Update på juniors position og vendingsforsøg

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.164 visninger
38 svar
0 synes godt om
26. november 2012

Miss BananaHammock

Pyhh - så tilbragte jeg lige hele min mandag på Horsens sygehus.

kl 9.05 var jeg til JM hvor hun konstaterede at junior stadig lå med rumpen nede. Ellers var alt andet fint og hun estimerede ham til 27-2800g

kl. 11.55 var jeg til scanning hvor det blev bekræftet. Scanningen tog næsten 45 min da der var en der skulle læres op - så blev scannet igennem 2 gange. Fik også en vægtscanning der sagde ca. 2650g, så meget tæt på JM's estimering.

kl. 13.30 op på fødegangen hvor jeg fik kørt en kurve, fik en afslappende sprøjte og lægen forsøgte at vende den bette. Men desværre har jeg en stædig fyr i maven, for hver gang han fik rumpen fri - så smuttede hovedet tilbage og omvendt. Både lægen og jeg var godt forpustet efter forsøget.

15.00 Hjemme igen med en ny til tid vendingsforsøg på torsdag.

Så det har været en lang dag - og en "oplevelsesfuld" dag for både mig og junior. Ingen tvivl om at jeg skal have en lur på sofaen inden manden kommer hjem.

Selve vendingsforsøget var absolut ikke uden ubehag. Men fik lov til at ligge på alle fire med albuerne i briksen, hvilket gjorde at det var meget lettere at trække vejret. Selve sprøjten gav hjertebanken og rystende hænder hvilket var til at holde ud. Junior havde fin hjerterytme heletiden, så ham er jeg ikke bange for.

De snakkede lidt om hvordan og hvorledes torsdag - hvis de ikke kan vende ham, skal vi så tage stilling til om vi vil have kejsersnit eller vil prøve at gennemføre normal fødsel. Det er åbenbart ikke helt umuligt for mig at få lov til at føde normalt, der er bare større risiko for at det ender i akutkejsersnit.

Men ja - det var lige en (lidt lang) update herfra til jer der følger med.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. november 2012

Team Putte

Miss BananaHammock skriver:

kl 9.05 var jeg til JM hvor hun konstaterede at junior stadig lå med rumpen nede. Ellers var alt andet fint og hun estimerede ham til 27-2800g

kl. 11.55 var jeg til scanning hvor det blev bekræftet. Scanningen tog næsten 45 min da der var en der skulle læres op - så blev scannet igennem 2 gange. Fik også en vægtscanning der sagde ca. 2650g, så meget tæt på JM's estimering.

kl. 13.30 op på fødegangen hvor jeg fik kørt en kurve, fik en afslappende sprøjte og lægen forsøgte at vende den bette. Men desværre har jeg en stædig fyr i maven, for hver gang han fik rumpen fri - så smuttede hovedet tilbage og omvendt. Både lægen og jeg var godt forpustet efter forsøget.

Så det har været en lang dag - og en "oplevelsesfuld" dag for både mig og junior. Ingen tvivl om at jeg skal have en lur på sofaen inden manden kommer hjem.

Selve vendingsforsøget var absolut ikke uden ubehag. Men fik lov til at ligge på alle fire med albuerne i briksen, hvilket gjorde at det var meget lettere at trække vejret. Selve sprøjten gav hjertebanken og rystende hænder hvilket var til at holde ud. Junior havde fin hjerterytme heletiden, så ham er jeg ikke bange for.

De snakkede lidt om hvordan og hvorledes torsdag - hvis de ikke kan vende ham, skal vi så tage stilling til om vi vil have kejsersnit eller vil prøve at gennemføre normal fødsel. Det er åbenbart ikke helt umuligt for mig at få lov til at føde normalt, der er bare større risiko for at det ender i akutkejsersnit.

Uha en omgang! Håber det lykkes på torsdag

Anmeld

26. november 2012

tarkoflen

Hold da op sikke en dag

Øv det ikke lykkedes at vende den lille ballademager!

Jeg håber de får vendt ham på torsdag

Har du mod på en sædefødsel?

Anmeld

26. november 2012

Lotzen

Åh føler med dig..... Har selv fået vendt her for et par måneder siden, og det var IKKE behageligt... Fik ham vendt den ene uge, men så vendte lillemanden sig da bare igen. Fik ham vendt ugen efter igen, men han kom der heldigvis den rigtig vej ud held og lykke

Anmeld

26. november 2012

M (:

Miss BananaHammock skriver:

Uha, krydser alt hvad krydses kan for, at han enten vender sig selv inden torsdag eller at det lykkedes der! 

Vil du forsøge at føde normalt, hvis ikke vendingsforsøget lykkedes?

Anmeld

26. november 2012

_-Kathrine-_

Godt at høre fra dig....!
For pokker da den lille bandit, står han helt fast med rumpen? - og har du mod på en sædefødsel, hvis det er?
Du må ligge med numsen i vejret et par gange om dagen og se om det hjælper
Jeg krydser alt hvad jeg kan for at det lykkes at vende ham

Anmeld

26. november 2012

Miss BananaHammock

Team Putte skriver:

Uha en omgang! Håber det lykkes på torsdag

Tak! Me too!

Anmeld

26. november 2012

Miss BananaHammock

tarkoflen skriver:

Hold da op sikke en dag

Øv det ikke lykkedes at vende den lille ballademager!

Jeg håber de får vendt ham på torsdag

Har du mod på en sædefødsel?

Jeg har ikke så meget viden om sædefødsel, så ved ikke rigtig. Har en ide om at det må føles som at føde en elefant - men tror jeg skal ha' læst lidt om det inden jeg kan træffe et valg.

Anmeld

26. november 2012

Miss BananaHammock

Lotzen skriver:

Åh føler med dig..... Har selv fået vendt her for et par måneder siden, og det var IKKE behageligt... Fik ham vendt den ene uge, men så vendte lillemanden sig da bare igen. Fik ham vendt ugen efter igen, men han kom der heldigvis den rigtig vej ud held og lykke

Det har jeg også tænkt på - at han jo bare kan smutte tilbage igen hvis han bedst kan lide at have rumpen ned ad. Men lykkes det ikke på torsdag så får jeg en fødselsplan ligegyldigt hvad. Enten på sædefødsel eller kejsersnit. Han har lagt med rumpen ned altid - så må indrømme jeg tror han foretrækker det og ikke vil lege med!

Anmeld

26. november 2012

Miss BananaHammock

M (: skriver:

Uha, krydser alt hvad krydses kan for, at han enten vender sig selv inden torsdag eller at det lykkedes der! 

Vil du forsøge at føde normalt, hvis ikke vendingsforsøget lykkedes?

Tak! Jeg ved det ikke endnu. Skal først lige ha' fundet ud af hvad der sker ved en sædefødsel og snakket med lægerne. Lige nu har jeg ikke mod på så meget andet end at ligge på sofaen.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.