Den der sut...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

30. november 2012

Fenja09

Tauf skriver:

Hej Alle..

Jeg vil lige starte med at sige jeg ikke mener noget ondt. Vil bare gerne høre hvorfor!

Det jeg vil høre er hvor meget har jeres barn sin sut?
Elias har sin sut når han sover, og ikke rigtig på andre tidspunkter.
Selvfølgelig hvis han er syg eller har slået sig meget.

Men jeg ser de andre børn i DP ta deres sut, lige med det samme deres forældre træder ind af døren.

Elias får altså ikke sin sut bare fordi jeg kommer.. Jeg forstår ikke helt hvorfor det er sådan..

Hvordan er det hjemme hos jer??

Husk det er snart jul så lad os være glade i denne tråd

Vores datter får sutten når vi kører til dp og når vi henter hende. Hun får lov at få sutten hvis hun har lyst, men synes som regel kun hun bruger sut de dage hvor hun er meget pylret og når hun skal sove eller trøstes. Ser ikke sutten som et problem. Den skal hun nok blive vænnet fra i "ordentlig" tid og så længe hun finder tryghed i den så fred være med det.

/Fenja

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. december 2012

annec

Tauf skriver:

Hej Alle..

Jeg vil lige starte med at sige jeg ikke mener noget ondt. Vil bare gerne høre hvorfor!

Men jeg ser de andre børn i DP ta deres sut, lige med det samme deres forældre træder ind af døren.

Elias får altså ikke sin sut bare fordi jeg kommer.. Jeg forstår ikke helt hvorfor det er sådan..

Min søn har sin sut når han er ked af det eller skal soveSlog nogengange når vi kører bil :-)

Anmeld

1. december 2012

Legehuset-Hertug-Abel.dk

Tauf skriver:

Hej Alle..

Det er meget normalt.....

jeg ved hellere ikke hvorfor

Anmeld

1. december 2012

kiwiol

Jeg er nok en af dem, der altid undre mig, når jeg ser glade børn rende rundt med en sut i munden.

Her får han sut når han skal sove og når vi skal ud og køre i bil. Tit finder han sutter rundt omkring herhjemme, som han kan nå på reolen osv. så tager han dem i munden.. men jeg hiver den ud, når jeg ser ham med sut   Han siger ikke noget til det, og leger bare videre

Anmeld

1. december 2012

MyLove E

kiwiol skriver:

Jeg er nok en af dem, der altid undre mig, når jeg ser glade børn rende rundt med en sut i munden.

Her får han sut når han skal sove og når vi skal ud og køre i bil. Tit finder han sutter rundt omkring herhjemme, som han kan nå på reolen osv. så tager han dem i munden.. men jeg hiver den ud, når jeg ser ham med sut   Han siger ikke noget til det, og leger bare videre

Det er PRÆCIS sådan her hjemme også.
Skal vi køre langt i bil får han sin sut.
Finder han den siger jeg til ham at han skal tå den ud og det gør han:-)

Anmeld

1. december 2012

camilladyhr

Loa skriver:

Isabella er også meget glad for sin sut og vil også gerne have den så snart vi henter hende. Hun forbinder den måske bare med noget trygt og hygge tror jeg. Og så har jeg det svært ved at tage den fra hende, hun er jo glad for den og den skader hende jo ikke...

Jeg har en papdatter på 4 og hun har brugt sutten til for nogle måneder siden hos os, men hos hendes mor bruger hun den stadig hele tiden, nat og dag. På hende kan man sagtens se at hendes tænder er ved at tage skade af det. 

Anmeld

1. december 2012

Nadia&Daniel

morethanperfect skriver:

Oscar har altid mulighed for at ta sin sut ..
Det er meget forskelligt hvor meget han gider ha den ..

Men i DP har han den kun når han sksl sove , eller hvis han er meget ked af det . Hvilket aldrig sker ..

Samme med Laura

Anmeld

1. december 2012

2babygirls

Loa skriver:

Sys bare jeg hører forskellige ting fra alle steder af, bla at det først er et problem fra de 3 år af. Men hun har jo sutten på turen frem og tilbage til vuggestuen. Og når vi så kommer hjem og skal lege så lægger vi den i sengen....

Min veninde er tandplejer og siger at fra 3 års alderen skal sutten væk, da den dér kan gøre skade på tænderne.

Så indtil da har vores pige også hendes ved behov. Vi kæmper også med at hun godt vil have den tit, og som regel hvis vi fjerner hendes ynglingsbamse glemmer hun også sutten. I dp har hun den kun når hun sover.

Anmeld

1. december 2012

Kløver

Tauf skriver:

Hej Alle..

Min søn er 22 mdr og bruger den når han sover, er ked og nogle gange i løbet af dagen. Nogle dage mere end andre

Det med sut kommer jo meget an på deres behov og alder og hvis alternivet feks kan være tommelfinger er sutten bedre. Så længe børnene er under 3 siger min søns tandlæge det ikke gør noget de har sutten.
Min datter er 7 mdr og har næsten ikke brugt den, hun gider den bare ikke så er jo meget individuelt ;-)

Anmeld

1. december 2012

Levi&LilysMor

Tauf skriver:

Hej Alle..

Min dreng bruger sut når han vil have den, han kan selv kravle/gå hen til den og tage den i munden og det får han lov til... Han er stadig en lille dreng og han behøver slet ikke få taget den fra sig endnu... sommetider når vi går en tur kan jeg godt finde på at tage den ud af munden på ham og lægge den i barnevongnen, og det siger han heller ikke noget til... men hele tiden behøver han heller ikke have den i munden...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.