Jeg er gravid.... jubii... ;)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

7. december 2012

banana3

rikkeregnbue skriver:

Hehe  Det er nemmere sagt end gjort

Haha - hvor længe vil han vente ??

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. december 2012

n00b 2.0

banana3 skriver:

Ja, planen var at holde det hemmeligt, men i og med at jeg fik sagt det til min gode veninde her inde i går, så kan jeg trygt fortælle jer fantastiske mennesker herinde også.

Jeg har skrevet et par anonyme indlæg, og har været så træt af ikke at kunne kommentere på andre gravid indlæg

Jeg er kun i uge 7, så vi har god tid endnu

Jeg har lige et lille spørgsmål, hvornår begynder baby og jeg at dele navlestreng? hvilke uge? og hvornår begynder den at få næring fra mig? - Kan godt være det er total dumt spørgsmål, men jeg er første gangs gravid, og er ikke prof på dette område - endnu

Først tillykke tillykke...

Dernæst som svar på dit spørgsmål vedr. navlestreng - jeg skal forsøge at gøre det kort. Der dannes en såkaldt kropsstilk i 5.uge fra den ikke helt færdigtudviklede moderkage og til embryonet (fostret). Kropsstilken udvikler sig til navlestreng i 6.uge, og nu får barnet sin næring gennem den. Dog er det i en kort periode fra en lille blommesæk, men den forsvinder hurtigt.

Så altså 6.uge...

Jeg kan dog indskyde, at blommesækken kunne ses på vores NF-scan i 12.uge. Men da havde den tabt sin funktion.

Anmeld

7. december 2012

Rikke _ Mor til Ida <3

banana3 skriver:

Haha - hvor længe vil han vente ??

Hans ord er... "Til jeg er klar" - så, who knows when

Anmeld

7. december 2012

banana3

n00b skriver:

Først tillykke tillykke...

Dernæst som svar på dit spørgsmål vedr. navlestreng - jeg skal forsøge at gøre det kort. Der dannes en såkaldt kropsstilk i 5.uge fra den ikke helt færdigtudviklede moderkage og til embryonet (fostret). Kropsstilken udvikler sig til navlestreng i 6.uge, og nu får barnet sin næring gennem den. Dog er det i en kort periode fra en lille blommesæk, men den forsvinder hurtigt.

Så altså 6.uge...

Jeg kan dog indskyde, at blommesækken kunne ses på vores NF-scan i 12.uge. Men da havde den tabt sin funktion.

Ej tusind tak for svaret. jeg sidder netop og læser lidt forskelligt om hvad der egentlig sker i maven Hvornår er moderkagen færdig udviklet, og vil det sige at fosteret får næring gennem mig nu? Er 6+3

Anmeld

7. december 2012

banana3

rikkeregnbue skriver:

Hans ord er... "Til jeg er klar" - så, who knows when

Hahaha for at det er snart

Anmeld

7. december 2012

Klokkeblomst88

banana3 skriver:

Ja, planen var at holde det hemmeligt, men i og med at jeg fik sagt det til min gode veninde her inde i går, så kan jeg trygt fortælle jer fantastiske mennesker herinde også.

Jeg har skrevet et par anonyme indlæg, og har været så træt af ikke at kunne kommentere på andre gravid indlæg

Jeg er kun i uge 7, så vi har god tid endnu

Jeg har lige et lille spørgsmål, hvornår begynder baby og jeg at dele navlestreng? hvilke uge? og hvornår begynder den at få næring fra mig? - Kan godt være det er total dumt spørgsmål, men jeg er første gangs gravid, og er ikke prof på dette område - endnu

Wee hvor dejligt at det ikke er hemmeligt mere søde 

Anmeld

7. december 2012

banana3

Klokkeblomst88 skriver:

Wee hvor dejligt at det ikke er hemmeligt mere søde 

JA ! så nu kan jeg også være med på alle de snakke om graviditet herinde

Har du været ved lægen ??

Anmeld

7. december 2012

Klokkeblomst88

banana3 skriver:

JA ! så nu kan jeg også være med på alle de snakke om graviditet herinde

Har du været ved lægen ??

Nemlig 

Det har jeg, de ville gerne se mig alligevel. Så var afsted bare for at få taget en graviditetstest og en lille snak + en tid (mellem jul og nytår) til 1.lægebesøg. 

Hvad med dig? 

Men hold op, jeg døjer med konstant kvalme i øjeblikket - både nat og dag. Ja det er nærmest ikke til at magte...!

Anmeld

7. december 2012

n00b 2.0

banana3 skriver:

Ej tusind tak for svaret. jeg sidder netop og læser lidt forskelligt om hvad der egentlig sker i maven Hvornår er moderkagen færdig udviklet, og vil det sige at fosteret får næring gennem mig nu? Er 6+3

Moderkagen er færdig i 6.uge, altså da du var 5+... I 6.uge dannes også de første anlæg til fordøjelsessystemet.

Om der stadig er lidt næring i blommesækken i denne uge for dig, kan jeg ikkke svare på, men hvis det er, så er det snart ovre, og så får fostret næring gennem dig.

Til info "tisser" barnet gennem navlestrengen, som så går over i dit system, og så tisser du jo så selv resten ud

Anmeld

7. december 2012

banana3

n00b skriver:

Moderkagen er færdig i 6.uge, altså da du var 5+... I 6.uge dannes også de første anlæg til fordøjelsessystemet.

Om der stadig er lidt næring i blommesækken i denne uge for dig, kan jeg ikkke svare på, men hvis det er, så er det snart ovre, og så får fostret næring gennem dig.

Til info "tisser" barnet gennem navlestrengen, som så går over i dit system, og så tisser du jo så selv resten ud

Hahahaha - godt det er mit eget kød og blod jeg tisser for. hvor sjovt, hvor er det dejligt med al den info, tusind tusind tak !!!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.