når man skal stoppe med at amme???

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5. december 2012

modesty

LR85 skriver:

ved ikke helt hvad jeg skal bruge dit svar til??

Jeg foreslog at skære ned på amingerne, ikke at stoppe helt, men fx a gå fra 4-6 til 1-2 amninger.

og hvor kom det ind med a blive presset af sin mødregruppe??

Dernæst kunne jeg læse a hun er meget glad for at amme, så det kan man jo bare fortsætte med. Havde forstået det lidt som om a hun ville ud i noget ammestop.

OK. 

Det med mødregruppen er noget hun selv har skrevet her i tråden.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. januar 2013

raca

Har ikke læst de andre svar, men jeg ville prøve a skære ned for de amninger, og evt flasker.

Hun er ved a være så gammel at hun snart kan få alt sit indtag gennem mos.

Jeg ville måske bare give en flaske/amme til natten

det var da et meget dårligt og irelevant råd.

et barn har brug for mm til det er 12 mdr som min. og her taler man 3 gode amninger.. men barnet har godt af at blive ammet frem til det selv siger stop. et 8 mdr gammelt barn er jo et lille barn. der har brug for få dækken en del af sit energibehov gennem mm.  det bør slet ikke kunne spise nok mos og grød, da dette slæt ikke er næringsrigt nok til et så lille barn.

så du rådgiver helt ud fra din egen holdning, der her ikke kommer barnet til gode.

Anmeld

1. januar 2013

LR85

raca skriver:

det var da et meget dårligt og irelevant råd.

et barn har brug for mm til det er 12 mdr som min. og her taler man 3 gode amninger.. men barnet har godt af at blive ammet frem til det selv siger stop. et 8 mdr gammelt barn er jo et lille barn. der har brug for få dækken en del af sit energibehov gennem mm.  det bør slet ikke kunne spise nok mos og grød, da dette slæt ikke er næringsrigt nok til et så lille barn.

så du rådgiver helt ud fra din egen holdning, der her ikke kommer barnet til gode.

tak. du er da en rigtig venlig én hva.

Anmeld

3. januar 2013

Dorthe1986

Sujan skriver:

Ja.. hvordan gør man..

Min datter er 8 mdr. Gammel. Hun skal starte i dagpleje efter nytår, så tænker det måske er ved at være på tide at stoppe med at amme.
Ammer 4-5 gange i døgnet. Morgen, frokost, eftermiddag og aften.. nogle gange om natten. Men skal hun så have flaske. Eller kan jeg måske fortsætte amningen så det bare er morgen og aften??? Ja hvordan gør man når det er ved at være slut med bryst???

Hun har aldrig fået mme eller flaske. Og spiser fint alm. Mad.

En anden ting er hun er begyndt at vågne om natten og skal have bryst.. hun falder hurtigt i søvn igen. Hun har sovet igennem siden hun var 3 mdr. Så er synd hun er begyndt at vågne... Skal hun evt. Have noget andet inden hun bliver puttet???? Vælling eller noget så hun holdes mæt hele natten?

Jeg gjorde det, da min søn startede dagpleje, at jeg trappede ned. Han spiste normal mad, efterfulgt af en tår bryst. Jeg gjorde så det at jeg stille og roligt, lod være med at tilbyde ham bryst efter maden (altså kun i det tidsrum, hvor han skulle være i dagpleje) Men ellers ammede jeg stadig morgen, eftermiddag og aften Der gik så ikke meget mere end en måned til halvanden fra han startede i dagpleje, til han slet ikke gad bryst mere

Anmeld

3. januar 2013

Sujan

Dorthe1986 skriver:

Jeg gjorde det, da min søn startede dagpleje, at jeg trappede ned. Han spiste normal mad, efterfulgt af en tår bryst. Jeg gjorde så det at jeg stille og roligt, lod være med at tilbyde ham bryst efter maden (altså kun i det tidsrum, hvor han skulle være i dagpleje) Men ellers ammede jeg stadig morgen, eftermiddag og aften Der gik så ikke meget mere end en måned til halvanden fra han startede i dagpleje, til han slet ikke gad bryst mere

Mange tak for dit svar... Ville også være ked af at det skal blive en kamp at stoppe amning..

Gav du så flaske eller noget?? Jeg har de sidste par dage også trappet ned.. hun har fået når jeg kunne mærke hun virkelig havde brug for det.

I går blev det til morgen og eftermiddag og så fik hun lidt vælling i en kop inden hun skulle sove og hun sov hele natten.

