Update på juniors position og vendingsforsøg

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

26. november 2012

tarkoflen

Miss BananaHammock skriver:

Jeg har ikke så meget viden om sædefødsel, så ved ikke rigtig. Har en ide om at det må føles som at føde en elefant - men tror jeg skal ha' læst lidt om det inden jeg kan træffe et valg.

Ja jeg tror heller ikke det er sjovt! Du må læse på lektien og se, hvad der tiltaler dig mest

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. november 2012

Miss BananaHammock

_-Kathrine-_ skriver:

Godt at høre fra dig....!
For pokker da den lille bandit, står han helt fast med rumpen? - og har du mod på en sædefødsel, hvis det er?
Du må ligge med numsen i vejret et par gange om dagen og se om det hjælper
Jeg krydser alt hvad jeg kan for at det lykkes at vende ham

Han står så meget fast med rumpen at lægen måtte forsøge en gang hvor han skubbede den fri indefra (altså op gennem skeden) og da han så tog fat om hovedet, smuttede rumpen ned på plads igen!

Ved ikke om jeg har mod på en sædefødsel - både og. På den ene side er det nemmere at vælge kejsersnit, da sædefødsel jo alligevel kan resultere i kejsersnit. På den anden side kunne det være dejligt at gennemføre det hele naturligt.

Fik godt afvide at rumen skulle op et par gange om dagen - og at en tur på alle fire også ville være godt. Bliver hyggeligt for nabooerne hvis jeg ikke trækker for

Anmeld

26. november 2012

Miss BananaHammock

Puhh har lige læst hvad der står herinde om sædefødsel:

- Klipper ofte i skede eller mellemkød
- Ofte mere smertefuldt at gennemføre
- Fødslen kan trække ud
- Navlesnoren kan blive klemt hvilket kan resultere i iltmangel hos fostret

Ved godt der også er risiko ved kejsersnit og normal fødsel - men aligevel...

Anmeld

26. november 2012

M (:

Tak! Jeg ved det ikke endnu. Skal først lige ha' fundet ud af hvad der sker ved en sædefødsel og snakket med lægerne. Lige nu har jeg ikke mod på så meget andet end at ligge på sofaen.

Nej, det er nok rart lige at overveje sine muligheder - og det er svært at tage en beslutning før man ved, om den bliver aktuel! 

Anmeld

26. november 2012

Steinbrenner

He he jamen så var det vel dig jeg satte mig ved siden af

Jeg havde en tid kl. 11.50 og pyh hvor har da flyttet scannings afsnittet langt væk, det var mig der kom vræltene og hævet op som en elefant

Men ja det er da noget være noget med junior, han er da en stædig en, jeg håber da at vendings forsøget virker på torsdag

Det gik helt fint hos mig, hun havde vendt sig og lå langt nede i bækkenet, så lægen kunne næsten ikke måle hendes hovede.

Min Jdm og lægen har åbenbart haft en længere samtale omkring alle mine graviditets skavanker og de er blevet enige om at jeg ikke kommer til at gå over tid, jeg skal en tur derud igen den 11. dec hvor de vil tage stilling til om jeg skal sættes igang der eller vente, til termin, så det var rigtig positivt, nu kan jeg nemmere se en ende på det hele

Anmeld

26. november 2012

Miss BananaHammock

Steinbrenner skriver:

He he jamen så var det vel dig jeg satte mig ved siden af

Jeg havde en tid kl. 11.50 og pyh hvor har da flyttet scannings afsnittet langt væk, det var mig der kom vræltene og hævet op som en elefant

Men ja det er da noget være noget med junior, han er da en stædig en, jeg håber da at vendings forsøget virker på torsdag

Det gik helt fint hos mig, hun havde vendt sig og lå langt nede i bækkenet, så lægen kunne næsten ikke måle hendes hovede.

Min Jdm og lægen har åbenbart haft en længere samtale omkring alle mine graviditets skavanker og de er blevet enige om at jeg ikke kommer til at gå over tid, jeg skal en tur derud igen den 11. dec hvor de vil tage stilling til om jeg skal sættes igang der eller vente, til termin, så det var rigtig positivt, nu kan jeg nemmere se en ende på det hele

Der kan man bare se hvor lidt man kan kende folk når man ser hinanden ind real life. Det var mig der selvfølgelig sad med en cola min største graviditets last!

Hvor skønt at hun havde vendt sig - og hvor skønt at de tager dine skavanker seriøst. Måske vi mødes på fødegangen så Hvis jeg skal have kejsersnit er det vist noget med ca. 10 -7 dage før. Så det er ca. fra den 11 - 14 december

Anmeld

26. november 2012

_-Kathrine-_

Han står så meget fast med rumpen at lægen måtte forsøge en gang hvor han skubbede den fri indefra (altså op gennem skeden) og da han så tog fat om hovedet, smuttede rumpen ned på plads igen!

