babyklar skriver:
Min kæreste går ikke på gymnasiet, men går på DTU.
Jeg vil på ingen måde presse ham, og kunne aldrig finde på at snyde ham! Jeg er fuldstændig enig med jer i at begge skal være enige. Men det der frustrerer mig er at han kommer til mig og siger at han nok ikke vil have børn alligevel! Min verden gik fuldstændig ned!
Jeg har selv to små søstre der snart bliver 10 år, som jeg har passet en hel del igennem årene.. Så jeg ved godt det er utroligt hårdt arbejde, og ikke kun er en dans på røde roser! Men alt det glæder jeg mig også til. Glæder mig til at skulle have ansvaret fuldt ud, og sætte mig selv 100 % til side for en lille. Jeg har selv to katte, som var min kærestes ide, (Jeg tror han foreslog det for at få mine tanker væk fra en baby) hvilket bare har givet mig endnu mere blod på tanden!
Det er heller ikke så meget det at skulle vente måske 3-4 år på at han siger han er klar, men frygten for at han aldrig bliver det.
Og jeg ville da godt kunne tage et år fra uddannelse, for at få mit barn, men det ville bare være nemmere for os begge (tror jeg) at jeg gjorde det inden jeg startede på noget nyt, for også at være sikker på det var et jeg ville osv.
Hvis jeg skal være helt ærlig, så tror jeg ikke, at din kæreste ikke vil have børn med dig! Han føler sig bare presset, og går derfor totalt i den anden grøft! Det er der rigtig mange der gør, hvis de føler sig presset til noget de ikke er klar til, det er en helt naturlig reaktion

Jeg tror bare det er hans måde at slå bremsen i!
Som en anden skriver,så havde jeg også en kæreste da jeg var 20, vi havde været sammen i tre år, og jeg var sikker på, at han skulle være far til mine børn, og det ville ske inden jeg var 25!
1 1/2 år senere gik vi fra hinanden! Og selvom han stadig er en af mine gode venner, så er jeg rigtig glad for, at vi ikke fik et barn sammen dengang! Jeg får mit første barn mange år senere end hvad jeg havde troet oppe i mit hoved, men til gengæld er jeg helt sikker på, at jeg får mit barn med den rigtige! Der er aldrig garantier, om man er 19 som du eller 32 som mig!
Men det jeg prøver at sige er, at hvis du giver din kæreste plads og måske indgår et kompromis om, at l går i gang om 2 år eller hvad nu, jeres kompromis skal være, og så har l begge fået noget plads til at få jeres drømme opfyldt

Måske du kan få job i en vuggestue eller børnehave, så du alligevel får dit sabatår nu og finder ud af hvad du gerne vil læse, og du får noget af dit behov for små børn dækket
Og sidst men ikke mindst, så har jeg efterhånden hørt fra rigtig mange, at det er perfekt at få børn mens man læser, fordi man har så meget tid med dem, da man jo kan passe sit skolearbejde ind, så man har mest mulig tid med dem! Og det er ikke helt så svært, hvis de bliver syge, som det er for os andre

Rigtig meget held og lykke med det hele!