I dag har hun fået bryst til morgen. Og kl er nu ved at være 16 og hun har ikke fået siden. Vi har været på besøg hos hendes nye dagpleje mor og det gik bare så godt. Så håber virkelig at vi stille og rolig kan trappe ud, uden besvær og hun selv siger fra...

Tror det bliver morgen amningen som bliver sværest for hende at undvære.. så det gør vi lidt endnu:-)

Anmeld

3. januar 2013

raca

Sujan skriver:

Mange tak for dit svar... Ville også være ked af at det skal blive en kamp at stoppe amning..

Gav du så flaske eller noget?? Jeg har de sidste par dage også trappet ned.. hun har fået når jeg kunne mærke hun virkelig havde brug for det.

I går blev det til morgen og eftermiddag og så fik hun lidt vælling i en kop inden hun skulle sove og hun sov hele natten.

I dag har hun fået bryst til morgen. Og kl er nu ved at være 16 og hun har ikke fået siden. Vi har været på besøg hos hendes nye dagpleje mor og det gik bare så godt. Så håber virkelig at vi stille og rolig kan trappe ud, uden besvær og hun selv siger fra...

Tror det bliver morgen amningen som bliver sværest for hende at undvære.. så det gør vi lidt endnu:-)

intil hun er 1 år skal hun altså gerne havde 3 gode amninger for at få mælk nok.. ellers skal du suplere med mme.

hun skal op på 3/4 liter pr døgn. ca = 3 gode amninger.

jeg ved ikke hvordan fyldstof som vælling ol virker i regnskabet, men det er bestemt ikke ligeså godt som mme eller mm.

Anmeld

3. januar 2013

Dorthe1986

Sujan skriver:

Nej gav ikke flaske. Der er simpelthen ingen grund til det... Så skal de jo bare vænnes fra det også hvis man stadig kan køre på 2-3 amninger i døgnet, får de hvad de skal. Han begyndte automatisk at spise mere af det almindelige mad, efterhånden som jeg fjernede amning

Anmeld

3. januar 2013

Sujan

Dorthe1986 skriver:

Nej gav ikke flaske. Der er simpelthen ingen grund til det... Så skal de jo bare vænnes fra det også hvis man stadig kan køre på 2-3 amninger i døgnet, får de hvad de skal. Han begyndte automatisk at spise mere af det almindelige mad, efterhånden som jeg fjernede amning

Har dit barn overnattet ude??

Er nemlig blevet inviteret ud her om et par uger. Og kunne jeg godt tænke mig, men så skal min datter passes. Farmor og farfar vil rigtig gerne have hende og det er et sted hun er tryg. Vi er der gerne 1-2 gange i ugens løb. Men føler ikke rigtig jeg kan benytte mig af denne mulighed nu jeg stadig ammer i hvert fald morgen og aften..

Hvad har du gjort i sådanne situationer?

Anmeld

3. januar 2013

Dorthe1986

Sujan skriver:

Har dit barn overnattet ude??

Er nemlig blevet inviteret ud her om et par uger. Og kunne jeg godt tænke mig, men så skal min datter passes. Farmor og farfar vil rigtig gerne have hende og det er et sted hun er tryg. Vi er der gerne 1-2 gange i ugens løb. Men føler ikke rigtig jeg kan benytte mig af denne mulighed nu jeg stadig ammer i hvert fald morgen og aften..

Hvad har du gjort i sådanne situationer?

Puha, der kan jeg ikke rigtig hjælpe dig, for Emil har ikke overnattet nogen steder uden mig. Ej heller har han været passet, hvor det har ramlet sammen med amning.

Det kommer jo nok til at gå ud over 2 amninger, både den om aftenen og om morgenen... så ja jeg havde personligt valgt at vente til amning var helt slut. Men det var bare den måde jeg fandt nemmest/rigtigt for os

Anmeld

3. januar 2013

Sujan

Dorthe1986 skriver:

Puha, der kan jeg ikke rigtig hjælpe dig, for Emil har ikke overnattet nogen steder uden mig. Ej heller har han været passet, hvor det har ramlet sammen med amning.

Det kommer jo nok til at gå ud over 2 amninger, både den om aftenen og om morgenen... så ja jeg havde personligt valgt at vente til amning var helt slut. Men det var bare den måde jeg fandt nemmest/rigtigt for os

Ja er egentlig også det jeg havde tænkt.. at jeg ville vente til amningen var slut. Men ville lige høre hvad andre har gjort/gør

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.