Der er jo mange sider af sådan en snak her...
Forældre der opdager deres børn er syge og ikke vil kunne leve et værdigt liv, synes jeg ikke er en del af det. De tager det valg de kan leve med. Men det er vel også dem der holder om indtil livet er væk.
Hvis man da kan kalde det liv, når der ikke er dannet hjerne endnu..
På andre områder synes jeg abort anses mere og mere som en plan C til hvis alt andet fejler. Beskyttelse er sådan lidt så om så fordi der findes fortrydelsespiller og alvedens muligheder for man kan undslippe en konsekvens af ens tankeløse handlinger. For få uger siden var der indslag i nyhederne om unge kvinder der følte sig "pressede" ind i aborter, havde meget lidt sympati for deres situation. Liv skal tages seriøst, det er ikke en mor-far&børn leg der kan afsluttes som det passer en, det synes jeg visse unge piger glemmer.
Jeg er for kvindens eget valg, men jeg er imod aborter når de handler om at vi er for forkælede til at indrette vores liv efter vores livsstil. Den er svær - men sene aborter synes jeg ikke skulle gennemføres på basis af en (i min mening) egoistisk pige der ikke har kunnet tænke sig om, dét burde forbeholdes til syge børn.
Anmeld