Har I haft problemer med håret som gravid? Gode råd søges!!!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.712 visninger
32 svar
0 synes godt om
12. december 2012

lisbethita

Hej piger,

Jeg har spurgt tidligere i dag, men prøver lige at omformulere min titel. Jeg har nemlig brug for gode råd og for at høre, om I har oplevet det samme.

Jeg er 35 og gravid med barn nr. 2. Under første graviditet voksede mit hår hurtigt og var lige og blev lækkert tykt. Jeg tabte dog hvad der føles som 50% af mit hår 3 mrd. efter fødsel. Det er aldrig rigtigt blevet det samme siden. Har ellers farvet mit hår siden jeg var 15 og har brugt glattejern hver dag i 10 år uden problemer.

Herefter har jeg været nødt til at holde op med at farve mit hår. Skal acceptere at jeg er mørkhåret, snøft, kan ikke bruge glattejern mere, vasker kun mit hår hver 4. dag og alligevel .... så er det helt umuligt, kruser og tyndt!!!

Har I oplevet det samme??

Jeg er nu gravid igen, og troede faktisk, at nu ville jeg få tykt hår igen. Godt nok fælder jeg ikke ret meget, men mit hår er kun vokset 3-4 cm. på 5 måneder!! Sidst voksede det som ukrudt.

Gode råd søges!!

(Jeg bruger frisør shampoo, hårkur og varmebeskyttelse, spiser sundt og tager gravitamin + fiskepiller og jerntabletter).

Tak

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. december 2012

B&J

jeg syntes du skal hoppe ned på apoteket og få nogle B vitaminer det styrker håret også inden du skal føde..... eller gå der ned og se om de har noget...

min første graviditet tabe jeg så meget hår, jeg havde hår helt ned til rumpen stort tyk hår ak ja det faldt af i stive strømme så blev klippet til suklderne  det var så hårdt.

så fik jeg min operation og det hele gik igang igen men det er klar men jeg bruger B vitaminer det styrker håret og neglene

håber dit hår ikke falder så meget denne gang

Anmeld

13. december 2012

lisbethita

B&J skriver:

jeg syntes du skal hoppe ned på apoteket og få nogle B vitaminer det styrker håret også inden du skal føde..... eller gå der ned og se om de har noget...

min første graviditet tabe jeg så meget hår, jeg havde hår helt ned til rumpen stort tyk hår ak ja det faldt af i stive strømme så blev klippet til suklderne  det var så hårdt.

så fik jeg min operation og det hele gik igang igen men det er klar men jeg bruger B vitaminer det styrker håret og neglene

håber dit hår ikke falder så meget denne gang

Hej med dig :-)

Tak for dit indlæg. Jeg har allerede B vitaminer derhjemme. Der plejer at være mange B vitaminer i de Omnimin, jeg plejer at tage. Lige nu tager jeg dog gravitamin, men påtænker at gå tilbage til Omnimin, da de er super. Dem spiste jeg også under sidste graviditet, så tror ikke jeg manglede noget sidst heller.

Jeg er til gengæld begyndt at spise store mængder af fisk. Det gjorde jeg ikke sidst. Jeg tager også Omega-gravi eller hvad den nu hedder. Og så farver jeg ikke mit hår mere. Det gjorde jeg også sidst, så nu må vi se, hvordan det går denne gang.

Alle gode råd modtages med kyshånd :-) Så tak...

KRAM

Anmeld

13. december 2012

B&J

lisbethita skriver:

Hej med dig :-)

Tak for dit indlæg. Jeg har allerede B vitaminer derhjemme. Der plejer at være mange B vitaminer i de Omnimin, jeg plejer at tage. Lige nu tager jeg dog gravitamin, men påtænker at gå tilbage til Omnimin, da de er super. Dem spiste jeg også under sidste graviditet, så tror ikke jeg manglede noget sidst heller.

Jeg er til gengæld begyndt at spise store mængder af fisk. Det gjorde jeg ikke sidst. Jeg tager også Omega-gravi eller hvad den nu hedder. Og så farver jeg ikke mit hår mere. Det gjorde jeg også sidst, så nu må vi se, hvordan det går denne gang.

Alle gode råd modtages med kyshånd :-) Så tak...

KRAM

ej hvor er det godt håber der ikke sker så meget så, lidt sker der jo nok for kroppen er jo under pres bare ikke så længe

men håber dit hår bliver hvor det skal.. men endelig spise de biller også bagefter så man ikke bare stopper

så du ikke ender med et hår som mit det er totalt fe hår

Anmeld

13. december 2012

Misty

Nu kan jeg ikke lige huske hvad det hedder..

Men jeg ved du kan få noget på apoteket, der er beregnet til gravide der taber håret. Prøv at spørg dig frem, det skulle vidst være ret effektivt..

Måske det ikke var til særlig meget hjælp

Anmeld

13. december 2012

lisbethita

B&J skriver:

ej hvor er det godt håber der ikke sker så meget så, lidt sker der jo nok for kroppen er jo under pres bare ikke så længe

men håber dit hår bliver hvor det skal.. men endelig spise de biller også bagefter så man ikke bare stopper

så du ikke ender med et hår som mit det er totalt fe hår

Jeg skal giftes i 2014, så det er derfor jeg panikker lidt!! Der skal jo ligesom være noget at sætte op!!!

Krydser fingre!! :-)

Tak igen for dit indlæg

Anmeld

13. december 2012

B&J

lisbethita skriver:

Jeg skal giftes i 2014, så det er derfor jeg panikker lidt!! Der skal jo ligesom være noget at sætte op!!!

Krydser fingre!! :-)

Tak igen for dit indlæg

ej håber virkelig at det hår er super fint i år 2014 og da helt sikkert når i skal giftes og tillykke med det 

Anmeld

13. december 2012

lisbethita

B&J skriver:

ej håber virkelig at det hår er super fint i år 2014 og da helt sikkert når i skal giftes og tillykke med det 

Tak for det :-) Det bliver så stort :-) Men måske giver det mere mening, hvorfor panikken breder sig i mig :-)

Kram

Anmeld

13. december 2012

B&J

lisbethita skriver:

Tak for det :-) Det bliver så stort :-) Men måske giver det mere mening, hvorfor panikken breder sig i mig :-)

Kram

jaaaa det kan jeg godt forstå du gør for håret er da vigtigt også.... så kan godt forstå du er ude af den, du må bare ikke panikke så meget du rykker håret af

Anmeld

13. december 2012

lisbethita

B&J skriver:

jaaaa det kan jeg godt forstå du gør for håret er da vigtigt også.... så kan godt forstå du er ude af den, du må bare ikke panikke så meget du rykker håret af

Bare lige en update. En kollega gav mig et godt råd, fordi jeg sagde, at mit Kerastase hårkur, som ellers altid plejer at virke, at jeg skulle gå rundt med hårkuren en hel time med håret i håndklæde. Det gjorde jeg her til aften og faktisk synes jeg, at det hjalp!!

Lad os se, om det varer ved

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.