"Ulvetimen"

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

29. november 2012

Moma

EllaRo skriver:

Da jeg var i virksomheds praktik i børnehaven, der har jeg observeret at hvis forældrene har sagt at barnet skal hvile sig/sove, så blev det respekteret og overholdt. Barnet fik at vide at " mor sagde, du skal hvile dig på madras". Der var ingen protester overhovedet og alle var glæde.

Jeg har faktisk sagt det flere gange i bhv. Men de vil som sagt ikke tvinge ham.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. november 2012

Legehuset-Hertug-Abel.dk

Moma skriver:

Jeg har faktisk sagt det flere gange i bhv. Men de vil som sagt ikke tvinge ham.

Jeg er spændt på, hvad pædagoger, som er på forum på baby.dk , siger til det.....

Det er for dårligt, at bhv vil ikke samarbejde!

Anmeld

29. november 2012

annec

EllaRo skriver:

De børn som har ulvetimen er måske overstimulerede, sultne, trætte...

Måske børnene har ikke sovet længe nok i dagplejen eller gad ikke spise eftermiddagsmad?

Tror skam ikke det behøves at være noget med det. 

Min søn sover 3 timer i dp og spiser eftermiddagsmad kl 15 og vi spiser kl 17.30. Og vi har ulvetimen!

Anmeld

29. november 2012

Legehuset-Hertug-Abel.dk

annec skriver:

Tror skam ikke det behøves at være noget med det. 

Min søn sover 3 timer i dp og spiser eftermiddagsmad kl 15 og vi spiser kl 17.30. Og vi har ulvetimen!

Han vil bare have sin mor

Anmeld

29. november 2012

annec

EllaRo skriver:

Han vil bare have sin mor

Ja! :-)

Anmeld

30. november 2012

Tulle28

Jeg synes egentlig ikke vi er sådan voldsomt plaget af ulvetime. Vi leger færdig når jeg henter min datter (2,8 år) i vuggestuen og forsøger at tage det stille og roligt. Hvis lillesøster sover i barnevognen holder vi pit-stop på en legeplads på vej hjem. Vi sætter os og læser bog eller leger lidt med Ipad'en når vi kommer hjem, får en kiks eller lidt frugt og hygger os. Far laver som regel mad og vi spiser 17.30-18.00. Så får hun et bad, lidt knækbrød eller havregryn med mælk og så er det puttetid Men selvfølgelig er der dage, hvor filmen knækker, hvor hun bare er træt træt træt efter en sjov dag i vuggestuen, oh hvor man liiige skal have lidt ekstra meget overskud.

Anmeld

30. november 2012

kesuh

Tjah, køber ind før kl 16.30 og kl 17 laver jeg mad og ca kl 18 spiser vi, imens kommer knægten slæbende med en bog, som vi skal kigge i eller også står han på en skammel og kigger på, imens jeg skræller kartofler eller andet. Men den såkaldte ulvetime kan nok ikke undgås. Jeg har da oplevet den et par gange.

Jeg har bare gjort det til en vane at han kan hjælpe til med det han kan, nu hvor han kun er næsten 2 år.. Tælle kartofler, løg osv. Stille tingene ind på bordet..

Gøre det sjovt når jeg skal lave mad nu man er alene. Så kommer man langt

Anmeld

30. november 2012

Clisolka

Faith skriver:

Jeg tror på at hvis man møder børn med positivitet og overskud, ja så får man positivitet og overskud retur.

Herhjemme er stress et no go. Især om eftermiddagen/aftenen. Vi har simpelthen erfaret at vores drenge bliver sure og nemmere kede af det hvis de er trætte og stressede, så vi forsøger så vidt muligt at undgå stress.

Om eftermiddagen efter dagpleje får de lov til at se tegnefilm. Det er deres måde at afstresse og vi tager det meget oppefra og ned hvor meget tegnefilm de ser, for vi ved at de falder fuldstændig til ro og hygger sig rigtig meget i deres små lænestole med deres dyner og en kiks. Så den der med at det angiveligt ikke er sundt at børn ser tv, ja det blæser vi højt og flot på

Vi forsøger så vidt muligt at lave aftensmad som ikke tager så lang tid at lave, og ofte forbereder vi det om eftermiddagen (hvis vi har tid), for så skal vi ikke stå med det hele når drengene kommer hjem fra dagpleje.

Bad foregår fast 2 gange om ugen, men kun hvis drengene viser interesse og overskud til det. De kommer ofte selv og siger når de vil i bad. I vores øjne kan et bad sagtens vente en dag ekstra.

Så det er i grove træk sådan det foregår hos os

Det kunne også have været mig der også skrev det 

Vi plejer at handle ind når vi henter Bella fra vuggestuen, men tit ender det med at jeg går ud med hende før tid og far handler færdig. Nu er vi begyndt at handle inden vi henter hende - ligger lige ved siden af vuggestuen. 

Når vi kommer hjem står far for maden - han elsker det, og jeg hygger med Bella. Det kan være højtlæsning, lægge puslespil, tegne osv. Hun kan også få lov til at se tegnefilm, men det siger hende ikke så meget endnu (hun er 2) - det går jeg heller ikke så højt op i. 

Hun plejer at komme i bad min. hver 2. dag, men er hun overtræt en dag kan jeg sagtens vente til dagen efter  Vi har lige haft en periode, hvor hun bestemt ikke ville i bad, hvor hun skreg lige fra hun kom i bad til hun fik tøj på, så er det ikke sjovt - men nu kan hun ikke vente til hun kommer i bad 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.