når man skal stoppe med at amme???

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4. december 2012

Ka+Ma=Be

RiUL skriver:

Ej hvor pudsigt, for sådan var det også i min mødregruppe - og mine veninder, der også har børn, prøvede også at lokke mig til at stoppe med at amme og gi flaske  Blev dog bare sur og endnu mere stædig - har kæmpet med den amning de første 4-5 mdr. Om jeg så ville stoppe for en l*rte flaske og en stor omkostning på mme. Aldrig!

Oliver er ikke blevet passet før han blev et år, han var lidt langsom til at spise alm. mad - men han kan sagtens være foruden bryst. Så når han bliver passet nu, i vuggestue eller af farmand eller familie/venner så får han ikke bryst, han må nøjes med vand eller komælk af kop  

Jeg kan virkelig ikke se nogen grund til at stoppe amning for at begynde på flaske - hvorfor så stoppe amning (som så mange siger, de har jo ikke brug for det mere... ) 

Jeg vil sige det sådan da Oliver fyldte et år, var amningen ikke et behov mere(mad messigt) men mere tryghed/hyggestund, som jeg stadig ønsker at holde fast i.

Men hvis din datter spiser godt vil jeg da mene at I skal tage ud og hygge jer, og så kan hun da få et glas sødmælk istedet - og bliver hun ulykkelig, er I jo kun et opkald væk

Pånær miiiig! 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. december 2012

LR85

Sujan skriver:

Ja.. hvordan gør man..

Min datter er 8 mdr. Gammel. Hun skal starte i dagpleje efter nytår, så tænker det måske er ved at være på tide at stoppe med at amme.
Ammer 4-5 gange i døgnet. Morgen, frokost, eftermiddag og aften.. nogle gange om natten. Men skal hun så have flaske. Eller kan jeg måske fortsætte amningen så det bare er morgen og aften??? Ja hvordan gør man når det er ved at være slut med bryst???

Hun har aldrig fået mme eller flaske. Og spiser fint alm. Mad.

En anden ting er hun er begyndt at vågne om natten og skal have bryst.. hun falder hurtigt i søvn igen. Hun har sovet igennem siden hun var 3 mdr. Så er synd hun er begyndt at vågne... Skal hun evt. Have noget andet inden hun bliver puttet???? Vælling eller noget så hun holdes mæt hele natten?

Har ikke læst de andre svar, men jeg ville prøve a skære ned for de amninger, og evt flasker.

Hun er ved a være så gammel at hun snart kan få alt sit indtag gennem mos.

Jeg ville måske bare give en flaske/amme til natten

Anmeld

4. december 2012

Ka+Ma=Be

LR85 skriver:

Har ikke læst de andre svar, men jeg ville prøve a skære ned for de amninger, og evt flasker.

Hvorfor begynde på flaske? Hvorfor er det bedre eller mere legalt end modermælk? Det er vel enten eller, at man ammer eller giver flaske, at stoppe amningen for at give flaske giver da slet ikke mening. (Er ikke sikker på om jeg misforstår det du skriver?)

Derudover ser jeg ingen grund til at råde til ammestop så længe hendes datter er under 1 år.

Anmeld

4. december 2012

L&V

Ka+Ma=Be skriver:

Hvorfor begynde på flaske? Hvorfor er det bedre eller mere legalt end modermælk? Det er vel enten eller, at man ammer eller giver flaske, at stoppe amningen for at give flaske giver da slet ikke mening. (Er ikke sikker på om jeg misforstår det du skriver?)

Derudover ser jeg ingen grund til at råde til ammestop så længe hendes datter er under 1 år.

Tror hun mente at der sku skæres ned på amningen og de flasker hun evt gav. som jeg forstod det

Anmeld

4. december 2012

Ka+Ma=Be

Månsson skriver:

Tror hun mente at der sku skæres ned på amningen og de flasker hun evt gav. som jeg forstod det

Det var lige præcis det jeg blev i tvivl om! Det var nu mest fordi TSskriver, at hun ikke giver flaske, at jeg ikke forstod sammenhængen.

Anmeld

4. december 2012

L&V

Ka+Ma=Be skriver:

Det var lige præcis det jeg blev i tvivl om! Det var nu mest fordi TSskriver, at hun ikke giver flaske, at jeg ikke forstod sammenhængen.

Ja det kan du selvfølgelig ha ret i.. Bum så melder jeg pas

Anmeld

4. december 2012

modesty

LR85 skriver:

SST anbefaler at man allertidligst skal stoppe med amning ved 9 mdr. og helst fortsætte til minimum et år, så hvis man er glad for at amme og kun vil stoppe fordi man føler sig presset af sin mødregruppe er det da helt hen i vejret at stoppe når baby er 8 mdr.??

Anmeld

4. december 2012

LR85

Månsson skriver:

rigtigt.

Det var mere hvad der passede hende bedst, aming eller flaske og bare a der skulle skæres ned.

Nu kunne jeg læse a hun er meget glad for at amme, så det kan man jo bare fortsætte med. Havde forstået det lidt som om a hun ville ud i noget ammestop.

Anmeld

4. december 2012

LR85

modesty skriver:

SST anbefaler at man allertidligst skal stoppe med amning ved 9 mdr. og helst fortsætte til minimum et år, så hvis man er glad for at amme og kun vil stoppe fordi man føler sig presset af sin mødregruppe er det da helt hen i vejret at stoppe når baby er 8 mdr.??

ved ikke helt hvad jeg skal bruge dit svar til??

Jeg foreslog at skære ned på amingerne, ikke at stoppe helt, men fx a gå fra 4-6 til 1-2 amninger.

og hvor kom det ind med a blive presset af sin mødregruppe??

Dernæst kunne jeg læse a hun er meget glad for at amme, så det kan man jo bare fortsætte med. Havde forstået det lidt som om a hun ville ud i noget ammestop.

Anmeld

4. december 2012

RiUL

Ka+Ma=Be skriver:

Pånær miiiig! 

Pånær dig Det er skønt at ha en der forstår en 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.