"Ulvetimen"

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

28. november 2012

Faith

K&S skriver:

Det kunne være mig, der havde skrevet dette

Vores humør og sindstilstand smitter meget af på Anton

Ja det kan virkelig godt betale sig at tænke over hvordan man møder sine børn. Man ved det jo fra sig selv. Møder man sure folk, ja så bliver man sku selv lidt knotten

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. november 2012

K&S

Faith skriver:

Ja det kan virkelig godt betale sig at tænke over hvordan man møder sine børn. Man ved det jo fra sig selv. Møder man sure folk, ja så bliver man sku selv lidt knotten

Lige præcis

Anmeld

28. november 2012

baby012

den er vi heldigvis ikke plaget af

forstår ikke i kan holde det ud, har tit været hjemme ved familier hvor deres børn i dette tidsrum har været (undskyld) forvandlet fra de sødeste, mest velopdragende, til små uopdragende møgunger(forældrenes egne ord) 

ærligt, respekt for jer der tager den kamp HVER dag  

min datter er 12 måneder, hun kommer hjem kl. 14-14.30

så går vi en tur i barnevognen, så kommer vi hjem, og jeg rydder op, ordner vasketøj osv. imens hun tøffer glad efter og piller og hjælper til med et eller andet spiseligt i håneden.. så sætter vi os ned og ser lidt tegnefilm (eller afsnit af julekalender) imens hun spiser en rugbrød.. 

kl. 18 får hun aftensmad (uden brok)sammen med os andre  

så får hun lov at lege til kl. 19

kl 19 kommer hun så i bad, og derefter lige ind og putte lidt med mor og far til hun falder i søvn, og så ligger vi hende ind 

så står hun op sammen med os kl. 7.30 (eller 8.30 -9 hvis vi kan tillade os at sove længe

og så i vuggestue - sådan er det hver dag ..  

ved ikke hvorfor der er så mange der er plaget af den frygtede "ulvetime" min datter har den også når hun er hjemme ved mine forældre eller lign. men aldrig derhjemme  

tror måske det handler om at aktivere børnene, og ikke virke sure eller irreteret på dem på nogen måde, uanset hvor træls en dag man har haft.. ? 

men ved det faktisk ikke   det noget mærkeligt noget 

Anmeld

28. november 2012

isabellasmor

Vi har ingen "ulvetime" her.. Men tror bare det handler om og have /vise overskud til barnet osv. Min datter kan da godt være pylret, men så er det fordi vi ikke giver hende opmærksomhed eller hun keder sig..... 

Anmeld

28. november 2012

Legehuset-Hertug-Abel.dk

Hvad gør I for at undgår ulvetimen?

De børn som har ulvetimen er måske overstimulerede, sultne, trætte...

Måske børnene har ikke sovet længe nok i dagplejen eller gad ikke spise eftermiddagsmad?

Anmeld

28. november 2012

MelikkazMoar

Faith skriver:

Jeg tror på at hvis man møder børn med positivitet og overskud, ja så får man positivitet og overskud retur.

Herhjemme er stress et no go. Især om eftermiddagen/aftenen. Vi har simpelthen erfaret at vores drenge bliver sure og nemmere kede af det hvis de er trætte og stressede, så vi forsøger så vidt muligt at undgå stress.

Om eftermiddagen efter dagpleje får de lov til at se tegnefilm. Det er deres måde at afstresse og vi tager det meget oppefra og ned hvor meget tegnefilm de ser, for vi ved at de falder fuldstændig til ro og hygger sig rigtig meget i deres små lænestole med deres dyner og en kiks. Så den der med at det angiveligt ikke er sundt at børn ser tv, ja det blæser vi højt og flot på

Vi forsøger så vidt muligt at lave aftensmad som ikke tager så lang tid at lave, og ofte forbereder vi det om eftermiddagen (hvis vi har tid), for så skal vi ikke stå med det hele når drengene kommer hjem fra dagpleje.

Bad foregår fast 2 gange om ugen, men kun hvis drengene viser interesse og overskud til det. De kommer ofte selv og siger når de vil i bad. I vores øjne kan et bad sagtens vente en dag ekstra.

Så det er i grove træk sådan det foregår hos os

har kun sådanne nogle af give til hele dig indlæg..

Anmeld

28. november 2012

Maja_4000

Vi er begyndt at spise tidligt .. Mellem 17 og 17.30 .. Det hjælper her Som regel skal Caroline så have lidt mere og spise inden hun kommer i seng kl. 20 , men det gør jo heller ikke noget

Anmeld

28. november 2012

Faith

MelikkazMoar skriver:

har kun sådanne nogle af give til hele dig indlæg..

Anmeld

28. november 2012

Ciss

-Prøver at sørge for, at de ikke er alt for sultne, selvom vi er i gang med at lave middag. De er jo udmattede efter en lang dag, og hvis de så også er rigtigt sultne, bliver det endnu værre.

-Forsøger at holde humøret opp og ikke blive trukket ind i en ond spiral hvor de klager og maser og man selv svarer negativt. ("Slut nu med....", "Ikke gør...." "Nei, nu skal du ....")

-bliver det for ilde sker det at vi afleder med små filmsnutter fra youtube el lign.

Anmeld

28. november 2012

VIPpigen

Giver mig god tid til at hente hende i dp, nogen gange tager det 3 kvarter. 

hun får lov at koble fra med lidt tv Når vi kommer hjem. Og under madlavning er hun med hvis hun vil det. Vi har aldrig haft ulvetime herhjemme...

lige nu er vi dog inde i en periode hvor den hedder "jeg bestemmer", og L har virkelig lært at sige nej... ALT hun bliver spurt om siger hun nej til, så hun prøver virkelig grænser af. men det er forhåbentligt bare indtil hun lære at mor og far stadig bestemmer

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.