når man skal stoppe med at amme???

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3. december 2012

Sujan

RiUL skriver:

Ej hvor pudsigt, for sådan var det også i min mødregruppe - og mine veninder, der også har børn, prøvede også at lokke mig til at stoppe med at amme og gi flaske  Blev dog bare sur og endnu mere stædig - har kæmpet med den amning de første 4-5 mdr. Om jeg så ville stoppe for en l*rte flaske og en stor omkostning på mme. Aldrig!

Oliver er ikke blevet passet før han blev et år, han var lidt langsom til at spise alm. mad - men han kan sagtens være foruden bryst. Så når han bliver passet nu, i vuggestue eller af farmand eller familie/venner så får han ikke bryst, han må nøjes med vand eller komælk af kop  

Jeg kan virkelig ikke se nogen grund til at stoppe amning for at begynde på flaske - hvorfor så stoppe amning (som så mange siger, de har jo ikke brug for det mere... ) 

Jeg vil sige det sådan da Oliver fyldte et år, var amningen ikke et behov mere(mad messigt) men mere tryghed/hyggestund, som jeg stadig ønsker at holde fast i.

Men hvis din datter spiser godt vil jeg da mene at I skal tage ud og hygge jer, og så kan hun da få et glas sødmælk istedet - og bliver hun ulykkelig, er I jo kun et opkald væk

Jamen igen tak for svar... Vil fortsætte amningen til jeg selv og min datter føler det skal stoppe.. og ja hun kan jo sikkert godt klare sig uden en enkelt aften..
Så vil jeg ikke bekymre mig om det mere... Vil det bedste for min datter, og selvom andre mener det er bedst med flaske, har jeg en anden mening for os...

Synes bare folk kigger underligt på mig når jeg siger jeg stadig ammer øh ikke overvejer at stoppe..
Om morgenen er det fordi hun er sulten og så får hun lidt inden lur og inden hun bliver puttet om aftenen... Og enkelte gange for trøst.. hun slapper helt af og det gør jo at det også bliver en hygge stund.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. december 2012

RiUL

Sujan skriver:

Jamen igen tak for svar... Vil fortsætte amningen til jeg selv og min datter føler det skal stoppe.. og ja hun kan jo sikkert godt klare sig uden en enkelt aften..
Så vil jeg ikke bekymre mig om det mere... Vil det bedste for min datter, og selvom andre mener det er bedst med flaske, har jeg en anden mening for os...

Synes bare folk kigger underligt på mig når jeg siger jeg stadig ammer øh ikke overvejer at stoppe..
Om morgenen er det fordi hun er sulten og så får hun lidt inden lur og inden hun bliver puttet om aftenen... Og enkelte gange for trøst.. hun slapper helt af og det gør jo at det også bliver en hygge stund.

Dejligt at høre

Jeg ammer morgen, eftermiddag og aften, og hvis han vil ha mere om eftermiddagen end én gang, får han det. Og I weekenderne får han også inden middagslur og når han er stået op Så der er fri bar

Og man skal bare ignorerer hvad andre siger, der er også mange der spørg mig ofte, om jeg stadig ammer, og jeg siger stolt JA. Min kærestes mormor spurgte mig engang, om jeg så ville amme Oliver til at blev en stor dreng på 4-5 år, fordi jeg havde nævnt at jeg ville amme længe, og så sagde jeg da bare Ja, det kunne jeg godt finde på. (Bare for at være lidt på tværs - han skal selvfølgelig ikke ammes så længe )

Og må indrømme at jeg også ammer ham offentligt, og han er jo en stor dreng, og for at undgå at nogle kigger mærkeligt på mig, retter jeg bare blikket mod min dejlige søn, og så må folk jo kigge

Anmeld

3. december 2012

Muhmi

Jeg stoppede ikke med at amme før Silas var over lidt over et år gammel, det fungerede fint med at han også kom i dp.

