Mange sene aborter er i live ved fødslen

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

14. december 2012

JustMe

Frk. Himmelblå skriver:

For at nuancere debatten!

Læs et forældrepars rørende historie om at opleve to levendefødte, sene aborter. De ville ikke have været de få timer med liv foruden...

RØRENDE!

Ja, det giver et andet perspektiv...om end jeg ikke helt forstår at man tager barnet hjem i en uge bagefter og viser det frem til venner og familie, selvom det er dødt. Det er en tand for intimt for mig

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. december 2012

Carina:-)

Jeg går ind for abort -også senabort HVIS barnet er sygt.

Er det abort i f.eks 23 uge fordi man lige har opdaget at man ikke lige magter at blive mor-Ja så må man f*anme tage ansvar for sine handlinger og gennemføre-og så adoptere væk.

Det andet er mord,og dybt uetisk.

Anmeld

14. december 2012

FrkZier

Carina:-) skriver:

Jeg går ind for abort -også senabort HVIS barnet er sygt.

Er det abort i f.eks 23 uge fordi man lige har opdaget at man ikke lige magter at blive mor-Ja så må man f*anme tage ansvar for sine handlinger og gennemføre-og så adoptere væk.

Det andet er mord,og dybt uetisk.

jeg tror simpelthen ikke på at abortrådet ville give nogen som helst lov til at få en senabort fordi de ligepludselig ikke gider være forælder alligevel!

Anmeld

14. december 2012

FrkZier skriver:

jeg tror simpelthen ikke på at abortrådet ville give nogen som helst lov til at få en senabort fordi de ligepludselig ikke gider være forælder alligevel!

Der må du så tro om igen.

For jo blandt andet social status kan give ret til senabort.

Anmeld

14. december 2012

FrkZier

Carina:-) skriver:

Der må du så tro om igen.

For jo blandt andet social status kan give ret til senabort.

ja hvis det er en ung pige der først finder ud af hun er gravid i 17. uge så kan hun få 'tildelt' en sen abort.. men da for søren vel ikke hvis hun under hele forløbet har ville have barnet, og så i 20. uge finder ud af at hun ikke vil alligvel??

Anmeld

14. december 2012

FrkZier skriver:

ja hvis det er en ung pige der først finder ud af hun er gravid i 17. uge så kan hun få 'tildelt' en sen abort.. men da for søren vel ikke hvis hun under hele forløbet har ville have barnet, og så i 20. uge finder ud af at hun ikke vil alligvel??

Jo .

Hvis man f.eks viser tegn på at man ikke magter opgaven så kan man godt få lov.

Og f.eks læbe/ganespalte -der kan man få senabort hvis man vurderer at det vil være for svært for forældrene med operation og indlægggelse.

Self. skal der være hårde argumenter,men der tages langsigtede hensyn til f.eks meget dårligt fungerende forældre.

Og det gør jo så at raske børn der kunne have haft et godt liv i en anden fam. bliver slået ihjel.

Anmeld

14. december 2012

Fenja09

FrkZier skriver:

Vælger lige at blande mig

En i min familie fik som 14-årig en abort over uge 20. Det var dog ikke en "abort", men en rigtig fødsel hun skulle igennem. Hun vidste godt at hun var gravid - helt fra start af, men turde ikke sige det til sin far, da hun så endelig tog sig sammen var hun over halvdelen af graviditeten igennem.

Selvom det er en i min familie synes jeg slet ikke at det er ok - heller ikke selvom hun var så ung. Og sikke en oplevelse at skulle mindes resten af sit liv.

Til ts: Jeg er for abort, men synes bestemt der er en grænse. Hvis barnet er sygt så forstår jeg godt hvis nogen forældre vælger senabort, men tror heller ikke at de forældre tænker videre - altså at barnet muligvis trækker vejret osv. Det tror jeg man er nødt til at lukke af for, fordi det i forvejen er så hjerteknusende at skulle tage sådan en beslutning.

/Fenja

Anmeld

14. december 2012

Frk. Himmelblå

Miss Kat skriver:

Puha jeg vil slet ikke læse det.. Jeg læste en del om det for et par år siden og tog en snak med min veninde, der er jordemoder.. Hun fortalte at der af og til forekommer helt groteske situationer på et hospital, hvor der i ét rum bliver kæmpet for at holde et alt for tidligt født foster i live, mens der i et andet rum bliver lagt et foster omkring samme alder i håndvasken til at dø...

Nogle forældre kan ikke overskue at være i nærheden af barnet efter fødslen og indtil det dør, og det er jo ikke en del af jordemoderens arbejde, så de får lov at ligge og dø for sig selv. Intet menneske fortjener at dø alene og så uværdigt.

Det er simpelthen en gråzone, som det virker til at folk lukker øjnene overfor, fordi ingen kan finde det korrekte etiske svar på, hvordan problemet løses.

Det gør mig simpelthen så ked af det.

Helt enig med dig.

Uanset hvad begrundelsen måtte være, må man gøre sig det klart, at det er et liv, der sluttes, når aborten vælges. Jeg ville vælge at holde barnet i armene, når det skulle dø, hvis jeg havde muligheden. Men jeg håber aldrig, at jeg vil komme i en situation, hvor det er absolut bedste løsning. Jeg tænker, at de meget sene aborter, der foretages pga. sygt barn kan sidestilles med aktiv dødshjælp. Dog uden mulighed for "patientens" samtygge. Sikke et valg at måtte tage. Ville ønske, der ALDRIG blev truffet forkerte valg...

Anmeld

14. december 2012

isabellasmor

Frk. Himmelblå skriver:

Trist læsning her 

Jeg er enig med Peter Øhrstrøm fra AAU.... Og har det i øvrigt elendigt med sene aborter udført på levedygtige fostre.

Hvad mener I?

Det er trist :/ 

jeg må indrømme jeg ikke er særlig meget for sen-aborter. Medmindre det er en VIRKELIG dødelig sygdom der er tale om. 

og så synes jeg det er synd disse børn lever når de bliver født.. Tænk hvis de lider osv  Så hellere sørge for de er døde inden de bliver født. 

Anmeld

14. december 2012

Frk. Himmelblå

Fenja09 skriver:

Vælger lige at blande mig

En i min familie fik som 14-årig en abort over uge 20. Det var dog ikke en "abort", men en rigtig fødsel hun skulle igennem. Hun vidste godt at hun var gravid - helt fra start af, men turde ikke sige det til sin far, da hun så endelig tog sig sammen var hun over halvdelen af graviditeten igennem.

Selvom det er en i min familie synes jeg slet ikke at det er ok - heller ikke selvom hun var så ung. Og sikke en oplevelse at skulle mindes resten af sit liv.

Til ts: Jeg er for abort, men synes bestemt der er en grænse. Hvis barnet er sygt så forstår jeg godt hvis nogen forældre vælger senabort, men tror heller ikke at de forældre tænker videre - altså at barnet muligvis trækker vejret osv. Det tror jeg man er nødt til at lukke af for, fordi det i forvejen er så hjerteknusende at skulle tage sådan en beslutning.

/Fenja

Her begriber jeg ikke, at hun fik lov. Hun blev jo på igen måde skånet på den måde. Den stakkels mor.

Hvorfor i alverden, kunne hun ikke få lov at føde et sundt barn og i resten af sit liv leve i vished om, at barnet blev givet til forældre, der inderligt ønskede det. Nu må hun leve med, at hun var skyld i et liv, der ikke fik lov at være. Og den smertefulde og traumatiske fødsel slap hun alligevel ikke for. 

Om jeg begriber at sådan et valg, bliver truffet. Nogensinde.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.