FrkZier skriver:
ja hvis det er en ung pige der først finder ud af hun er gravid i 17. uge så kan hun få 'tildelt' en sen abort.. men da for søren vel ikke hvis hun under hele forløbet har ville have barnet, og så i 20. uge finder ud af at hun ikke vil alligvel?? 
Vælger lige at blande mig 
En i min familie fik som 14-årig en abort over uge 20. Det var dog ikke en "abort", men en rigtig fødsel hun skulle igennem. Hun vidste godt at hun var gravid - helt fra start af, men turde ikke sige det til sin far, da hun så endelig tog sig sammen var hun over halvdelen af graviditeten igennem.
Selvom det er en i min familie synes jeg slet ikke at det er ok - heller ikke selvom hun var så ung. Og sikke en oplevelse at skulle mindes resten af sit liv.
Til ts: Jeg er for abort, men synes bestemt der er en grænse. Hvis barnet er sygt så forstår jeg godt hvis nogen forældre vælger senabort, men tror heller ikke at de forældre tænker videre - altså at barnet muligvis trækker vejret osv. Det tror jeg man er nødt til at lukke af for, fordi det i forvejen er så hjerteknusende at skulle tage sådan en beslutning.
/Fenja 
Anmeld