Men trap ligeså stille og roligt ned, da Silas var 8 mdr. tror jeg han fik boobie 2-3 gange i døgnet og ikke særlig meget ad gangen, bare sådan en hyggepat og til natten fik han en omgang majsvælling, det var han glad for og det synes vi også var nemt at trappe ud af, for så gik vi over til kamillete med honning da han var et år og han er stoppet med natflaske helt for ca. 3-4 mdr. siden og den flaske fik han kun for at falde i søvn igen hvis han vågnede om natten... Så det gik helt af sig selv

Nu sover han (7-9-13) igennem næsten hver nat og ellers vågner han først mellem kl. 4-6 og så kommer han ind og ligger hos os og sover til 7.30-8.00

Anmeld

3. december 2012

Ccamilla

Profilbillede for Ccamilla
Så er min barsel officielt slut - og ferien begynder :)
RiUL skriver:

I starten troede jeg at Oliver var sulten, så gav ham jo bare bryst.. Og efter 3 mdr var jeg SÅ træt, at jeg ikke kunne hænge sammen.

Så det tog tid for mig at tage mig sammen til at sige stop, ville jo gerne gi ham, hvad han ville ha.. 

Men jeg lod farmand overtage, så den første nat, der vågnede han kl12 og ville ha bryst, så farmand op og fortælle lillemanden at han skulle sove nu, og kys kys og hvad man nu siger De var vågne i ca 45 min, med 30 minutters gråd (ikke ulykkelig). Og tror det var sådan 2 gange den første nat.

Og 2. nat, var han vågen 2 gange igen, med 20 minutters gråd, og var vågen i 30 minutter.

Og den 3. nat havde han lært det  

Han vågner dog stadig, men reglen er sådan nu at der ikke er bryst før efter kl.6. Og han får så bryst når han vågner om morgenen, så hygger vi i ca 30 minutter i vores seng

Ja, syns også bare jeg er ved at være død nu
Men min kæreste arbejder på sjælland mandag til torsdag - men må vente til juleferien så, så han er der 100% de første mange nætter (just in case) tak for rådet !

Anmeld

3. december 2012

RiUL

Olivia's Moar skriver:

Ja, syns også bare jeg er ved at være død nu
Men min kæreste arbejder på sjælland mandag til torsdag - men må vente til juleferien så, så han er der 100% de første mange nætter (just in case) tak for rådet !

Jeg var overbevist om at det ville tage 14 dage med Oliver, fordi han bare elsker babs Men det tog to dage Så pøj pøj med det, det blir skønt at få sovet igennem igen, glæd dig 

Anmeld

3. december 2012

Ccamilla

Profilbillede for Ccamilla
Så er min barsel officielt slut - og ferien begynder :)
RiUL skriver:

Jeg var overbevist om at det ville tage 14 dage med Oliver, fordi han bare elsker babs Men det tog to dage Så pøj pøj med det, det blir skønt at få sovet igennem igen, glæd dig 

Hehe, det er jeg nemlig også overbevist om, og tager INGEN chancer ! Ville synes at det er så øv, at vænne mig til noget i nogle dage, og det så bliver ødelagt, fordi far ikke er hjemme

Du kan tro jeg glæder mig ! Især, efter at vi havde vænnet os til at sove fra kl.22-06 .. Tog den 'ekstra sult' som et tegn på, at hun skulle have mere mad om dagen, men det bliver værre og værre for hver nat næsten .. En gang i mellem kan jeg ae hende i søvn igen, men det er dælme ikk altid, at overskuddet er der

Anmeld

4. december 2012

RiUL

Olivia's Moar skriver:

Hehe, det er jeg nemlig også overbevist om, og tager INGEN chancer ! Ville synes at det er så øv, at vænne mig til noget i nogle dage, og det så bliver ødelagt, fordi far ikke er hjemme

Du kan tro jeg glæder mig ! Især, efter at vi havde vænnet os til at sove fra kl.22-06 .. Tog den 'ekstra sult' som et tegn på, at hun skulle have mere mad om dagen, men det bliver værre og værre for hver nat næsten .. En gang i mellem kan jeg ae hende i søvn igen, men det er dælme ikk altid, at overskuddet er der

Det er bare dårlig vane og det er så hårdt at blive vækket hele natten igennem Forresten så bruger Oliver heller ikke sut, og jeg var overbevist om at det gjorde alting, især mht søvn, så meget mere svært uden sut. Men ved at det intet problem er nu  

Anmeld

4. december 2012

TaAsJu

Sujan skriver:

Ja.. hvordan gør man..

