Har I haft problemer med håret som gravid? Gode råd søges!!!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

13. december 2012

B&J

lisbethita skriver:

Bare lige en update. En kollega gav mig et godt råd, fordi jeg sagde, at mit Kerastase hårkur, som ellers altid plejer at virke, at jeg skulle gå rundt med hårkuren en hel time med håret i håndklæde. Det gjorde jeg her til aften og faktisk synes jeg, at det hjalp!!

Lad os se, om det varer ved

uhhhh HUSK at give mig en opdate for så vil jeg også prøve, jeg vil have mit HÅR TILBAGE!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. december 2012

lisbethita

B&J skriver:

uhhhh HUSK at give mig en opdate for så vil jeg også prøve, jeg vil have mit HÅR TILBAGE!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Ha ha...ved ikke om håret kommer tilbage, men efter en hel time, så er alt det krusede faktisk væk!!! Og et andet godt råd jeg fik er, at jeg skulle skylde håret i koldt vand, når jeg brugte hårkur. Ved ikke hvorfor, men det ser da ud til at hjælpe??

SYNES DET VAR ET GODT TIP

Anmeld

13. december 2012

B&J

lisbethita skriver:

Ha ha...ved ikke om håret kommer tilbage, men efter en hel time, så er alt det krusede faktisk væk!!! Og et andet godt råd jeg fik er, at jeg skulle skylde håret i koldt vand, når jeg brugte hårkur. Ved ikke hvorfor, men det ser da ud til at hjælpe??

SYNES DET VAR ET GODT TIP

Jeg skal ud og have fat i en hårkur, for mit hår ligner ja en fe med strit hår og små og langt totter hihihihihihhihi det stritter og står alle steder man klart når det er knækket og ødelagt, har også overvejet at få klippet det hele af så det bliver kort men pyhhh det gør mere ondt...

Anmeld

13. december 2012

Giraffen

lisbethita skriver:

Hej piger,

Jeg har spurgt tidligere i dag, men prøver lige at omformulere min titel. Jeg har nemlig brug for gode råd og for at høre, om I har oplevet det samme.

Jeg er 35 og gravid med barn nr. 2. Under første graviditet voksede mit hår hurtigt og var lige og blev lækkert tykt. Jeg tabte dog hvad der føles som 50% af mit hår 3 mrd. efter fødsel. Det er aldrig rigtigt blevet det samme siden. Har ellers farvet mit hår siden jeg var 15 og har brugt glattejern hver dag i 10 år uden problemer.

Herefter har jeg været nødt til at holde op med at farve mit hår. Skal acceptere at jeg er mørkhåret, snøft, kan ikke bruge glattejern mere, vasker kun mit hår hver 4. dag og alligevel .... så er det helt umuligt, kruser og tyndt!!!

Har I oplevet det samme??

Jeg er nu gravid igen, og troede faktisk, at nu ville jeg få tykt hår igen. Godt nok fælder jeg ikke ret meget, men mit hår er kun vokset 3-4 cm. på 5 måneder!! Sidst voksede det som ukrudt.

Gode råd søges!!

(Jeg bruger frisør shampoo, hårkur og varmebeskyttelse, spiser sundt og tager gravitamin + fiskepiller og jerntabletter).

Tak

jeg fik også ret tyndt hår efter fødslen - jeg spiser Silica

jeg ved så ikke om det virker men jeg fælder mindre nu end jeg gjorde før (har altid fældet rigtig meget)

du kan også (hvis det går dig rigtig meget på) få taget en test på om du er i underskud af specifikke vitaminer så du bedre kan få de rigtige og ikke få for mange af en enkelt slags 

Anmeld

13. december 2012

lisbethita

B&J skriver:

Jeg skal ud og have fat i en hårkur, for mit hår ligner ja en fe med strit hår og små og langt totter hihihihihihhihi det stritter og står alle steder man klart når det er knækket og ødelagt, har også overvejet at få klippet det hele af så det bliver kort men pyhhh det gør mere ondt...

Hehe...måtte grine af din beskrivelse!!! Men synes bare tit at langt hår er det pæneste. Så jeg nægter at lade andet end spidserne klippe af.

Men en god hårkur og så hvile i håndklæde en times tid og SÅ skylde i koldt vand...ser ud til at virke for mig. Det er jo helt glat!!!

Anmeld

13. december 2012

lisbethita

Giraffen skriver:

jeg fik også ret tyndt hår efter fødslen - jeg spiser Silica

jeg ved så ikke om det virker men jeg fælder mindre nu end jeg gjorde før (har altid fældet rigtig meget)

du kan også (hvis det går dig rigtig meget på) få taget en test på om du er i underskud af specifikke vitaminer så du bedre kan få de rigtige og ikke få for mange af en enkelt slags 

Hej og tak for dit indlæg.

Hmm...hvordan får man taget det? Det er da en meget god ide. Men det vil undrer mig, hvis jeg mangler noget. Spiser ret sundt og varieret. Og tager vitaminer. Men man skal da aldrig sige aldrig. :-)

Kram

Anmeld

13. december 2012

Risen

Har hørt at avokado skulle udgøre mirakler.. Ved ikke om det passer, men jeg spiser det meget for tiden og har aldrig haft så langt hår som nu

Anmeld

13. december 2012

Msommerbarn

Jeg har samme problem, dog ikke pga af graviditet, men fordi jeg har farvet hår så mange gange og sidst gik det galt, har ellers gjort og brugt det samme i rigtig mange år. Men der røj 15 cm af i min højre side, så slut med håret nede. 

Men jeg var inde i Matas og Købe Silica, det gør at hår og negle gror hurtigere, der er alle B vitaminer man har brug for så man må ikke spise B vitaminer ud over. Men om man må spise dem mens man er gravid vides ikke, jeg har ikke rørt dem siden jeg blev gravid, men det kan man jo spørge sin læge om. 

Men om ikke andet kan du begynde at spise det efter du har født? 
Du kan ihvertfald gå ind og læse om det på nettet

Anmeld

14. december 2012

B&J

lisbethita skriver:

Hehe...måtte grine af din beskrivelse!!! Men synes bare tit at langt hår er det pæneste. Så jeg nægter at lade andet end spidserne klippe af.

Men en god hårkur og så hvile i håndklæde en times tid og SÅ skylde i koldt vand...ser ud til at virke for mig. Det er jo helt glat!!!

det skal helt sikkert prøves så mit hår ikke stritter...

kan godt forstå du griner men mit hår er bare så grimt og jeg er så ked af mit hår især forhold til hvordan det så ud før ej hvor jeg savner mit lange lange smukke hår

Anmeld

14. december 2012

Giraffen

lisbethita skriver:

Hej og tak for dit indlæg.

Hmm...hvordan får man taget det? Det er da en meget god ide. Men det vil undrer mig, hvis jeg mangler noget. Spiser ret sundt og varieret. Og tager vitaminer. Men man skal da aldrig sige aldrig. :-)

Kram

jeg tror man ka få det taget ved egen læge eller måske få en henvisning derfra

men det er noget med at det godt kan være et problem hvis man får for meget af nogle vitaminer - og spiser du sundt og varieret så er det slet ikke sikkert at vitaminer er en "go" ide hvis du allerede får det du har brug for...

måske nogle frisører også har nogle gode tips? hvis hun er rigtig go ka hun enda måske ud fra hårets tekstur og glans pejle lidt ind på hvad problemet ka være

jeg skyder lidt i blinde her, da jeg faktisk ikke har nogen som helst viden inden for området, men ved bare de kan så rigtig meget på selve håret

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.