Update på juniors position og vendingsforsøg

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

28. november 2012

VNB

Miss BananaHammock skriver:

Jeg tænker det er mor-genet der sætter ind. Der er INGEN der skal gøre min lille baby ondt! Heller ikke selvom det ikke nødvendigvis sker, så er selv den mindste risiko helt uacceptabelt.

Er bare så bange for at jeg vælger "den lette løsning". Både mht. valget om vendingsforsøg eller ej, samt valget om fødselsmetode. Man føler man "burde" før ALT for at føde helt naturligt.

jeg synes ikke du skal se på det som at "vælge den lette løsning"...  det er jo bestemt ikke et let valg du står overfor. 

måske kan du prøve at snakke med lægen om det imorgen? og sige hvordan du har det? 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. november 2012

NoName

Pyhh - så tilbragte jeg lige hele min mandag på Horsens sygehus.

kl 9.05 var jeg til JM hvor hun konstaterede at junior stadig lå med rumpen nede. Ellers var alt andet fint og hun estimerede ham til 27-2800g

kl. 11.55 var jeg til scanning hvor det blev bekræftet. Scanningen tog næsten 45 min da der var en der skulle læres op - så blev scannet igennem 2 gange. Fik også en vægtscanning der sagde ca. 2650g, så meget tæt på JM's estimering.

kl. 13.30 op på fødegangen hvor jeg fik kørt en kurve, fik en afslappende sprøjte og lægen forsøgte at vende den bette. Men desværre har jeg en stædig fyr i maven, for hver gang han fik rumpen fri - så smuttede hovedet tilbage og omvendt. Både lægen og jeg var godt forpustet efter forsøget.

15.00 Hjemme igen med en ny til tid vendingsforsøg på torsdag.

Så det har været en lang dag - og en "oplevelsesfuld" dag for både mig og junior. Ingen tvivl om at jeg skal have en lur på sofaen inden manden kommer hjem.

Selve vendingsforsøget var absolut ikke uden ubehag. Men fik lov til at ligge på alle fire med albuerne i briksen, hvilket gjorde at det var meget lettere at trække vejret. Selve sprøjten gav hjertebanken og rystende hænder hvilket var til at holde ud. Junior havde fin hjerterytme heletiden, så ham er jeg ikke bange for.

De snakkede lidt om hvordan og hvorledes torsdag - hvis de ikke kan vende ham, skal vi så tage stilling til om vi vil have kejsersnit eller vil prøve at gennemføre normal fødsel. Det er åbenbart ikke helt umuligt for mig at få lov til at føde normalt, der er bare større risiko for at det ender i akutkejsersnit.

Men ja - det var lige en (lidt lang) update herfra til jer der følger med.

for at det lykkes

Anmeld

28. november 2012

S.Maria

Håber det lykkedes at få ham vendt

Min datter havde også hovedet opad og på Odense hospital tilbyder de ikke førstegangs fødende at føde normalt, da man ikke ved om ens bækken er stort nok til at der kan komme et barn ud. Ved en sædefødsel er hovedet jo det sidste der skal ud og hvis der så ikke er så meget plads i dit bækken og hovedet har svært ved at komme ud  kan navlestrengen sidde og blive klemt, og så bliver der lukket for ilttilførslen og det kan ende rigtig galt. 

Det var hvad jeg fik at vide på sygehuset og jeg var ikke et sekund i tvivl om at den mest sikre måde for min datter at komme til verden på var med kejsersnit.

Anmeld

28. november 2012

Miss BananaHammock

VNB skriver:

jeg synes ikke du skal se på det som at "vælge den lette løsning"...  det er jo bestemt ikke et let valg du står overfor. 

måske kan du prøve at snakke med lægen om det imorgen? og sige hvordan du har det? 

Tak søde. Det er rart at høre det fra andre.

Ja jeg bliver nok nødt til at åbne lidt op når jeg snakker med lægen imorgen. Er ellers så skide god til at holde "smerten" i mig. Fik også ros fordi jeg var så rolig under vendingsforsøget i mandags - men det er jo bare fordi jeg bider det i mig ligesom alt andet smerte.

