Den der sut...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

30. november 2012

StineW79

Profilbillede for StineW79

Thea brugte kun sin sut, når hun sku sove. Hun bed heller ik om den på andre tidspunkter. Hun smed sutten før hun blev 3 år.

Alberte brugerborgås kun sut, når hun ska sove. Tænker ik hun rigtig har brug for den ellers. Hun er snart 5 mdr. Vh stine

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. november 2012

Clisolka

Tauf skriver:

Hej Alle..

Jeg vil lige starte med at sige jeg ikke mener noget ondt. Vil bare gerne høre hvorfor!

Det jeg vil høre er hvor meget har jeres barn sin sut?
Elias har sin sut når han sover, og ikke rigtig på andre tidspunkter.
Selvfølgelig hvis han er syg eller har slået sig meget.

Men jeg ser de andre børn i DP ta deres sut, lige med det samme deres forældre træder ind af døren.

Elias får altså ikke sin sut bare fordi jeg kommer.. Jeg forstår ikke helt hvorfor det er sådan..

Hvordan er det hjemme hos jer??

Husk det er snart jul så lad os være glade i denne tråd

Jeg indrømmer helt ærligt at min datter får den lige så snart vi træder ind af døren i vuggestuen og hun ser sin far... Jeg havde næsten vænnet hende af med den da jeg skulle på arbejde igen efter barslen Men lige så snart hun ser sin far = sut. 

Jeg tager den fra hende lige så snart hun er hjemme - men faderen kan ikke stå for hendes øjne, og straks finder han den og propper den i munden på hende  Så er jeg lige vidt....

Hun er 2 nu. Jeg er i gang med at tage kampen med ham haha det lyder godt ikke  Jeg ved det ikke er godt for hendes tænder, men her er det forældrene der er uenige 

Jeg siger ellers til hende, at hun skal skylde skylden på sin far hvis hun får dårlige tænder når hun bliver ældre - men det hjælper ikke noget 

Anmeld

30. november 2012

Nemesis

Med drengene blev den brugt når der skulle soves eller trøstes. Og de stoppede inden de blev 3 år.Jonas var 2,4 år men han bed også hul i alle sine sutter så turde ikke fortsætte, så han smed selv en sidste i skraldespanden og om aftenen var det jo det jeg fortalte. han var ude og kigge efter den, men væk var den jo.

Sara har aldrig ville have sut, så det problem har vi ikke med hende. Ved at vs var meget bekymret over hvordan de så skulle give hende trøst men lidt trøst på armen og nærvær har gjort det..og gør det stadig.

Det er faktisk også først nu hun har en puttedukke og en puttekat hun bruger.

:-) Sisse

Anmeld

30. november 2012

LR85

Min dreng måtte bruge den så tit han ville (altså ved søvn og almindelige ulvetimer) til han blev 2 år. Derefter begrænsede vi den til kun ved sovning. 

Overraskende nok sagde han selv nej tak da han var 2,4 år. 

Anmeld

30. november 2012

Aagaard

Tauf skriver:

Hej Alle..

Jeg vil lige starte med at sige jeg ikke mener noget ondt. Vil bare gerne høre hvorfor!

Men jeg ser de andre børn i DP ta deres sut, lige med det samme deres forældre træder ind af døren.

Elias får altså ikke sin sut bare fordi jeg kommer.. Jeg forstår ikke helt hvorfor det er sådan..

Her giver vi hende tit sutten når, eller lige efter at vi henter hende og så har hun den en ca. ½ time.
Vi ser den som en god måde lige at slappe lidt af når hun er blevet hentet og så er hun klar parart til start efter den halve time med sutten og hygge med historie læsning / lidt teletubbies på mobilen.

Ellers har hun den kun hvis hun er meget træt, skal trøstes eller skal sove.

Anmeld

30. november 2012

Laulund87

Her fik hun også sutten så snart jeg hentede hende i vuggestuen og indtil vi kom hjem.. Det var, på en måde, afstressende lige at have den til vi kom hjem. Det stoppede for at halvt års tid siden og hun har lige smidt den helt Hun bliver 3 år den 8. december.

Anmeld

30. november 2012

Mom2

Tauf skriver:

Hej Alle..

Min datter er ikke rigtig et sutte barn, med mindre hun er træt, ked af det eller i putte humør, så vi har ikke rigtig det store problem med sutten. I hvert fald ikke pt., ved ikke om det ændre sig når hun bliver større - hun er kun 3 måneder i dag

Anmeld

30. november 2012

Ryberg

Lasse er et af de børn der ELSKER sin sut.. og jeg gruer for "fremtiden" med at gøre ham suttefri ... puha...

Han har stor tryghed i hans pude, putteklud og sut... og det er HANS...

Vi prøver at begrænse hans sutte forbrug, men kan mærke han bliver ked af det når han ikke har den... han er et barn der let "kører" op, og sutten kan få ham til at slappe af...

Vi regner dog med til februar/marts at begynde at køre hårdt med at sutten kun hører til i sengen og barnevognen (han skal starte i BH til april)...

Men det bliver ikke nemt ....

Mange siger "så lad ham give dem til julemanden"... Det vil han ALDRIG gå med til.. han er så glad for dem..

jeg er selv en af dem der har smadrede tænder pga. brug af sutteflaske for lang tid... så jeg ved at det er en "dum" ting... men jeg vil heller ikke gøre min søn ulykkelig.. jeg bliver nødt til at gøre det lidt i hans tempo...

Anmeld

30. november 2012

morethanperfect

Tauf skriver:

Hej Alle..

Oscar har altid mulighed for at ta sin sut ..
Det er meget forskelligt hvor meget han gider ha den ..

Men i DP har han den kun når han sksl sove , eller hvis han er meget ked af det . Hvilket aldrig sker ..

Anmeld

30. november 2012

D-Micka

Her brugte han kun sutten når han skulle sove, ked eller syg..

Men så kom lillebror til verden, vi skulle flytte og han skulle starte i ny vuggestue. Tja, så synes det var fint han havde den som tryghed.

Det var i sommers.. Og han bliver 2 til feb.

Nu er vi begyndt så småt at tage den fra ham igen :-) 

Derimod lillebror, han vil absolut ikke have sut :-) 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.