Kan fosteret være dødt uden man opdager det?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

41.322 visninger
28 svar
0 synes godt om
22. december 2012

banana3

Jeg VED jeg ikke skal klage over ikke at have nogen graviditets symptomer, men det sætter også bare SÅ mange tanker igang. Jeg er hele tiden så bange for at den lille spire simpelthen er død, jeg vil jo ikke have en jordisk chance for at finde ud af det! Hvor er det dog træls! Det fandme heller ikke mange gange man kommer til scanning, andet end at man kan betale i dyre domme for det, og det kan jeg tydeligt mærke at jeg kommer til ! Hvor er det træls med alle de dumme tanker. Jeg er begyndt slet ikke at have lyst til at kigge på babytøj osv. For tænk hvis det alligevel ikke bliver aktuelt.. Åhhh..

Nu glæder jeg mig bare til NF

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. december 2012

Christina :-)

Ja og det hedder ma

Anmeld

22. december 2012

Clisolka

Ungmor92!:-) skriver:

Ja og det hedder ma

Anmeld

22. december 2012

come2

banana3 skriver:

Jeg VED jeg ikke skal klage over ikke at have nogen graviditets symptomer, men det sætter også bare SÅ mange tanker igang. Jeg er hele tiden så bange for at den lille spire simpelthen er død, jeg vil jo ikke have en jordisk chance for at finde ud af det! Hvor er det dog træls! Det fandme heller ikke mange gange man kommer til scanning, andet end at man kan betale i dyre domme for det, og det kan jeg tydeligt mærke at jeg kommer til ! Hvor er det træls med alle de dumme tanker. Jeg er begyndt slet ikke at have lyst til at kigge på babytøj osv. For tænk hvis det alligevel ikke bliver aktuelt.. Åhhh..

Jeg forstår godt du er bekymret.

Men mon ikke alt er som det skal være  Graviditeter er jo vidt forskellige.

Min søster mærkede heller intet til noget, og hun har en sund og rask dreng på 2. og oveni købet en nem graviditet.

Anmeld

22. december 2012

Father

banana3 skriver:

Hvis du går med disse tanker, kan du bestille tid til en privat scanning. Det koster dog en del. Men det er sgu penge godt brugt tænker jeg, det er ikke rart at gå med denne skygge over sin graviditet, der jo burde være en "lykkelig" tid

Kan godt genkende disse frygtlige tanker, jeg havde dem også da min kæreste var gravid med vores søn.

Anmeld

22. december 2012

tarkoflen

banana3 skriver:

Min veninde havde et dødt foster i maven, og havde alle symptomer på graviditet, hun var træt, havde kvalme og blødte ikke, så det er desværre ikke nogen garanti at man har symptomer...

Jeg var også forfærdelig nervøs og bange også mellem skanningerne og før den første skanning var jeg også bange for, at alt var trælse nyheder vi fik! Det var det heldigvis ikke! Og alt var i skønneste orden! Min JM sagde, at det er en del af det at blive forældre, man bekymre sig til det uendelige, og det bliver ikke bedre

Er sikker på, at den lille spire har det rigtig godt derinde!

Anmeld

22. december 2012

FrkZier

banana3 skriver:

bare fordi man har alle symptomerne er det ikke nogen garanti for alt er godt - sidst jeg var gravid var jeg SÅ træt, havde kvalme og ømme bryster, men fosteren inde i min mave var dødt, så der er absolut ingen grund til at du ønsker at have graviditets gener

Anmeld

22. december 2012

tarkoflen

P.s min veninde havde en meget ureglmæssig cyklus og opdagede først at der var gevinst, da hun var 10 uger henne og tog til lægen for at blive udredt for pco, men så var det en dejlig lille dreng, der var skyld, i at hun ikke havde fået sin mens! Hun havde INTET mærket overhovedet!

Nu er hun gravid med nr. 2 og der har hun tilgengæld haft alle de symptomer hun ikke havde første gang

Anmeld

22. december 2012

Miss Church

banana3 skriver:

Jeg kan sagtens forstå din bekymring! Jeg havde det på samme måde, på trods af voldsom kvalme. Tror de fleste gravide på et tidspunkt forestiller sig at babyen er gået til. 

Heldigvis går det jo i de fleste tilfælde godt. 

Husk at man ikke behøver at have det dårligt når man er gravid. Man kan endda have en masse graviditets-symptomer, selv om babyen er død. Så det er ingen sikkerhed. 

Hvis du er meget utryg, kan du jo købe en scanning. Hvor langt er det du er nu? 

Vi købte ingen ting før kønsscanning. Jeg ville ikke have det i huset, hvis det nu gik galt. 

Mange tanker til dig 

for at alt er som det skal være!

Anmeld

22. december 2012

banana3

Miss Church skriver:

Jeg kan sagtens forstå din bekymring! Jeg havde det på samme måde, på trods af voldsom kvalme. Tror de fleste gravide på et tidspunkt forestiller sig at babyen er gået til. 

Heldigvis går det jo i de fleste tilfælde godt. 

Husk at man ikke behøver at have det dårligt når man er gravid. Man kan endda have en masse graviditets-symptomer, selv om babyen er død. Så det er ingen sikkerhed. 

Hvis du er meget utryg, kan du jo købe en scanning. Hvor langt er det du er nu? 

Vi købte ingen ting før kønsscanning. Jeg ville ikke have det i huset, hvis det nu gik galt. 

Mange tanker til dig 

for at alt er som det skal være!

Tusind tak for alle jeres svar. Det er helt igennem fantastisk!
Laver lige en fælles besked her..

Jeg er 8+3 i dag, og jeg tænker, hvis ikke det bliver bedre, så må vi betale for en scanning. Vi har været til scanning og set hjerteblink. En ekstrabonus, da en praktikant skulle prøve en tidlig scanning, og det var vi 6+6 men det var jo ikke så meget os, men praktikanten det handlede om. Skulle have lavet vandre journal i går, og fordi jeg havde været til scanning ville hun ikke undersøge mig, hun sagde: "det vil jeg spare både du og jeg for" men ville da egentlig gerne have haft hun havde tjekket at alt var ok. Til scanningen sagde de jeg havde en helt alm. Graviditet, så det går jeg jo bestemt ud fra :-)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.