NYT eller genbrugs udstyr

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.863 visninger
32 svar
0 synes godt om
20. december 2012

Anonym8827

Hej 

Jeg tænker over en masse for tiden. 

Hvad er mest fornuftigt og hvad økonomisk praktisk at anskafe sig ny eller brugt.?? 

Barskriv gerne hvorfor.? Og hvor man kan finde tingene.??   

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. december 2012

Fenja09

Mitallerstørsteønske skriver:

Hej 

Hvad er mest fornuftigt og hvad økonomisk praktisk at anskafe sig ny eller brugt.?? 

Jeg synes noget af det vigtigste at købe fra nyt er autostol og babyalarmer - det SKAL bare virke. Derudover havde vi ny barnevogn ( den fik vi i gave) og tremmeseng, badekar og indsats blev også købt fra ny, men synes sagtens at man kan købe det brugt . Vores datters vugge er en der går i arv.

Vi lånte tøj fra str 50-68 af vores nabo og supplerede så bare med det vi syntes hun skulle have. Puslebordet blev købt brugt.

Idag er vores datter 15 måneder og jeg synes jeg køber meget brugt til hende, både legetøj og tøj - det skal bare være i fin stand, så har jeg ikke noget problem med det.

Ja, og sutteflasker købte jeg også fra ny - er ikke så vild med tanken om brugte, selvom der er mange der gør det.

/Fenja

Anmeld

20. december 2012

L&V

Hej 

Jeg syntes ikke der er noget i vejen for at købe brugt men der er nogle ting jeg syntes skal være nyt så som autostol da den ellers kan være farlig, dyne, pude, madras og sko.. Der udover syntes jeg sagtens man kan købe brugt

Anmeld

20. december 2012

Anonym8827

Jamen vi har et puslebord og hynde, sutter og flasker. Små og store ml.  

Vi har en masse sutter, som jeg har skålet et par gange, og proppet i plastikposer. 

Barnevogn eller kombi vogn.??

hvad er mest praktisk.? hvis det er et sommer barn, er en kombivogn god siger de i babysam. 

Men banevognen er bare så nem at transpoterer ting i osv. 

Anmeld

20. december 2012

1990h

Hej 

vi har købt seng, madresser, barnevogn, puslekommode, dyner, sengetøj osv fra nyt..

hmm det eneste jeg har købt brugt er super nova babyalarmer

Anmeld

20. december 2012

ano14316

Hej 

her er seng, autostol, puslebord, bedside grib, barnevogn, autolift købt brugt. 

Har så købt nye madresser til barnevogn og senge. så har vil fået en klapvogn fra ny har svigermor og en klapvogn som jeg solgte, men som vi også havde købt fra ny.

Anmeld

20. december 2012

SaNiNa

Vi købte alt fra nyt til vores søn. Hvilket var en ret så dyr omgang, men nu har lillesøster overtaget pg brugt det meste af det, der er kun lige tøjet som hun ikke har kunne bruge.

Så ja man kan da godt købe brugt, jeg er bare ikke så god til det.

En autostol ville jeg nok aldrig købe brugt da man aldrig kan være 100% sikker på hvordan den er behandlet eller om der er blevet skadet.

Anmeld

20. december 2012

Anonym8827

Mere at vi skal spare en masse op, for selv om vi vil have en mere på et tidspunkt, så har vi stadig en vildbasse som skal have det bedste 

Anmeld

20. december 2012

foto på lærred

Hej 

Med undtagelse af Autostol, baby-alarm, madresser, sut og sutteflaske osv. er alt vores brugt. Købt gennem DBA. Det hele så sprit-nyt ud og man ville aldrig kunne have gættet det var brugt. Nu bruges det til nr 2 og det ser stadigvæk nyt ud fordi mange af tingene er der jo ikke som sådan slid på. Vi købte f.eks tremmeseng, juniorseng, skriftbord, skab, altan-barnevogn, klapvogn osv. Det har kostet ca 1/3 del af de penge vi ellers ville have brugt. For mig har det noget med økonomi af gøre men ligeså meget fordi jeg ikke ønsker at forbruge for alt for meget nyt, så længe der er noget lign. i næsten lige så god stand som sælges brugt.

Hver gang jeg har købt noget brugt, har jeg set hvad nyprisen ville have været og sat det beløb ind som vi har sparet på pigens børneopsparing. Min filosori er, at hun hellere vil have alle de ekstra pengene når hun engang skal ud og købe en lejlighed og lign. end at have haft et nyt puslebord da hun var spæd

Tillykke med den lille i mavsen.

Camilla

www.foto-paa-laerred.dk

Anmeld

20. december 2012

Anonym8827

Jeg ved at autostolen skal være hel ny. 

Vi skal også have en ny tremmeseng, og har forelsket mig i denne her.: http://www.babysam.dk/leandersengenhvid-5707770033041

virkelig dyr, men meget smart.   Ingen skarpe kanter, den kan laves om på 4 måder efter alderen. Og man kan faktisk godt spare penge, hvis man skulle skifte seng flere gange. 

min veninde har et ammepude design, så kan selv sy min egen, og efter mine mål.  

Jeg går endelig ikke op i om det er brugt eller ej, kun om det ser pænt og velholdt uD  

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.