Anmeld

28. november 2012

Miss BananaHammock

NoName skriver:

for at det lykkes

Tusind tak

Anmeld

28. november 2012

Miss BananaHammock

S.Maria skriver:

Håber det lykkedes at få ham vendt

Min datter havde også hovedet opad og på Odense hospital tilbyder de ikke førstegangs fødende at føde normalt, da man ikke ved om ens bækken er stort nok til at der kan komme et barn ud. Ved en sædefødsel er hovedet jo det sidste der skal ud og hvis der så ikke er så meget plads i dit bækken og hovedet har svært ved at komme ud  kan navlestrengen sidde og blive klemt, og så bliver der lukket for ilttilførslen og det kan ende rigtig galt. 

Det var hvad jeg fik at vide på sygehuset og jeg var ikke et sekund i tvivl om at den mest sikre måde for min datter at komme til verden på var med kejsersnit.

Det er lige præcis sådan noget jeg tænker på når jeg tænker på sædefødsel. Samt at jeg kan læse mig frem til at man ofte bliver klippet mere og det er en længere fødsel simpelhen fordi den er mere besværlig for kroppen.

Men det er sjovt at hospitalerne er så uenige i hvad de anbefaler.

Anmeld

29. november 2012

Miss BananaHammock

Steinbrenner skriver:

Ja det er ikke nemt at kende folk IRL, jeg har altså også taget 20kg på siden jeg satte mit profilbillede ind

Men jeg synes da bestemt at vi skal mødes til fødsel på sygehuset den 11 dec. Det burde da nemt lige kunne arrengeres

Må desværre løbe fra vores aftale - bliver lige et par dage senere for mit vedkommene

Anmeld

30. november 2012

Steinbrenner

Må desværre løbe fra vores aftale - bliver lige et par dage senere for mit vedkommene

He he ja men ja lad os nu se hvad der sker, det kan jo være at de venter et par dage med at sætte mig igang, jeg skal jo også indlægges i 2 dage efter fødsel så der er da en chance for at vi støder ind i hinanden

Dejligt at du har fået den endelige dato og at du er så afklaret med beslutningen om pks  
Skønt at du ikke skulle igennem endnu et vendings forsøg, jeg kunne godt forestille mig at det absolut ikke er behageligt...

Og så får vi begge vores bebser i armene inden jul.. Yaiii..

Anmeld

30. november 2012

M (:

Pyhh - så tilbragte jeg lige hele min mandag på Horsens sygehus.

kl 9.05 var jeg til JM hvor hun konstaterede at junior stadig lå med rumpen nede. Ellers var alt andet fint og hun estimerede ham til 27-2800g

kl. 11.55 var jeg til scanning hvor det blev bekræftet. Scanningen tog næsten 45 min da der var en der skulle læres op - så blev scannet igennem 2 gange. Fik også en vægtscanning der sagde ca. 2650g, så meget tæt på JM's estimering.

kl. 13.30 op på fødegangen hvor jeg fik kørt en kurve, fik en afslappende sprøjte og lægen forsøgte at vende den bette. Men desværre har jeg en stædig fyr i maven, for hver gang han fik rumpen fri - så smuttede hovedet tilbage og omvendt. Både lægen og jeg var godt forpustet efter forsøget.

15.00 Hjemme igen med en ny til tid vendingsforsøg på torsdag.

Så det har været en lang dag - og en "oplevelsesfuld" dag for både mig og junior. Ingen tvivl om at jeg skal have en lur på sofaen inden manden kommer hjem.

Selve vendingsforsøget var absolut ikke uden ubehag. Men fik lov til at ligge på alle fire med albuerne i briksen, hvilket gjorde at det var meget lettere at trække vejret. Selve sprøjten gav hjertebanken og rystende hænder hvilket var til at holde ud. Junior havde fin hjerterytme heletiden, så ham er jeg ikke bange for.

De snakkede lidt om hvordan og hvorledes torsdag - hvis de ikke kan vende ham, skal vi så tage stilling til om vi vil have kejsersnit eller vil prøve at gennemføre normal fødsel. Det er åbenbart ikke helt umuligt for mig at få lov til at føde normalt, der er bare større risiko for at det ender i akutkejsersnit.

Men ja - det var lige en (lidt lang) update herfra til jer der følger med.

Er ked af, at det ikke lykkedes at vende ham, men dejligt, at du trods alt er så afklaret med beslutningen! 

Skønt at du nu har datoen for, hvornår du senest bliver mor - hvor er det spændende!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.