babyklar skriver:
Jeg er en ung pige på 19 år, som ønsker sig en lille en mere end noget andet. Jeg går i øjeblikket i 3.g som jeg afslutter her til sommer. Jeg har været sammen med min kæreste i lidt over 3 år nu, og vi har boet sammen i halvandet. jeg har flere gange prøvet at "overtale" min kæreste til at få en lille en når jeg er færdig med skolen, og så tage et sabat + et barsels år og derefter fortsætte min uddannelse. Han er i øjeblikket også studerende, og burde være færdig i 2015. Til at starte med sagde han at han utrolig gerne ville have børn, men har nu sagt til mig at han ikke ved om han overhoved vil have børn, men at vi kan snakke om det, om ca. 4 år. Jeg har virkelig ønsket mig et barn i et par år nu, men har valgt at se lidt realistisk på det, men nu føler jeg bare ikke jeg kan vente mere! Jeg synes heller ikke det er fair at jeg skal tage orlog midt i min uddannelse, fordi han vil være færdig med sin først. Jeg ønsker mig virkelig sindsygt højt at få et barn ALLER SENEST når jeg er 25.
Jeg har altid ønsket mig at blive ung mor, og det kilder overalt i kroppen når jeg ser en lille bebs.
Men som jeg sagde til min kæreste vil jeg ikke vente 5 år på at han siger han ikke vil have en lille en, derfor vil jeg gerne vide det nu, for ellers vil det ødelægge min drøm om at blive ung mor.
Kender flere der sagtens kan få økonomi og det hele til at hænge sammen, men min kæreste føler jeg lidt bruger det som en undskyldning?
Jeg har det sådan at det eneste jeg ved jeg vil med mit liv er at blive mor. For mig er det virkelig meningen med livet!
Jeg har virkelig ingen ide om hvad jeg skal gøre! Jeg elsker ham utrolig højt, men ønsker ikke at ende barnløs! 
Altså hvis han overhovedet slet ikke vil have børn på noget tidspunkt, ja så har i jo nok ikke en fremtid sammen.
Men hvis han gerne vil have et barn om måske 5 år så syntes jeg måske du er lidt egoistisk i din tankegang. Du skriver direkte: " Jeg har virkelig ingen ide om hvad jeg skal gøre! Jeg elsker ham utrolig højt, men ønsker ikke at ende barnløs!" Men ender ikke barnløs bare fordi man ikke får et barn og er ung mor samtidig med 
Du vil at han skal føje dit ønske, men du vil ikke føje hans om at vente lidt? 
Et barn er noget man skal være enige om, nogle gange må man vente lidt og andre gange sker det bare at det passer ind. Det lyder ikke som om du overhovedet har lyst til at tænke over dine muligheder sammen med din kæreste, men mere som om at det skal være nu og så er din kæreste måske bare ikke fyren for dig 
Og at du har din familie til at støtte dig har intet at gøre med dit forhold til din kæreste, det er ikke din familie der er far og mor - det er jer 2.
Du siger selv at du kun er 19 og gerne vil have barn inden du er 25 - så i matematikkens verden kan du jo sagtens få din drøm opfyldt selvom din kæreste gerne vil vente 5 år 
Når det så er sagt så kan jeg sagtens følge dig - jeg stod selv og IKKE kunne få børn og har vidst der var noget galt siden mine teenageår, men den skræk må du altså ikke tage på forskud medmindre du har nogle symptomer eller andet der gør at du er usikker. Og er du usikker så kan din læge altså godt tjekke, med blodprøver, om du kan få æl hver måned - kan du det så er der nok ikke de vilde problemer på den kant 
Tag en ordentligt snak med din kæreste, i bliver simpelthen nødt til at hører på hver i hver har at sige og ikke kun gøre som du vil have det - måske i kan blive enige om at gøre det om 2 år istedet for 5. I skal jo finde en løsning, finde de gode og de dårlige ting ved jeres evt beslutning og alt det der