"Ulvetimen"

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.579 visninger
37 svar
2 synes godt om
28. november 2012

Legehuset-Hertug-Abel.dk

Hvad gør I for at undgår ulvetimen?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. november 2012

Den lykkelige

Puha vi kæmper også med den  Men vi prøver at far afleder/aktivere og jeg får lavet mad også spiser vi allerede kl 17..

Anmeld

28. november 2012

L&V

EllaRo skriver:

Tror jeg ikke man kan for at være helt ærlig. Vi får frugt og læser bog når vi kommer hjem men på slaget 17.00 kan det være nok så er hun pyller ,alt er træls, sulten og træt

Anmeld

28. november 2012

Mum33

Sørger for, at der er frugt/gnave-grønt/kiks eller lign. på bordet, så blodsukkeret ikke ryger helt i bund. Undgår ting såsom indkøb og rengøring. Slapper helt af - evt med TV hvis han er meget trær. Går en tur med hunden. Tager ham med i køkkenet når der skal laves mad. Nogle gange hjælper han, andre agnge sidder han og ser noget på com.

Anmeld

28. november 2012

MyLove E

Vi prøver at den ene lege med ham eller at han er med at lave mad. Vi spiser mellem 17.30 og 18.
Tro ikke der er så meget at gøre:-)

Anmeld

28. november 2012

Faith

Jeg tror på at hvis man møder børn med positivitet og overskud, ja så får man positivitet og overskud retur.

Herhjemme er stress et no go. Især om eftermiddagen/aftenen. Vi har simpelthen erfaret at vores drenge bliver sure og nemmere kede af det hvis de er trætte og stressede, så vi forsøger så vidt muligt at undgå stress.

Om eftermiddagen efter dagpleje får de lov til at se tegnefilm. Det er deres måde at afstresse og vi tager det meget oppefra og ned hvor meget tegnefilm de ser, for vi ved at de falder fuldstændig til ro og hygger sig rigtig meget i deres små lænestole med deres dyner og en kiks. Så den der med at det angiveligt ikke er sundt at børn ser tv, ja det blæser vi højt og flot på

Vi forsøger så vidt muligt at lave aftensmad som ikke tager så lang tid at lave, og ofte forbereder vi det om eftermiddagen (hvis vi har tid), for så skal vi ikke stå med det hele når drengene kommer hjem fra dagpleje.

Bad foregår fast 2 gange om ugen, men kun hvis drengene viser interesse og overskud til det. De kommer ofte selv og siger når de vil i bad. I vores øjne kan et bad sagtens vente en dag ekstra.

Så det er i grove træk sådan det foregår hos os

Anmeld

28. november 2012

Københavnermor

Jeg bruger skilpaddeslyngen.
Så kommer min datter op på ryggen og så er hun altid glad... :-)

Anmeld

28. november 2012

Aisha

Profilbillede for Aisha
Mors Superman

Vi spiser kl 17.00 og før det får min søn ris kiks og lidt frugt mens han ser cars for 118 gang

Anmeld

28. november 2012

LR85

EllaRo skriver:

brug tid nede i vuggestuen/dp'en.

Når du henter fx kl 16, så sæt dig ned og hyge dig med barnet, lad det vise dig hvad det har leget med, snak med pædagogerne og hyg dig lidt.

Dernæst, spis tidligt. Spis allerede kl 17. Det kan tage lidt i den hårde tid og oftest er børnene glade derefter, man kan jo altid servere en rugbrød kl 19, hvis mna synes.

Anmeld

28. november 2012

K&S

Faith skriver:

Jeg tror på at hvis man møder børn med positivitet og overskud, ja så får man positivitet og overskud retur.

Herhjemme er stress et no go. Især om eftermiddagen/aftenen. Vi har simpelthen erfaret at vores drenge bliver sure og nemmere kede af det hvis de er trætte og stressede, så vi forsøger så vidt muligt at undgå stress.

Om eftermiddagen efter dagpleje får de lov til at se tegnefilm. Det er deres måde at afstresse og vi tager det meget oppefra og ned hvor meget tegnefilm de ser, for vi ved at de falder fuldstændig til ro og hygger sig rigtig meget i deres små lænestole med deres dyner og en kiks. Så den der med at det angiveligt ikke er sundt at børn ser tv, ja det blæser vi højt og flot på

Vi forsøger så vidt muligt at lave aftensmad som ikke tager så lang tid at lave, og ofte forbereder vi det om eftermiddagen (hvis vi har tid), for så skal vi ikke stå med det hele når drengene kommer hjem fra dagpleje.

Bad foregår fast 2 gange om ugen, men kun hvis drengene viser interesse og overskud til det. De kommer ofte selv og siger når de vil i bad. I vores øjne kan et bad sagtens vente en dag ekstra.

Så det er i grove træk sådan det foregår hos os

Det kunne være mig, der havde skrevet dette

Vores humør og sindstilstand smitter meget af på Anton

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.