Smide bleen

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4.406 visninger
38 svar
0 synes godt om
7. december 2012

spj

Vi er i gang med at gøre vores datter renlig. Hun er 2,7 år.
Siden i onsdag eftermiddag har hun ikke haft ble på om dagen og har kun haft 1 uheld. Vi har så bare været hjemme, så hun kunne rende rundt i underbukser.
I morgen skal vi hjem til nogle venner og være hele dagen hvor vi bliver 20 mennesker og der er en masse børn også. Vi vil jo rigtig gerne køre videre med, at hun ikke skal have ble på men er bare lidt i tvivl om hvordan vi skal gøre det i morgen. Tror der kommer til at ske alt for meget til at hun vil på toilettet også selvom vi minder hende om det.

Så mit spørgsmål er: hvad gjorde i i starten hvor jeres børn var ved at blive renlige og i skulle noget?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. december 2012

LR85

Jeg har desværre ikke meget erfaring at komme med da min dreng på 2,8 måneder ikke er renlig endnu. 

Men hvis jeg stod i din situation ville jeg selvfølgelig tage ekstratøj med og så lade hende rende rundt uden ble som i plejer. Jeg ville være EKSTRA opmærksom på a tilbyde hende toiletbesøg oftere. Helt sikkert når i kommer og nok hver 2. Time derfra. 

hvis der skulle ske et uheld ville jeg give ble på resten a dagen. 

Anmeld

7. december 2012

spj

LR85 skriver:

Jeg har desværre ikke meget erfaring at komme med da min dreng på 2,8 måneder ikke er renlig endnu. 

Men hvis jeg stod i din situation ville jeg selvfølgelig tage ekstratøj med og så lade hende rende rundt uden ble som i plejer. Jeg ville være EKSTRA opmærksom på a tilbyde hende toiletbesøg oftere. Helt sikkert når i kommer og nok hver 2. Time derfra. 

hvis der skulle ske et uheld ville jeg give ble på resten a dagen. 

Har også mest lyst til, at lade hende rende rundt uden ble på derhjemme, men ville bare have det dårligt med hvis hun tissede ud i fx deres sofa.

Anmeld

7. december 2012

LR85

Det kan jeg virkelig godt forstå.

Den er svær. Men hvis hun får tisset på toilettet hver 2. time ca, burde der virkelig ikke ske noget

Anmeld

7. december 2012

spj

LR85 skriver:

Det kan jeg virkelig godt forstå.

Den er svær. Men hvis hun får tisset på toilettet hver 2. time ca, burde der virkelig ikke ske noget

Det kan du selvfølgelig have ret i. Det må vi prøve.
Det er også typisk vi lige skal være væk hele dagen i morgen, når nu hun har i gange med at smide bleen. Vi plejer aldrig at skulle noget. Hvis det så bare havde været hjemme hos vires forældre. Der er alt jo tilladt når det er barnebarnet

Anmeld

7. december 2012

dorthemus

Min datter er 2,6 år og er næsten helt renlig om dagen...hun har den på når hun er ude og lege i vuggestuen og når hun sover.
Hun har stort set ingen uheld både i vuggestuen og hjemme. Vi startede for nogle måneder siden da hun hele tiden tog bleen af

Jeg var meget i tvivl om hvordan jeg skulle gribe det an, dels fordi jeg syntes hun var ret lille og så fordi det ikke er den bedste årstid at smide bleen med kulde og alt det tøj, taget i betragtning

Jeg læste hvad netsundhedsplejersken skriver og det hjalp mig. I stedet for konstant at spørge...hvilket jeg gjorde i starten og det irriterede min datter helt vildt så skal man tage dem i hånden og følge dem derud på tidspunkter hvor det er naturligt at gå på wc, fx inden man går ud af døren og når man kommer hjem. Børn regnes for renlige når de kan holde sig i tre timer så vent med at spørge/følge det på toilettet hvis hun næsten lige har tisset eller lavet stort

Held og lykke

Anmeld

7. december 2012

LR85

spj skriver:

Det kan du selvfølgelig have ret i. Det må vi prøve.
Det er også typisk vi lige skal være væk hele dagen i morgen, når nu hun har i gange med at smide bleen. Vi plejer aldrig at skulle noget. Hvis det så bare havde været hjemme hos vires forældre. Der er alt jo tilladt når det er barnebarnet

Ha ha, ja netop. 

I ønskes i hvert fald held og lykke og en god dag med renlighedssucces

Anmeld

7. december 2012

LR85

dorthemus skriver:

Min datter er 2,6 år og er næsten helt renlig om dagen...hun har den på når hun er ude og lege i vuggestuen og når hun sover.
Hun har stort set ingen uheld både i vuggestuen og hjemme. Vi startede for nogle måneder siden da hun hele tiden tog bleen af

Jeg var meget i tvivl om hvordan jeg skulle gribe det an, dels fordi jeg syntes hun var ret lille og så fordi det ikke er den bedste årstid at smide bleen med kulde og alt det tøj, taget i betragtning

Jeg læste hvad netsundhedsplejersken skriver og det hjalp mig. I stedet for konstant at spørge...hvilket jeg gjorde i starten og det irriterede min datter helt vildt så skal man tage dem i hånden og følge dem derud på tidspunkter hvor det er naturligt at gå på wc, fx inden man går ud af døren og når man kommer hjem. Børn regnes for renlige når de kan holde sig i tre timer så vent med at spørge/følge det på toilettet hvis hun næsten lige har tisset eller lavet stort

Held og lykke

Lyder helt klart som en god ide, specielt når man er ude: netop bare a tage hende roligt i hånden og sige, kom med mig, vi går lige ud og tisser. 

Anmeld

7. december 2012

spj

dorthemus skriver:

Held og lykke

Hvor er det flot, at hun næsten er renlig. Det er også tidligt.

Ja, jeg synes også hun stadigvæk er meget lille, men når hun kun har haft 1 uheld på 2,5 dag så er hun jo virkelig klar og har fuldstændig styr på det. Ved hendes uheld fik hun klemt sammen og kom løbende også sad hun på potten og blev færdig. Så det synes jeg viser, at hun har ret godt styr på det, men bare lige havde glemt det et øjeblik.

Så hun bliver ikke forvirret over, at hun nogen gange har ble på og andre gange ikke har? Det er selvfølgelig nok en vane, at når de er hjemme er det på toilettet eller potten.

Anmeld

7. december 2012

spj

LR85 skriver:

Ha ha, ja netop. 

I ønskes i hvert fald held og lykke og en god dag med renlighedssucces

Tak og i lige måde.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.