Gravid, Smerter? er det unormalt?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

10. december 2012

Mullepilige

Msommerbarn skriver:

Hej. Jeg har næsten lige fundet ud af jeg er gravid. 
var ved lægen d.7 for at få det bekræftet og den var god nok. 
lægen skønnet mig til at være 6 uger henne. 

Men hele tiden hvad jeg husker har jeg haft smerter i underlivet, mest i højre side også nogle gange lidt for til. 
Jeg tog d. 8 til lægevagten, som sendte mig vidre til OUH D6. 
Da han ville sikre jeg ikke havde en graviditet uden for livmoderen. 

Jeg blev scannet, men overlægen, kunne ikke se nogle tegn på der var noget galt. og fik taget en blodprøve og var igen på OUH og få taget bodprøve igen i dag d. 10. og får så svar på blodprøverne i morgen om mit HCG stiger som det skal.

Min spørgsmål er nu om nogle af jer har oplevet samme stærke smerter? Mine smerter beskrives som mens.. smerter, gerne sådan nogle smerter jeg får op til min mens.. 
De kommer i hug, sådan en gang imellem, ikke realmessigt, men ret mange gange om dagen.  jeg er selvfølgelig bange for jeg fejler noget. Er der nogle der ligger genkende til dette?

Da jeg blev scannet d. 8 skønnet hun mig til at være 5+3

Håber i kan hjælpe. 
Maria. 

jeg hade det samme var helt nomal og er 22+5 nu

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. december 2012

Msommerbarn

FrkZier skriver:

hehe det helt ok, vi skal  jo alle lige lære

jeg vil ihvertfald krydse alt hvad jeg kan for at alt er som det skal være

pyha blodprøverne så fine ud. 
Har netop modtaget et brev fra Overlægen og jeg citere: 

Der er sket en fin stigning i graviditetshomonet. 

Jubii... Så nu jeg sat til ny kontrol d. 27 Krydser fingre for det ser ud som det skal  

Anmeld

12. december 2012

FrkZier

Msommerbarn skriver:

pyha blodprøverne så fine ud. 
Har netop modtaget et brev fra Overlægen og jeg citere: 

Der er sket en fin stigning i graviditetshomonet. 

Jubii... Så nu jeg sat til ny kontrol d. 27 Krydser fingre for det ser ud som det skal  

ååh hvor dejligt

Anmeld

12. december 2012

Msommerbarn

Miss Church skriver:

Jeg tror slet ikke du skal være nervøs. Smerterne skyldes sikkert, at din krop gør sig klar til at udvide sig. 

Jeg havde i starten rigtig ondt og det føltes som mens-smerter. Hos mig hjalp det med en varmepude Det kunne du måske prøve. 

Jeg tror ofte, at smerterne bliver "værre", fordi man bliver nervøs for hvad det er der sker. Håber du får nogle gode svar på blodprøverne i morgen  

Okay, jeg er mere og mere roligt når flere af jer siger det ganske normalt!
Og Har lige fået brev at blodprøve svarene var i en fin stigning så det jeg super glad for !

Men man bliver sku noget små nervøs når der i tide og udtide kommer nogle ordenlige "jag" i underlivet. Men det beroligede mig at prøverne var fine !

Tak 

Anmeld

12. december 2012

Msommerbarn

Bertris skriver:

Jeg har haft lign. smerter lige fra uge 6-8 ca i perioder, nogen gange så slemme at jeg følte jeg simpelthen ikke kunne gå, og det har blot været fordi min livmoder voksede  
Det lyder som det, og det er meget normalt, men det er forskelligt hvor slemt og ofte det er hos de forskellige  

Okay, kom du til kontrol på sygehuset for at finde ud af at det ikke var en graviditet uden for livmoderen så eller sagde din læge bare det var meget normalt? 
Jeg blev jo nemlig bekymret da de ikke sagde til mig det "normalt"

Men jeg har lige fået var fra blodprøverne og det ser godt ud hehe ! 

godt det ikke kun er mig der har fået smerter, så må det være meget "normalt"

Anmeld

12. december 2012

Msommerbarn

FrkZier skriver:

ååh hvor dejligt

Jaaa.. så nu slapper jeg lidt mere af

Anmeld

12. december 2012

Miss Church

Msommerbarn skriver:

Okay, jeg er mere og mere roligt når flere af jer siger det ganske normalt!
Og Har lige fået brev at blodprøve svarene var i en fin stigning så det jeg super glad for !

Men man bliver sku noget små nervøs når der i tide og udtide kommer nogle ordenlige "jag" i underlivet. Men det beroligede mig at prøverne var fine !

Tak 

Dejligt med positive svar på dine blodprøver! 

Ja det gør man nemlig. Det er jo svært at vide, hvad man kan forvente

Anmeld

12. december 2012

Bertris

Msommerbarn skriver:

Okay, kom du til kontrol på sygehuset for at finde ud af at det ikke var en graviditet uden for livmoderen så eller sagde din læge bare det var meget normalt? 
Jeg blev jo nemlig bekymret da de ikke sagde til mig det "normalt"

Men jeg har lige fået var fra blodprøverne og det ser godt ud hehe ! 

godt det ikke kun er mig der har fået smerter, så må det være meget "normalt"

Jeg fik at vide at det var fuldstændig normalt, så der var ingen grund til bekymring  

Men hvis de er nervøs for en graviditet uden for livmoderen skal du til tjek og det kan ikke gå hurtigt nok  
For det er virkelig farligt hvis barnet ikke bliver fjernet. 

Anmeld

12. december 2012

noder1

Profilbillede for noder1
eriksen skriver:

jeg hade det samme var helt nomal og er 22+5 nu

Jeg er også førstegangsgravid og oplevede i starten af min graviditet præcis de samme smerter som dig. Var så nervøs for, at det var en graviditet uden for livmoderen, at jeg betalte mig fra en tryghedsscanning ca. 5+6. Alt så fint ud og skulle som en del af "pakken" scannes igen i uge 8. Der var fint hjerteblink .

Der sker så meget med ens krop og eftersom man ikke har prøvet det før, synes jeg det er svært at vide hvad der er normalt. Nu er jeg beroliget for en tid (Er 9+4 i dag), men tror man vil blive ved med at bekymre sig igennem hele graviditeten.

Held og lykke med det hele

Anmeld

12. december 2012

Msommerbarn

Bertris skriver:

Jeg fik at vide at det var fuldstændig normalt, så der var ingen grund til bekymring  

Men hvis de er nervøs for en graviditet uden for livmoderen skal du til tjek og det kan ikke gå hurtigt nok  
For det er virkelig farligt hvis barnet ikke bliver fjernet. 

Jaa og jeg blev også sendt over på sygehuset med det samme.. men det fordi smerterne mest er i hjøjre side, men skal lige love for at nu der skifter det både fra højre, venstre og i midten så jeg tror ikke der er noget unormalt i det, det var mere det kun var det samme sted jeg blev nervøs. Jeg skal til en ny scanning her d. 27 for at sikre alt er helt ok

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.