Smide bleen

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

7. december 2012

dorthemus

LR85 skriver:

Lyder helt klart som en god ide, specielt når man er ude: netop bare a tage hende roligt i hånden og sige, kom med mig, vi går lige ud og tisser. 

Ja man skal helt IKKE spørge for så får man et nej

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. december 2012

dorthemus

spj skriver:

Hvor er det flot, at hun næsten er renlig. Det er også tidligt.

Ja, jeg synes også hun stadigvæk er meget lille, men når hun kun har haft 1 uheld på 2,5 dag så er hun jo virkelig klar og har fuldstændig styr på det. Ved hendes uheld fik hun klemt sammen og kom løbende også sad hun på potten og blev færdig. Så det synes jeg viser, at hun har ret godt styr på det, men bare lige havde glemt det et øjeblik.

Så hun bliver ikke forvirret over, at hun nogen gange har ble på og andre gange ikke har? Det er selvfølgelig nok en vane, at når de er hjemme er det på toilettet eller potten.

Ja hun lyder da bestemt klar din datter

Nej hun accepterer at hun nogle gange skal have den på fx hvis vi skal noget og der ikke lige er et toilet. Hun kan heller ikke lide at sidde på et stort toilet så jeg slæber troligt det der børnesæde til toilettet med når vi er ude hos folk
Om morgenen tisser hun og/eller laver stort inden vi går ud af døren og møder derfor i vuggestuen uden. Det samme om eftermiddagen hvor vi tisser af inden vi går hjem...kan hun ikke så kommer hun på wc når vi er hjemme igen.

Lad være med at give hende den på hvis der er uheld. Så sig pyt skidt du får lige noget tørt tøj på og så lykkes det nok næste gang
Din datter skal igennem nogle uheld for at mærke signalerne for hvornår man skal eller ikke.

Og så kan jeg anbefale bogen "Laura og toilettet" som er en skøn bog om det at blive klar til toilettet

Anmeld

7. december 2012

Pige2009

spj skriver:

Vi er i gang med at gøre vores datter renlig. Hun er 2,7 år.
Siden i onsdag eftermiddag har hun ikke haft ble på om dagen og har kun haft 1 uheld. Vi har så bare været hjemme, så hun kunne rende rundt i underbukser.
I morgen skal vi hjem til nogle venner og være hele dagen hvor vi bliver 20 mennesker og der er en masse børn også. Vi vil jo rigtig gerne køre videre med, at hun ikke skal have ble på men er bare lidt i tvivl om hvordan vi skal gøre det i morgen. Tror der kommer til at ske alt for meget til at hun vil på toilettet også selvom vi minder hende om det.

Så mit spørgsmål er: hvad gjorde i i starten hvor jeres børn var ved at blive renlige og i skulle noget?

Jeg gav ikke Laura ble på efter hun selv var kommet og sagt, at hun ville smide den. Betyder 2,7 år 2 år og 7 mdr.?

Sørg for at have nogle sæt ekstra tøj med til hende imorgen og tag hende med ud på toilettet hver time. Sker der uheld, ja så er det jo bare ærgeligt, men som du selv skriver, synes jeg heller ikke, I skal give hende ble på

Anmeld

7. december 2012

Pige2009

dorthemus skriver:

Min datter er 2,6 år og er næsten helt renlig om dagen...hun har den på når hun er ude og lege i vuggestuen og når hun sover.
Hun har stort set ingen uheld både i vuggestuen og hjemme. Vi startede for nogle måneder siden da hun hele tiden tog bleen af

Jeg var meget i tvivl om hvordan jeg skulle gribe det an, dels fordi jeg syntes hun var ret lille og så fordi det ikke er den bedste årstid at smide bleen med kulde og alt det tøj, taget i betragtning

Jeg læste hvad netsundhedsplejersken skriver og det hjalp mig. I stedet for konstant at spørge...hvilket jeg gjorde i starten og det irriterede min datter helt vildt så skal man tage dem i hånden og følge dem derud på tidspunkter hvor det er naturligt at gå på wc, fx inden man går ud af døren og når man kommer hjem. Børn regnes for renlige når de kan holde sig i tre timer så vent med at spørge/følge det på toilettet hvis hun næsten lige har tisset eller lavet stort

Held og lykke

Lige præcis - er fuldstændig enig. Som min far siger, så skal børn slet ikke stilles overfor alle de valg, når de ikke er ældre. De valg skal vi som forældre træffe for dem og det gælder ikke kun bleen

Anmeld

7. december 2012

spj

dorthemus skriver:

Ja hun lyder da bestemt klar din datter

Nej hun accepterer at hun nogle gange skal have den på fx hvis vi skal noget og der ikke lige er et toilet. Hun kan heller ikke lide at sidde på et stort toilet så jeg slæber troligt det der børnesæde til toilettet med når vi er ude hos folk
Om morgenen tisser hun og/eller laver stort inden vi går ud af døren og møder derfor i vuggestuen uden. Det samme om eftermiddagen hvor vi tisser af inden vi går hjem...kan hun ikke så kommer hun på wc når vi er hjemme igen.