Min datter er 8 mdr. Gammel. Hun skal starte i dagpleje efter nytår, så tænker det måske er ved at være på tide at stoppe med at amme.
Ammer 4-5 gange i døgnet. Morgen, frokost, eftermiddag og aften.. nogle gange om natten. Men skal hun så have flaske. Eller kan jeg måske fortsætte amningen så det bare er morgen og aften??? Ja hvordan gør man når det er ved at være slut med bryst???

Hun har aldrig fået mme eller flaske. Og spiser fint alm. Mad.

En anden ting er hun er begyndt at vågne om natten og skal have bryst.. hun falder hurtigt i søvn igen. Hun har sovet igennem siden hun var 3 mdr. Så er synd hun er begyndt at vågne... Skal hun evt. Have noget andet inden hun bliver puttet???? Vælling eller noget så hun holdes mæt hele natten?

Vil give de andre ret i du skal amme så lang tid der er til det... Var så ked af at jeg måtte stoppe med Julie da hun var 7 md.. Der var bare simpelthen ikke mere... Så nu får hun flaske og alm. Mad og ko mælk og vand... 

Og nej hvor er det træls at huske flasker og mme.. Det var nemmer da man bare pakkede op  

Anmeld

4. december 2012

dola

Sujan skriver:

Ja.. hvordan gør man..

Min datter er 8 mdr. Gammel. Hun skal starte i dagpleje efter nytår, så tænker det måske er ved at være på tide at stoppe med at amme.
Ammer 4-5 gange i døgnet. Morgen, frokost, eftermiddag og aften.. nogle gange om natten. Men skal hun så have flaske. Eller kan jeg måske fortsætte amningen så det bare er morgen og aften??? Ja hvordan gør man når det er ved at være slut med bryst???

Hun har aldrig fået mme eller flaske. Og spiser fint alm. Mad.

En anden ting er hun er begyndt at vågne om natten og skal have bryst.. hun falder hurtigt i søvn igen. Hun har sovet igennem siden hun var 3 mdr. Så er synd hun er begyndt at vågne... Skal hun evt. Have noget andet inden hun bliver puttet???? Vælling eller noget så hun holdes mæt hele natten?

Prøv evt bare at give noget vand om natten! og jeg gik fra 6 gange om dagen til 2 på 2 dage da min søn ikke længere var særlig intereseret i mit bryst!

Anmeld

4. december 2012

Ka+Ma=Be

Sujan skriver:

Ih mange tak for dine svar... Er rart at høre fra andre, som gør det samme... Er nemlig begyndt at føle mig lidt unormal. Er den eneste i mødregruppe der stadig ammer og mange spørger mig, hvornår hun skal begynde på flaske.. men ser ikke rigtig nogle grund til at vende hende til flaske for at vende hende af med det igen...
Så føler mig faktisk bare lidt presset til at stoppe..

Hvad gør du så hvis han skal passes evt. Overnatte ude??? Eller gør han ikke det?
Min datter har været passet i nogle timer af gangen og der er det intet problem. Men mig og manden havde overvejet at tage en kæreste aften, hvor hun skulle passes og evt tage til en julefrokost og få lidt vin... Men kan jeg jo ikke rigtig når jeg ammer... Så hvad gør du?

Øv hvor er jeg ked af, at du skal opleve det sådan! Det er IKKE unormalt! Tvært imod - det anbefales jo at amme de første 12 måneder! Så hvis det er pga pres, synes jeg ikke du skal stoppe! Stop udelukkende når du selv synes det skal være slut.

Jeg ammede Benjamin i 13 måneder, men stoppede også amningen om natten omkring de 8-9 måneder. De kan sagtens undvære mad om natten og sover hurtigt meget bedre.

Apropos pasning, så blev Benjamin ikke passet før jeg var stoppet med at amme. Jeg tror nu sagtens, at det kan lade sig gøre, jeg var bare ikke klar til det.

Du skal altid være velkommen til at skrive, hvis du har nogle spørgsmål eller søger lidt opbakning!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.