Er 350.- for lidt

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.590 visninger
22 svar
0 synes godt om
5. december 2012

Anonym trådstarter

Vi skal til mandens onkels 60 års fødselsdag (vi ser ham kun til fødselsdage og hver 2. jul)

Vi har købt julegaver til alle dem som skal have - så har mange udgifter som alle andre i julen.

Nu er vi blevet inviteret (meget sent) til hans 60 års fødselsdag. Vi går sammen med mine svigerforældre. Og vi har sagt, at vi vil sige 350.- til gaven.

Men er det lidt?? vi har ikke rigtigt råd til mere - jeg går på dagpenge og manden tjener ikke den vilde løn..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. december 2012

Mettefpigen

Nææ det er helt fint synes jeg Synes ikk at der skal være et bestemt beløb til fødselsdage..... Man gir det man har råd til... På fredag skal jeg til 2 40 års, og jeg giver 200 til hver, for har ikk råd til mere..... Og hvis der er nogle der blir så skuffet, så er det bare ærgeligt

Anmeld

5. december 2012

Anonym trådstarter

Mettefpigen skriver:

Nææ det er helt fint synes jeg Synes ikk at der skal være et bestemt beløb til fødselsdage..... Man gir det man har råd til... På fredag skal jeg til 2 40 års, og jeg giver 200 til hver, for har ikk råd til mere..... Og hvis der er nogle der blir så skuffet, så er det bare ærgeligt

Min svigerfar mener vi mindst skal give for 500.- (for det gør de)

Min mands onkel plejer at være gavmild, men kender også til hans løn (han får min. 40.000 udbetalt hver mdr.)

Dete r sidste gang jeg går sammen om gave med andre - for de (svigerfar) skal altid kommenter prisen

Anmeld

5. december 2012

Fenja09

Anonym skriver:

Vi skal til mandens onkels 60 års fødselsdag (vi ser ham kun til fødselsdage og hver 2. jul)

Vi har købt julegaver til alle dem som skal have - så har mange udgifter som alle andre i julen.

Nu er vi blevet inviteret (meget sent) til hans 60 års fødselsdag. Vi går sammen med mine svigerforældre. Og vi har sagt, at vi vil sige 350.- til gaven.

Men er det lidt?? vi har ikke rigtigt råd til mere - jeg går på dagpenge og manden tjener ikke den vilde løn..

Jeg synes sagtens i kan have god samvittighed ved at give 350 kr i gave til en onkel. Man giver det man har råd eller lyst til at give.

/Fenja

Anmeld

5. december 2012

tarkoflen

Helt ærlig, hvis l ser ham så sjældent så synes jeg det er helt fint!

Kan l ikke bare selv give en gave, og så kan svigerfar bare holde mund?

Jeg ville aldrig blive fornærmet over en gave og slet ikke en til 350 kr!

Anmeld

5. december 2012

Anonym trådstarter

tarkoflen skriver:

Helt ærlig, hvis l ser ham så sjældent så synes jeg det er helt fint!

Kan l ikke bare selv give en gave, og så kan svigerfar bare holde mund?

Jeg ville aldrig blive fornærmet over en gave og slet ikke en til 350 kr!

Han øsnker sig kun boremaskine (køber hans to sønner) og tøj fra en bestemt hjemmeside (svigerfar her lagt en ordre der)

Men det er sidste gang - gider ikke købe gaver mere med dem..

Har også købt til min svigerinde uden dem (selvom de bliver ved med at sige at vi skal gå sammen)

Tak for hjælpe alle sammen

Anmeld

5. december 2012

tarkoflen

Anonym skriver:

Han øsnker sig kun boremaskine (køber hans to sønner) og tøj fra en bestemt hjemmeside (svigerfar her lagt en ordre der)

Men det er sidste gang - gider ikke købe gaver mere med dem..

Har også købt til min svigerinde uden dem (selvom de bliver ved med at sige at vi skal gå sammen)

Tak for hjælpe alle sammen

Jamen de må da kunne forstå, at l ikke har pengene til det

Hvis de fremadrettet bliver ved med at presse på for at l skal købe sammen, må l jo sige det, som det er, at l ikke har økonomi til at være med på deres niveau!

Anmeld

5. december 2012

Mettefpigen

Anonym skriver:

Min svigerfar mener vi mindst skal give for 500.- (for det gør de)

Min mands onkel plejer at være gavmild, men kender også til hans løn (han får min. 40.000 udbetalt hver mdr.)

Dete r sidste gang jeg går sammen om gave med andre - for de (svigerfar) skal altid kommenter prisen

Undskyld mit sprog... Men jeg hader virkelig når folk er sådan.... Kender det selv fra min egen familie..... Men jaa så synes jeg du skal give gave fra jer selv af....

Anmeld

5. december 2012

Anonym trådstarter

tarkoflen skriver:

Jamen de må da kunne forstå, at l ikke har pengene til det

Hvis de fremadrettet bliver ved med at presse på for at l skal købe sammen, må l jo sige det, som det er, at l ikke har økonomi til at være med på deres niveau!

De mener man skal tage sig råd til det - ellers må vi jo bare tage fra vores opsparing

Anmeld

5. december 2012

Michellabr

Jeg syntes det er mere end ok ! jeg havde givet mindre hvis det var mig, jeg er også på dagpenge, og ved at pengene ikke rækker så langt, desuden, så når det ikke er nogen man ser mere end det, syntes jeg det er MEGET flot at give for 350,- 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.