Gravid, Smerter? er det unormalt?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.417 visninger
23 svar
0 synes godt om
10. december 2012

Msommerbarn

Hej. Jeg har næsten lige fundet ud af jeg er gravid. 
var ved lægen d.7 for at få det bekræftet og den var god nok. 
lægen skønnet mig til at være 6 uger henne. 

Men hele tiden hvad jeg husker har jeg haft smerter i underlivet, mest i højre side også nogle gange lidt for til. 
Jeg tog d. 8 til lægevagten, som sendte mig vidre til OUH D6. 
Da han ville sikre jeg ikke havde en graviditet uden for livmoderen. 

Jeg blev scannet, men overlægen, kunne ikke se nogle tegn på der var noget galt. og fik taget en blodprøve og var igen på OUH og få taget bodprøve igen i dag d. 10. og får så svar på blodprøverne i morgen om mit HCG stiger som det skal.

Min spørgsmål er nu om nogle af jer har oplevet samme stærke smerter? Mine smerter beskrives som mens.. smerter, gerne sådan nogle smerter jeg får op til min mens.. 
De kommer i hug, sådan en gang imellem, ikke realmessigt, men ret mange gange om dagen.  jeg er selvfølgelig bange for jeg fejler noget. Er der nogle der ligger genkende til dette?

Da jeg blev scannet d. 8 skønnet hun mig til at være 5+3

Håber i kan hjælpe. 
Maria. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. december 2012

marieo

det lyder som ligamentsmerter, som man får fordi livmoderen udvider sig. Det er helt normalt, men kan gøre voldsomt ondt

Anmeld

10. december 2012

Msommerbarn

åh. Jeg håber du har ret så !, Men kan det godt passe at det i så lang en periode gør ondt, mine veninder der har født og er gravide, sagde de kun døjet med det i et par dage. hmm jeg er så bange for der er noget galt med den lille...  

Anmeld

10. december 2012

FrkZier

Msommerbarn skriver:

Men hele tiden hvad jeg husker har jeg haft smerter i underlivet, mest i højre side også nogle gange lidt for til. 

Jeg blev scannet, men overlægen, kunne ikke se nogle tegn på der var noget galt. og fik taget en blodprøve og var igen på OUH og få taget bodprøve igen i dag d. 10. og får så svar på blodprøverne i morgen om mit HCG stiger som det skal.

Min spørgsmål er nu om nogle af jer har oplevet samme stærke smerter? Mine smerter beskrives som mens.. smerter, gerne sådan nogle smerter jeg får op til min mens.. 
De kommer i hug, sådan en gang imellem, ikke realmessigt, men ret mange gange om dagen.  jeg er selvfølgelig bange for jeg fejler noget. Er der nogle der ligger genkende til dette?

Håber i kan hjælpe. 
Maria. 

jeg havde i starten også uforklarlige smerter, som heldigvis viste sig at være helt ufarlige - fordi er nu i 20. uge med en sund og rask dreng

Anmeld

10. december 2012

Msommerbarn

åh det var da en lykkelig historie og Tillykke ! 

Hmm.. Blev du også testet med blodprøver osv for at finde ud af om der var noget galt? og hvornår stoppede smerterne ?

Anmeld

10. december 2012

FrkZier

Msommerbarn skriver:

åh det var da en lykkelig historie og Tillykke ! 

Hmm.. Blev du også testet med blodprøver osv for at finde ud af om der var noget galt? og hvornår stoppede smerterne ?

jeg blev scannet 3 gange også fordi jeg tidligere har haft en MA så de fulgte mig ret tæt

hmm, det svært at sige, fordi egentlig stoppede de aldrig rigtig, men de udviklede sig så til ligament smerter og nu er det så plukveer - så har faktisk ret ofte ondt i maven, men han har det godt derinde alligvel

ps: hvis du trykker 'citer indlæg' kan den du svare se du har svaret

Anmeld

10. december 2012

Msommerbarn

FrkZier skriver:

jeg blev scannet 3 gange også fordi jeg tidligere har haft en MA så de fulgte mig ret tæt

hmm, det svært at sige, fordi egentlig stoppede de aldrig rigtig, men de udviklede sig så til ligament smerter og nu er det så plukveer - så har faktisk ret ofte ondt i maven, men han har det godt derinde alligvel

ps: hvis du trykker 'citer indlæg' kan den du svare se du har svaret

Haha ... Sorry. Jeg er lidt ny men tak for oplæringen

Åh Okay. Så jeg ikke alene om mine smerter, jeg er blevet roligere nu så.
Mange tak for lidt beroligende svar !
så krydser jeg bare fingre for blodprøverne er som de skal i morgen

Anmeld

10. december 2012

FrkZier

Msommerbarn skriver:

Haha ... Sorry. Jeg er lidt ny men tak for oplæringen

Åh Okay. Så jeg ikke alene om mine smerter, jeg er blevet roligere nu så.
Mange tak for lidt beroligende svar !
så krydser jeg bare fingre for blodprøverne er som de skal i morgen

hehe det helt ok, vi skal  jo alle lige lære

jeg vil ihvertfald krydse alt hvad jeg kan for at alt er som det skal være

Anmeld

10. december 2012

Miss Church

Msommerbarn skriver:

Håber i kan hjælpe. 
Maria. 

Jeg tror slet ikke du skal være nervøs. Smerterne skyldes sikkert, at din krop gør sig klar til at udvide sig. 

Jeg havde i starten rigtig ondt og det føltes som mens-smerter. Hos mig hjalp det med en varmepude Det kunne du måske prøve. 

Jeg tror ofte, at smerterne bliver "værre", fordi man bliver nervøs for hvad det er der sker. Håber du får nogle gode svar på blodprøverne i morgen  

Anmeld

10. december 2012

Bertris

Msommerbarn skriver:

Håber i kan hjælpe. 
Maria. 

Jeg har haft lign. smerter lige fra uge 6-8 ca i perioder, nogen gange så slemme at jeg følte jeg simpelthen ikke kunne gå, og det har blot været fordi min livmoder voksede  
Det lyder som det, og det er meget normalt, men det er forskelligt hvor slemt og ofte det er hos de forskellige  

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.