jeg ville tjekke frst 100% at den juridisk er din stadig. Husk at en mundlig aftale også er juridsk bindende og hvis det ikke er din så gør du dig skyld i knidnapning.
Hvis de virkelig behandler den dårligt ville jeg hente den. Så må onkel være onkel.
Men jeg tænker om du måske skulle se det fra en anden vinkel. ja de bor 2 min, derfra men der kan jo være runde til at de ikke hentede den med det samme. De kan være svægtgående eller skulle bruge transport eller andet. Og er der en god forklaring så viste de jo på det tidspunkt at hunden var et sikkert sted...
En hund i haven der ikke plejer at stikke af.. Der kan altså godt gå lidt tid inden man opdager dette..
Jeg kan ærlig talt godt forstå de lægger på når I siger I vil hente hunden. Det er at bryde deres privats færer og meget truende. samtidig er det meget sårende da du jo samtidig anklager dem for at være dårlige hunde ejere og derved ( for mange der elsker dyr-ike min mening) dårlige mennesker.. hvis de føler sådan så er de virkeli blevet trådt på og ja måske ar de en god forklaring..
Måske bliver onkel så sur fordi han kender de nærmere omstændigheder og det gør I ikke...
Jeres gamle hund stikker måske af fordi den stadig leder efter jer.. Men den skal bare have tid.
Jeg ville nok tage en snak med dem og uden at anklage dem for at være dårlige hundeejere ville jeg spørge dem om der var en god forklaring.
Og hvis I mundligt har en aftale ja så må du give slip. Så kan du kun anmelde dem og det skal man ikke gøre hvis ikke man er sikker. Ellers kan man selv få en sag på halsen.
lille historie
Min morfars hund stak også nogen gange af. Det kunne være når hun var i løbe tid eller når hun så et egern eller andet. Da hun ellers brugte timer i haven kunne der godt gå en time før man opdagede dette. Når hun blev fundet tog det noget tid for min morfar at komme frem selvom det kun lå 5 min væk. Han var bare langsom til alt. Men den hund havde det godt. Lidt for godt. Mangen til forkælet hund findes ikke. hendes plads var over os børn. Vi skulle tage hensyn til hende osv..
nogen gange skal man spørge først
Men beandler de hunden dårligt og det er din så inen tøven jeg ville hente den, men jeg ville sikre mig at jeg kendte alle detaljer først
Anmeld