"Ulvetimen"

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

29. november 2012

Troldemommi

De eftermiddage hvor johanne er kommet hjem fra dp og er lidt sur så pakker jeg klapvognen og så kører vi en tur sammen, så klarer Jeppe de huslige ting imens og når vi kommer hjem er hun altid glad og har dermed overskud til de sidste timer inden puttetid.

Monica

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. november 2012

HeidiØ

Herhjemme er William somregel ude, alt efter vejret, sammen med farmand Så går de og hygger i haven, eller går en tur - osse selvom det er mørkt. Ellers blir der leget herinde Han kan somregel godt være sur/pyller, selvom vi leger, men så hjælper det tit hvis han får lov at sidde med lidt agurk, en figenstang eller lign.

Blir dog lidt træt af at læse nogle kommentarer om at barnet jo ikke har ulvetime, hvis man viser overskud - det gør vi sku altid, altså viser overskud, men ligefedt er det ofte.

Anmeld

29. november 2012

MorDk

Vi sørger for at HYGGE med ham når vi kommer hjem.Leger, læser bog, spiser lidt frugt, kiks eller drikker te...  Vi spiser omkring 17.30 og mange gange hjælper han med i køkkenet. Ellers leger han med sine biler på værelset... nogle gange ser han tegnefilm en halv times tid... det er lidt forskelligt *S*

Anmeld

29. november 2012

Ciss

HeidiØ skriver:

Herhjemme er William somregel ude, alt efter vejret, sammen med farmand Så går de og hygger i haven, eller går en tur - osse selvom det er mørkt. Ellers blir der leget herinde Han kan somregel godt være sur/pyller, selvom vi leger, men så hjælper det tit hvis han får lov at sidde med lidt agurk, en figenstang eller lign.

Blir dog lidt træt af at læse nogle kommentarer om at barnet jo ikke har ulvetime, hvis man viser overskud - det gør vi sku altid, altså viser overskud, men ligefedt er det ofte.

Lidt enig i det du skriver. Det handler ikke kun om overskud.

Mit indtryk er, at det går ret meget i perioder - som med det meste andet hos de små.

Anmeld

29. november 2012

HeidiØ

Ciss skriver:

Lidt enig i det du skriver. Det handler ikke kun om overskud.

Mit indtryk er, at det går ret meget i perioder - som med det meste andet hos de små.

Lige netop   .. det er ofte i perioder, og er du vimmer de kan trække tænder.

Anmeld

29. november 2012

morethanperfect

Jeg tror at jo mere man tænker over det , jo værre blir den ..

Ulvetimen eksisterer ikke her .. 
Han kan da godt været træt og irritabel efter en dag i dagpleje , men så længe vi er glade er han glad .. Det smitter

Anmeld

29. november 2012

Moma

Vi har en MEGET TRÆT søn, når han kommer hjem fra bhv. Han bliver hentet mellem 14.30 og 15.00 de fleste dage. Vi kan stadig mærke, at han mangler sin middagslur, selvom han begyndte i bhv i august.

Har en datter, der også er brugt op, når hun kommer hjem. For hende er det HÅRDT arbejde at være i skole og SFO. Hun er på overarbejder der - det er en længere historie.

Vi tager tingene stille og roligt. Børnene får altid noget at spise, når vi kommer hjem. De ser måske fjernsyn (sønnen er ikke så interesseret i det endnu), eller vi hygger og leger. Tit leger han lidt på sit værelse, og så kan datteren nå at lave sine lektier (mens jeg sidder ved siden af hende og ser til), inden vi spiser.

Vi spiser mellem kl. 17.00 og 17.30. Vi spiser fornuftigt sundt mad, men det er ikke noget, der tager langt tid at lave. Jeg er alene med børnene, indtil vi skal spise aftensmad. Så jeg er tager tingene på deres præmisser.

Anmeld

29. november 2012

Legehuset-Hertug-Abel.dk

Moma skriver:

Vi har en MEGET TRÆT søn, når han kommer hjem fra bhv. Han bliver hentet mellem 14.30 og 15.00 de fleste dage. Vi kan stadig mærke, at han mangler sin middagslur, selvom han begyndte i bhv i august.

Har en datter, der også er brugt op, når hun kommer hjem. For hende er det HÅRDT arbejde at være i skole og SFO. Hun er på overarbejder der - det er en længere historie.

Vi tager tingene stille og roligt. Børnene får altid noget at spise, når vi kommer hjem. De ser måske fjernsyn (sønnen er ikke så interesseret i det endnu), eller vi hygger og leger. Tit leger han lidt på sit værelse, og så kan datteren nå at lave sine lektier (mens jeg sidder ved siden af hende og ser til), inden vi spiser.

Vi spiser mellem kl. 17.00 og 17.30. Vi spiser fornuftigt sundt mad, men det er ikke noget, der tager langt tid at lave. Jeg er alene med børnene, indtil vi skal spise aftensmad. Så jeg er tager tingene på deres præmisser.

Din trætte søn, må han ikke hvile sig en lille time på en madras i bhn?

Anmeld

29. november 2012

Moma

EllaRo skriver:

Din trætte søn, må han ikke hvile sig en lille time på en madras i bhn?

For min skyld rigtigt gerne. Men han vil ikke, og bhv vil ikke tvinge ham.

Til gengæld falder han ofte i søvn på de underligste steder hjemme. På køkkengulvet - og et par gange lige midt i aftensmaden, hvor vi har måtte gribe hans hoved.

Anmeld

29. november 2012

Legehuset-Hertug-Abel.dk

Moma skriver:

For min skyld rigtigt gerne. Men han vil ikke, og bhv vil ikke tvinge ham.

Til gengæld falder han ofte i søvn på de underligste steder hjemme. På køkkengulvet - og et par gange lige midt i aftensmaden, hvor vi har måtte gribe hans hoved.

Da jeg var i virksomheds praktik i børnehaven, der har jeg observeret at hvis forældrene har sagt at barnet skal hvile sig/sove, så blev det respekteret og overholdt. Barnet fik at vide at " mor sagde, du skal hvile dig på madras". Der var ingen protester overhovedet og alle var glæde.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.