Lad være med at give hende den på hvis der er uheld. Så sig pyt skidt du får lige noget tørt tøj på og så lykkes det nok næste gang
Din datter skal igennem nogle uheld for at mærke signalerne for hvornår man skal eller ikke.

Og så kan jeg anbefale bogen "Laura og toilettet" som er en skøn bog om det at blive klar til toilettet

Håber også min datter vil acceptere at hun skal have bleen på nogen gange.
Tror jeg giver hende den på i morgen, fordi de stadigvæk er så nyt også vil jeg bare tage hende på toilettet med jævne mellemrum. Håber hun vil sidde på toilettet, for kan ikke lige overskue også at skulle have en potte med på cyklen.
Vi har også et toiletsæde, men det vil hun ikke rigtig bruge. Håber snart det kommer.

Jeg roste hende også meget ved hendes uheld, fordi hun kom og sagde det med det samme og sagde hun skulle på potten og blive færdig.

Anmeld

7. december 2012

dorthemus

spj skriver:

Håber også min datter vil acceptere at hun skal have bleen på nogen gange.
Tror jeg giver hende den på i morgen, fordi de stadigvæk er så nyt også vil jeg bare tage hende på toilettet med jævne mellemrum. Håber hun vil sidde på toilettet, for kan ikke lige overskue også at skulle have en potte med på cyklen.
Vi har også et toiletsæde, men det vil hun ikke rigtig bruge. Håber snart det kommer.

Jeg roste hende også meget ved hendes uheld, fordi hun kom og sagde det med det samme og sagde hun skulle på potten og blive færdig.

Brug buksebleer så kan hun selv trække dem op og ned, det kan lette overgangen

Anmeld

7. december 2012

spj

Baagøe skriver:

Jeg gav ikke Laura ble på efter hun selv var kommet og sagt, at hun ville smide den. Betyder 2,7 år 2 år og 7 mdr.?

Sørg for at have nogle sæt ekstra tøj med til hende imorgen og tag hende med ud på toilettet hver time. Sker der uheld, ja så er det jo bare ærgeligt, men som du selv skriver, synes jeg heller ikke, I skal give hende ble på

Ja, det betyder 2 år og 7 måneder.

Synes bare det er lidt svært når nu vi skal hjem til nogen, for ville have det lidt dårligt med hvis hun tisser ud over deres gulve eller møbler især også for hendes egen skyld når der kommet så mange mennesker.
Måske jeg skulle give hende hendes badebukser på med gummi i

Hvor gammel var din datter?

Anmeld

7. december 2012

Pige2009

spj skriver:

Ja, det betyder 2 år og 7 måneder.

Synes bare det er lidt svært når nu vi skal hjem til nogen, for ville have det lidt dårligt med hvis hun tisser ud over deres gulve eller møbler især også for hendes egen skyld når der kommet så mange mennesker.
Måske jeg skulle give hende hendes badebukser på med gummi i

Hvor gammel var din datter?

Min datter var 2 år og 8 mdr., da hun selv sagde, at nu ville hun ikke længere have ble på Jeg var åben omkring det, hun ikke længere brugte ble og hvis vi var nogen steder, gik vi ud på toilettet en gang hver time Det var faktisk også kun herhjemme, hun havde uheld - aldrig når vi var ude

Anmeld

7. december 2012

spj

dorthemus skriver:

Brug buksebleer så kan hun selv trække dem op og ned, det kan lette overgangen

Ja, det kunne selvfølgelig være vi skulle købe dem.

Overvejer og give hende badebukser på med gummi i, så bliver noget af det i det midste i bleen hvis der skulle kommer uheld
Eller måske er bind.

Dem vi skal hjem til har heldigvis selv børn og deres datter er selv lige blevet renlig for 1 års tid siden. Så de ved jo hvordan det er.

Anmeld

7. december 2012

spj

Baagøe skriver:

Min datter var 2 år og 8 mdr., da hun selv sagde, at nu ville hun ikke længere have ble på Jeg var åben omkring det, hun ikke længere brugte ble og hvis vi var nogen steder, gik vi ud på toilettet en gang hver time Det var faktisk også kun herhjemme, hun havde uheld - aldrig når vi var ude

Så var hun også tidlig renlig. Hvor var hun dygtig, at hun selv kom og sagde til.
Her var det mig der spurgte om vi ikke skulle tage bleen af, og denne gang sagde hun ja også har jeg bare taget den af hende hver morgen siden i onsdags.

Hvor længe gik der før hun ikke havde uheld mere? (Ved selvfølgelig godt det kan ske en sjællend gang selvom det er længe siden de smed bleen)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.