hvad havde I gjort??? Dilemma

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

16. december 2012

TeamRocket

Altså fordi ens hund stikker af en gang er man da ikke en dårlig uansvarlig hundeejer Så kan man vel sige at man er en super dårlig og uansvarlig hundeejer hvis man gir sin hund til folk den stikker af fra.

Den ene af vores hunde stak af fra vores helt lukkede have, den dag i dag er det stadig et mysterie hvordan hun kom ud, men der gik da ihvertfald 30 min før jeg opdagede det, og der gik endnu en time før vi kunne komme ud og lede på trods af hun blev fundet 5 min herfra da jeg var alene med et sygt barn og måtte ringe min mand hjem fra job. Det betyder da bestemt ikke at vores vovse er bedre tjent med at komme hjem til dem vi købte hende af i sin tid, hun har det godt hos os, vi elsker hende og behandler hende godt, og hvis nogle truede med at hente hende ville jeg ærligtalt også bare ligge røret på. Mage til uforskammethed ville jeg dælme ikke gide hører på! Jeg læser ikke noget der indikere de behandler den dårligt. At de ikke spurgte om den var ok- jamen det gik de vel bare udfra den var ellers ville i vel ha sagt det? Jeg synes det lyder som om du prøver at få medhold i at i godt kan tillade jer at hente en hund i har foræret væk, bare fordi I har fortrudt. Og det er ikke ok i mine øjne, ikke uden god grund.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. december 2012

Miss Kat

Jeg forstår udmærket dine bevægegrunde, jeg havde også selv hentet ham hjem.

Det eneste, jeg spekulerer over, er jeres boligsituation. Du fortæller at naboen også har en stor hund og at DE giver jer medhold i at hente hunden, men det argument kan du jo ikke rigtig bruge til noget fra nogen der selv bryder reglerne. Hvis der opstår problemer med udlejer, sidder I jo lige meget i fedtefadet, da I begge bryder reglerne. Misforstå mig ikke, jeg forstår dig godt - jeg tænker bare at det vil være endnu mere synd for hunden, hvis I henter den hjem nu, fordi den har det skidt, men så senere risikerer at må opgive den IGEN, fordi I får problemer med udlejer. Hunden må for alt i verden ikke blive kastebold pga. menneskelige stridigheder. I mine øjne bør I kun tage den hjem til jer selv igen, hvis I er afklarede med at flytte til ny adresse sammen med hunden, hvis der opstår problemer med udlejer.

Anmeld

16. december 2012

MortilElias2010

Anonym skriver:

Hej tøser.

Min mand og jeg står i et dilemma. Vi gik af med vores hund for et halvt års tid siden, da vi ville få noget større at bo i for vores børn skyld. Det var ikke af vores gode vilje og slet ikke min mands. Men sådan blev det. Dette sted vi bor, må man ikke have en stor hund. Det er der dog mange der har og har haft siden sep hvor vi flyttede ind.

Denne hund står stadigvæk i mit navn og der skulle være en "prøveperiode" hvor den står i mit navn. Idag bliver jeg ringet op af politiet om at hunden er fundet på vejene hvor den bare var løbet rundt. (den er sort) så heldigvis er der ikke sket noget.

Vi ringer til dem der havde overtaget den. Som ikke vidste han den var løbet hjemmefra. Vi havde ringet til hjemme telefonen først, der var optaget (så nogen må have været hjemme) der efter bliver der sagt "vi henter ham om 5 min" på intet tidspunkt blev der spurgt om han havde det godt? de virkede total ligeglade.... og det virkede ikke som om det er første gang. Da vi siger vi vil hente ham hjem i røret bliver der lagt på 2 gange.

og det skal siges jeg ringet til politi stationen for at høre om de havde hentet ham en halv time efter og der var de lige kommet. Og det tager to min for dem at køre derover.

Havde I hentet ham hjem?

Det skal siges de er venner af min onkel og min onkel er tosset, og siger hvis vi henter ham, skal vi aldrig kontakte ham igen..

Den hund skal bare hjem til jer igen, det lyder overhovedet ikke som om der bliver taget vare på den og det er din hunD stadigvæk i og med at den kun er på prøve. Jeg ville følge min mavefornemmelse i forbindelse med mine dyr. Jeg frygter dog lidt for at I alligevel ikke kan tilbyde den et trygt hjem i og med at I ikke må have hund hvor I bor (selvom mange andre har) men hvis I skaber jer fjender så kan de jo sagtens lige give de der nu har den ejendom I bor i et fif eller et praj. så alternativet er at finde et virkelig godt og blivened hjem for altid så den ikke bliver kastebold mellem huse! Og en hund kan fra tid til anden desværre stikke af, men siden de ikke spørger til den såeh... Nej jeg ville sørge for et andet hjem til hunden! 

Anmeld

16. december 2012

MortilElias2010

Annana89 skriver:

Hvis han står registreret i hunderegistret i dit navn er han juridisk din og de kan ikke nægte at udlevere ham. Vil de ikke udlevere så må i ringe til polutiet for så er det jo en slags tyveri.

Håber i får ham hjem!!!

Anmeld

16. december 2012

Storgaard & Lillegaard

Jeg var blevet tosset hvis jeg var den anden part.

du skriver intet der for mig tyder på de er dårlige hunde ejere. Det kan ske for alle og enhver en hund stikker af.
Du skriver selv de har en datter, kunne det tænkes de var igang med noget omkring hende som gjorde at de ikke kunne hente hunden i samme sekund.

Kunne det ikke tænkes onklen reagere sådan fordi de netop er gode hunde ejere og faktisk er glad for den hund.

Anmeld

16. december 2012

Anonym trådstarter

Storgaard & Lillegaard skriver:

Jeg var blevet tosset hvis jeg var den anden part.

du skriver intet der for mig tyder på de er dårlige hunde ejere. Det kan ske for alle og enhver en hund stikker af.
Du skriver selv de har en datter, kunne det tænkes de var igang med noget omkring hende som gjorde at de ikke kunne hente hunden i samme sekund.

Kunne det ikke tænkes onklen reagere sådan fordi de netop er gode hunde ejere og faktisk er glad for den hund.

Nu har jeg ikke lige skrevet til alle da jeg er på mobil og det er ikke så nemt for mig.
Ville bare lige sige datteren er 18 år og var på arbejde. Så det tror jeg ikke.

Anmeld

16. december 2012

Anonym trådstarter

Tak for alle svarene. Jeg kan ikke lige skrive til alle da jeg skriver fra mobilen. Og det er jeg ikke super til.

Anmeld

16. december 2012

Storgaard & Lillegaard

Anonym skriver:

Nu har jeg ikke lige skrevet til alle da jeg er på mobil og det er ikke så nemt for mig.

Det var selvfølgelig ikke til at vide, så er det nok ikke hende der optog deres tid

Anmeld

16. december 2012

Storgaard & Lillegaard

Anonym skriver:

Det var selvfølgelig ikke til at vide, så er det nok ikke hende der optog deres tid

Anmeld

16. december 2012

Anonym trådstarter

Storgaard & Lillegaard skriver:

Hehe. Nej det er også rigtigt. Skulle jeg måske også have skrevet.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.