Ved ikke om jeg har mod på en sædefødsel - både og. På den ene side er det nemmere at vælge kejsersnit, da sædefødsel jo alligevel kan resultere i kejsersnit. På den anden side kunne det være dejligt at gennemføre det hele naturligt.

Fik godt afvide at rumen skulle op et par gange om dagen - og at en tur på alle fire også ville være godt. Bliver hyggeligt for nabooerne hvis jeg ikke trækker for

Ej, undskyld men det må satme være ubehageligt at ha en til at stå og skubbe ham op indefra...! Du er en sej kvinde!!!

Bare han kommer ud i go behold - det er jo det vigtigste..!
Min svigermor har født 2 ud af 3 børn med rumpen først... - puha!!

Hehe... Ja sikke et syn de kunne få sig!!

Anmeld

26. november 2012

Miss BananaHammock

_-Kathrine-_ skriver:

Ej, undskyld men det må satme være ubehageligt at ha en til at stå og skubbe ham op indefra...! Du er en sej kvinde!!!

Bare han kommer ud i go behold - det er jo det vigtigste..!
Min svigermor har født 2 ud af 3 børn med rumpen først... - puha!!

Hehe... Ja sikke et syn de kunne få sig!!

Efter jeg har været igennem behandling så er der ikke så meget der kan vælte mig - men det var bestemt ikke rart at der blev skubbet "indefra" - vil nok også være mere på mærkerne på torsdag og sige fra før. Jeg tænkte bare at hvis jeg nu bed tænderne sammen så lykkes det.

Jeg er virkelig splittet - for frygter en meget hård rumpe fødsel hvis jeg vælger det. Og selvom jeg er god til at bide smerte i mig - så ved jeg ikke om jeg mentalt kan forberede mig til sådan en omgang uden at gå i sort i dagene op til. Men man kan vel aldrig rigtig helt forberede sig mentalt til en fødsel - især ikke første gang.

Så længe det er øvelser jeg gør alene og ikke med manden

Anmeld

26. november 2012

Enirt

Pyhh - så tilbragte jeg lige hele min mandag på Horsens sygehus.

kl 9.05 var jeg til JM hvor hun konstaterede at junior stadig lå med rumpen nede. Ellers var alt andet fint og hun estimerede ham til 27-2800g

kl. 11.55 var jeg til scanning hvor det blev bekræftet. Scanningen tog næsten 45 min da der var en der skulle læres op - så blev scannet igennem 2 gange. Fik også en vægtscanning der sagde ca. 2650g, så meget tæt på JM's estimering.

kl. 13.30 op på fødegangen hvor jeg fik kørt en kurve, fik en afslappende sprøjte og lægen forsøgte at vende den bette. Men desværre har jeg en stædig fyr i maven, for hver gang han fik rumpen fri - så smuttede hovedet tilbage og omvendt. Både lægen og jeg var godt forpustet efter forsøget.

15.00 Hjemme igen med en ny til tid vendingsforsøg på torsdag.

Så det har været en lang dag - og en "oplevelsesfuld" dag for både mig og junior. Ingen tvivl om at jeg skal have en lur på sofaen inden manden kommer hjem.

Selve vendingsforsøget var absolut ikke uden ubehag. Men fik lov til at ligge på alle fire med albuerne i briksen, hvilket gjorde at det var meget lettere at trække vejret. Selve sprøjten gav hjertebanken og rystende hænder hvilket var til at holde ud. Junior havde fin hjerterytme heletiden, så ham er jeg ikke bange for.

De snakkede lidt om hvordan og hvorledes torsdag - hvis de ikke kan vende ham, skal vi så tage stilling til om vi vil have kejsersnit eller vil prøve at gennemføre normal fødsel. Det er åbenbart ikke helt umuligt for mig at få lov til at føde normalt, der er bare større risiko for at det ender i akutkejsersnit.

Men ja - det var lige en (lidt lang) update herfra til jer der følger med.

Puha så er jeg da godt nok spændt på vores scanning onsdag. Vores søn vendte nemlig også forkert da vi var til JM sidst. Så hun bestilte en scanning for at vi kunne få be eller afkræftet at han vender som han skal.

Men var det ikke spændende at se jeres lille vidunder igen og se hvor stor han var blevet? Det glæder vi os i hver fald til at vi skal

Anmeld

26. november 2012

nielsen80

Sikke en omgang søde. Jeg krydser for, at banditten vender sig sådan helt af sig selv i den kommende uge, så du ikke skal igennem det igen.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.