 uger med et dødt foster i maven og var sikkert også gået 2 uger mere hvis jeg ikke var taget til en tidlig scanning i stedet for at vente på NF. Jeg havde stadig kvalme og ømme bryster og mærkede ingenting overhovedet.

det er jeg ked af at høre, men jeg skriver også jeg ikke er sikker på min udtalelse og er ikke ekspert skrev jeg også...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.