Nogen der ude der vil hjælpe?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

769 visninger
22 svar
0 synes godt om
27. november 2012

Leyla94

Jeg er gravid og er idag 6+1...I en hel uge har jeg haft kvalme, kastet op et par gange også har jeg sovet en hel masse..Men idag om morgnen hvor jeg står op føles det somom jeg intet har i maven? jeg har ingen morgen kvalme idag og føler mig helt frisk...Har ikke blødt eller noget. Er det normalt? Lever min baby

Er så bekymret

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. november 2012

Leyla94

Det er sådan at jeg stadig har ømme bryster...Jeg tisser meget især om natten står jeg op 1-2 gange for at tisse...Det gjorde jeg også i nat.

Anmeld

27. november 2012

Mettefpigen

Det er helt normalt..... Det er meget forskelligt hvordan folks graviditeter er :-) men hvis du er meget utryg så ring til lægen :-)

Anmeld

27. november 2012

Enirt

Det kan godt svinge kvalmen, så den kan også komme igen.

Jeg er sikker på din baby har det godt. Det er hormonerne der giver dig kvalme og så det at dit bækken udvider sig og derfor presser på nogle nerver.

Du skal huske på at selvom at du har haft kvalme og kastet op osv. så tager baby først, den tager alt hvad den behøver af vitaminer, energi osv. fra dig. Så det at du har det godt kan også skyldes at du har fået spist nok og derfor ikke er så meget i underskud som tidligere

Håber det gav lidt ro på og at du kunne bruge svaret

Anmeld

27. november 2012

Leyla94

Enirt skriver:

Det kan godt svinge kvalmen, så den kan også komme igen.

Jeg er sikker på din baby har det godt. Det er hormonerne der giver dig kvalme og så det at dit bækken udvider sig og derfor presser på nogle nerver.

Du skal huske på at selvom at du har haft kvalme og kastet op osv. så tager baby først, den tager alt hvad den behøver af vitaminer, energi osv. fra dig. Så det at du har det godt kan også skyldes at du har fået spist nok og derfor ikke er så meget i underskud som tidligere

Håber det gav lidt ro på og at du kunne bruge svaret

Jeg blev lidt mere rolig nu, tusind tak for dit svar...Men jeg blev så bekymret her til morges...Lige nu sidder jeg og kan mærke at min kvalme kommer igen.. Ih altså det er ikke rart, men jeg ved idet mindste at min baby har det godt

Anmeld

27. november 2012

FruK

Jeg tror du skal prøve ikke at tænke så meget over det. Symptomerne kan svinge og de kan i øvrigt også være der endnu, selvom det viser sig, at der ikke længere er liv...

Jeg havde selv en weekend i starten af denne graviditet, hvor jeg havde det som dig og var helt overbevist om at jeg var ved at abortere igen. Tudede hele weekenden og fik overbevist manden om at det var slut. Lægen rystede på hovedet af mig - men tog blodprøver. Og alt var helt fint!   

Anmeld

27. november 2012

Leyla94

Mettefpigen skriver:

Det er helt normalt..... Det er meget forskelligt hvordan folks graviditeter er :-) men hvis du er meget utryg så ring til lægen :-)

Er ikke så meget utryg lige nu, kan mærke min kvalme kommer igen...Jeg havde det bare underligt da jeg stod op, men det jo mit første barn og graviditet...Derfor var jeg nød til at spørge jer her inde  Man bliver virkelig meget bange for at tænke, mon barnet har det godt, mister jeg mit barn osv osv... Puha

Anmeld

27. november 2012

tarkoflen

Jeg havde også nogle få dage, hvor jeg ikke havde det skidt, og jeg er i uge 18 nu så jeg tror slet ikke du behøver være bekymret, især ikke når du ikke har blødt!

Jeg havde hist og pist nogle dage, hvor jeg tænkte, at måske jeg så slap for at kaste op og have kvalme, men det kom igen!

Og min veninde der mistede, havde stadig symptomer 14 dage efter hun fik en abort! De stoppede inden...

Jeg håber du kan få lidt ro!

Anmeld

27. november 2012

Enirt

Rose22 skriver:

Jeg blev lidt mere rolig nu, tusind tak for dit svar...Men jeg blev så bekymret her til morges...Lige nu sidder jeg og kan mærke at min kvalme kommer igen.. Ih altså det er ikke rart, men jeg ved idet mindste at min baby har det godt

Jeg var meget ramt af kvalme da jeg lige var blevet gravid, faktisk i 2 mdr. Men det er ikke de fleste der er ramt så hårdt.

Her er lidt gode råd til hvad du kan gøre for at dulme kvalmen

http://www.auh.dk/om+auh/afdelinger/gyn%C3%A6kologisk-obstetrisk++afdeling+y/skejbybaby/graviditet/patientinformation/graviditetskvalme?

Anmeld

27. november 2012

Leyla94

FruK skriver:

Jeg tror du skal prøve ikke at tænke så meget over det. Symptomerne kan svinge og de kan i øvrigt også være der endnu, selvom det viser sig, at der ikke længere er liv...

Jeg havde selv en weekend i starten af denne graviditet, hvor jeg havde det som dig og var helt overbevist om at jeg var ved at abortere igen. Tudede hele weekenden og fik overbevist manden om at det var slut. Lægen rystede på hovedet af mig - men tog blodprøver. Og alt var helt fint!   

Tak for det, jeg har det bedre nu...Jeg må heller stoppe med ikke og tænke så meget på negative? er det ikke det man siger.

Der sker ingen ting når jeg går meget vel? op af bjerge osv, engang imellem handler jeg og bære poser hjem men det jo kun 5 min fra buttikken (kiwi)  og til mit hjem..Det er ikke tunge poser men det kan ske engang imellem at jeg bære lidt tungt ikke alvorligt tungt.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.