Smide bleen

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

7. december 2012

Pige2009

spj skriver:

Så var hun også tidlig renlig. Hvor var hun dygtig, at hun selv kom og sagde til.
Her var det mig der spurgte om vi ikke skulle tage bleen af, og denne gang sagde hun ja også har jeg bare taget den af hende hver morgen siden i onsdags.

Hvor længe gik der før hun ikke havde uheld mere? (Ved selvfølgelig godt det kan ske en sjællend gang selvom det er længe siden de smed bleen)

Hun har vel max haft 15 uheld siden hun smed bleen for 6 mdr. siden, så det er ikke slemt og hun har været helt renlig både nat og dag i 4,5 måned, så det er dejligt

Jeg havde den holdning, at hun selv kom og sagde til, når hun var parat og det er så gået slag i slag

Synes da også din datter er utrolig dygtig Bare sørg for ikke at gøre et stort nummer ud af det. Få hende tisset af hjemmefra og tag hende med ud ca. 1 gang hver time

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. december 2012

dorthemus

spj skriver:

Ja, det kunne selvfølgelig være vi skulle købe dem.

Overvejer og give hende badebukser på med gummi i, så bliver noget af det i det midste i bleen hvis der skulle kommer uheld
Eller måske er bind.

Dem vi skal hjem til har heldigvis selv børn og deres datter er selv lige blevet renlig for 1 års tid siden. Så de ved jo hvordan det er.

Ej det synes jeg er lige drastisk nok...du kommer altså ikke udenom uheld

Anmeld

8. december 2012

dorthemus

Baagøe skriver:

Lige præcis - er fuldstændig enig. Som min far siger, så skal børn slet ikke stilles overfor alle de valg, når de ikke er ældre. De valg skal vi som forældre træffe for dem og det gælder ikke kun bleen

Det er nemlig rigtigt

Anmeld

8. december 2012

spj

Baagøe skriver:

Hun har vel max haft 15 uheld siden hun smed bleen for 6 mdr. siden, så det er ikke slemt og hun har været helt renlig både nat og dag i 4,5 måned, så det er dejligt

Jeg havde den holdning, at hun selv kom og sagde til, når hun var parat og det er så gået slag i slag

Synes da også din datter er utrolig dygtig Bare sørg for ikke at gøre et stort nummer ud af det. Få hende tisset af hjemmefra og tag hende med ud ca. 1 gang hver time

Ja, det er da ikke slemt med uheld. Det er da rigtig flot hun også er renlig om natten.

Tsk for dine råd. Vil helt sikkert tage hende på toilettet ofte og få hende tisset af inden vi tager afsted.

Anmeld

8. december 2012

spj

dorthemus skriver:

Ej det synes jeg er lige drastisk nok...du kommer altså ikke udenom uheld

Det var nu også ment i sjov selvfølgelig vil der komme uheld. Det høre jo med og synes faktisk tit der også er uheld med bleen på, hvor det lige er kommet lidt ud på tøjet, så det klare vi nok.
Det er selvfølgelig lidt upraktisk med årstiden nu, men det må vi tage med. Hun har heldigvis to flyverdragte, så vi er dækket ind hvis der skulle ske uheld i den.

Anmeld

8. december 2012

StineW79

Profilbillede for StineW79

Thea smed bleen da hun var 2,6. Fra vi bestemte at hun var klar, til hun var helt uden uheld gik der vel 14 dage ca. Og de 5 uheld hun havde var endelig vores skyld, fordi vi lige glemte hun ik længer havde blee på. Hun kom på wc efter hvert måltid, hvis vi sku ud af døren osv. De eneste gange hun fik blee på derefter, var hvis vi sku ud og køre langt, feks fra Jylland til Fyn, hvor man jo áldrig ved om man kommer til at holde i kø.

Ang i morgen, så tá evt et tislagen med, til at lægge over deres sofa, det gjorde vi ind i mellem i starten, og selvføljelig godt med skiftetøj og sko. Vh stine

Anmeld

8. december 2012

spj

StineW79 skriver:

Thea smed bleen da hun var 2,6. Fra vi bestemte at hun var klar, til hun var helt uden uheld gik der vel 14 dage ca. Og de 5 uheld hun havde var endelig vores skyld, fordi vi lige glemte hun ik længer havde blee på. Hun kom på wc efter hvert måltid, hvis vi sku ud af døren osv. De eneste gange hun fik blee på derefter, var hvis vi sku ud og køre langt, feks fra Jylland til Fyn, hvor man jo áldrig ved om man kommer til at holde i kø.

Ang i morgen, så tá evt et tislagen med, til at lægge over deres sofa, det gjorde vi ind i mellem i starten, og selvføljelig godt med skiftetøj og sko. Vh stine

Det var også tidligt. Hvor flot at hun kun har haft 5 uheld.

Det var en god ide med tisselagn, men tror ikke hun kommer til at sidde stille lige i dag, da der kommer andre børn hun skal lege med. Men hvis vi prøver at huske hende på det og tage hende med på toilettet burde det også gå.

Anmeld

8. december 2012

StineW79

Det passede med at der var godt vejr i pinsen, og vi sku ligge terrasse i haven, så hun ku bare rende rundt med numsen bar. Det tror jeg gjorde det hele lidt nemmer for os voksende. De første par uheld var simpelhen fordi vi glemte hun ik havde blee på, efter det begyndte vi bare at tage potten med ud i haven, også var det problem løst. Hun var også blee fri om natten et par mdr efter, så hun var bare klar! Vh stine

Anmeld

8. december 2012

spj

StineW79 skriver:

Det passede med at der var godt vejr i pinsen, og vi sku ligge terrasse i haven, så hun ku bare rende rundt med numsen bar. Det tror jeg gjorde det hele lidt nemmer for os voksende. De første par uheld var simpelhen fordi vi glemte hun ik havde blee på, efter det begyndte vi bare at tage potten med ud i haven, også var det problem løst. Hun var også blee fri om natten et par mdr efter, så hun var bare klar! Vh stine

Det var godt nok flot.

Så hun brugte også potte i starten? Hvordan fik i hende så over på toilettet?

Anmeld

8. december 2012

StineW79

spj skriver:

Det var godt nok flot.

Så hun brugte også potte i starten? Hvordan fik i hende så over på toilettet?

Vi startede med potten for sjov, da hun var ca 2 år, hvor vi bare engang i mellem satte hende på, når vi ku se hun trykkede. Da hun ca 2,3 startede der en lille dreng i hendes dp, som kun kom på potten, og efter det ville hun kun på potten, når hun var deromme, også begyndte vi også bare at sætte hende på potten, når vi selv gik på wc. 

Jeg købte sådan en lille toiletstie/stol med håndtag til hende, så hun selv ku kravle op på toiletet. Også gik vi helt over til 2 delt undertøj, fordi det er svært at holde sig, mens bodyen bliver knappet op osv. Vh stine

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.