Pyhh - så tilbragte jeg lige hele min mandag på Horsens sygehus.
kl 9.05 var jeg til JM hvor hun konstaterede at junior stadig lå med rumpen nede. Ellers var alt andet fint og hun estimerede ham til 27-2800g
kl. 11.55 var jeg til scanning hvor det blev bekræftet. Scanningen tog næsten 45 min da der var en der skulle læres op - så blev scannet igennem 2 gange. Fik også en vægtscanning der sagde ca. 2650g, så meget tæt på JM's estimering.
kl. 13.30 op på fødegangen hvor jeg fik kørt en kurve, fik en afslappende sprøjte og lægen forsøgte at vende den bette. Men desværre har jeg en stædig fyr i maven, for hver gang han fik rumpen fri - så smuttede hovedet tilbage og omvendt. Både lægen og jeg var godt forpustet efter forsøget.
15.00 Hjemme igen med en ny til tid vendingsforsøg på torsdag.
Så det har været en lang dag - og en "oplevelsesfuld" dag for både mig og junior. Ingen tvivl om at jeg skal have en lur på sofaen inden manden kommer hjem.
Selve vendingsforsøget var absolut ikke uden ubehag. Men fik lov til at ligge på alle fire med albuerne i briksen, hvilket gjorde at det var meget lettere at trække vejret. Selve sprøjten gav hjertebanken og rystende hænder hvilket var til at holde ud. Junior havde fin hjerterytme heletiden, så ham er jeg ikke bange for.
De snakkede lidt om hvordan og hvorledes torsdag - hvis de ikke kan vende ham, skal vi så tage stilling til om vi vil have kejsersnit eller vil prøve at gennemføre normal fødsel. Det er åbenbart ikke helt umuligt for mig at få lov til at føde normalt, der er bare større risiko for at det ender i akutkejsersnit.
Men ja - det var lige en (lidt lang) update herfra til jer der følger med.
Anmeld