Update på juniors position og vendingsforsøg

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

26. november 2012

Miss BananaHammock

Enirt skriver:

Puha så er jeg da godt nok spændt på vores scanning onsdag. Vores søn vendte nemlig også forkert da vi var til JM sidst. Så hun bestilte en scanning for at vi kunne få be eller afkræftet at han vender som han skal.

Men var det ikke spændende at se jeres lille vidunder igen og se hvor stor han var blevet? Det glæder vi os i hver fald til at vi skal

Jo det var helt sikkert skønt at se ham - men det er begrænset hvad man kan se når de er så store. Som de sagde til mig: Man skal forestille sig at man står lige under eiffeltårnet og prøver at tage billeder af det. Man er alt for tæt på til virkelig at kunne se noget "udefra". Men det var fedt at se hans små forsøg på at lave vejrtrækning. Lå rigtig og øvede sig den bette fyr.

Jeg vil selvfølgelig ikke sig at det ikke kan være lettere under et vendingsforsøg - jeg har jo kun prøvet det her. Men som de også sagde til mig: Hvis det kan lykkes, så er det en "lille" pris at betale. Men selvfølgelig hvis han heller ikke vil vende sig torsdag - så har det været en hård omgang unden resultat. Men så føler jeg da jeg har gjort hvad jeg kunne!

for at jeres lille fyr selv har vendt sig. Det har jeg hørt at mange gør. Det er vist kun 3% der ender med at vende forkert til fødslen.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. november 2012

VNB

Miss BananaHammock skriver:

Pyhh - så tilbragte jeg lige hele min mandag på Horsens sygehus.

kl 9.05 var jeg til JM hvor hun konstaterede at junior stadig lå med rumpen nede. Ellers var alt andet fint og hun estimerede ham til 27-2800g

kl. 11.55 var jeg til scanning hvor det blev bekræftet. Scanningen tog næsten 45 min da der var en der skulle læres op - så blev scannet igennem 2 gange. Fik også en vægtscanning der sagde ca. 2650g, så meget tæt på JM's estimering.

kl. 13.30 op på fødegangen hvor jeg fik kørt en kurve, fik en afslappende sprøjte og lægen forsøgte at vende den bette. Men desværre har jeg en stædig fyr i maven, for hver gang han fik rumpen fri - så smuttede hovedet tilbage og omvendt. Både lægen og jeg var godt forpustet efter forsøget.

15.00 Hjemme igen med en ny til tid vendingsforsøg på torsdag.

Så det har været en lang dag - og en "oplevelsesfuld" dag for både mig og junior. Ingen tvivl om at jeg skal have en lur på sofaen inden manden kommer hjem.

Selve vendingsforsøget var absolut ikke uden ubehag. Men fik lov til at ligge på alle fire med albuerne i briksen, hvilket gjorde at det var meget lettere at trække vejret. Selve sprøjten gav hjertebanken og rystende hænder hvilket var til at holde ud. Junior havde fin hjerterytme heletiden, så ham er jeg ikke bange for.

De snakkede lidt om hvordan og hvorledes torsdag - hvis de ikke kan vende ham, skal vi så tage stilling til om vi vil have kejsersnit eller vil prøve at gennemføre normal fødsel. Det er åbenbart ikke helt umuligt for mig at få lov til at føde normalt, der er bare større risiko for at det ender i akutkejsersnit.

Men ja - det var lige en (lidt lang) update herfra til jer der følger med.

aaarh her var din update jo  

træls at det ikke lykkedes dem at vende ham... 

vil du turde at føde normalt hvis det er? 

Anmeld

27. november 2012

Miss BananaHammock

VNB skriver:

aaarh her var din update jo  

træls at det ikke lykkedes dem at vende ham... 

vil du turde at føde normalt hvis det er? 

Hælder mest mod kejsersnit. Kan ikke lige pt overskue at skulle igennem en sædefødsel men skal snakke med lægen om det torsdag hvis han er lige så stædig der.

Anmeld

27. november 2012

Lullaby

Wow. Foregår det sådan? Jeg har tænkt meget over det..  Er du meget øm?

Anmeld

27. november 2012

Miss BananaHammock

Lullaby skriver:

Wow. Foregår det sådan? Jeg har tænkt meget over det..  Er du meget øm?

Tror der er lidt forskellige måder fra læge til læge. Er mega øm!!

Anmeld

28. november 2012

Steinbrenner

28. november 2012

Steinbrenner

Der kan man bare se hvor lidt man kan kende folk når man ser hinanden ind real life. Det var mig der selvfølgelig sad med en cola min største graviditets last!

Hvor skønt at hun havde vendt sig - og hvor skønt at de tager dine skavanker seriøst. Måske vi mødes på fødegangen så Hvis jeg skal have kejsersnit er det vist noget med ca. 10 -7 dage før. Så det er ca. fra den 11 - 14 december

Ja det er ikke nemt at kende folk IRL, jeg har altså også taget 20kg på siden jeg satte mit profilbillede ind

Men jeg synes da bestemt at vi skal mødes til fødsel på sygehuset den 11 dec. Det burde da nemt lige kunne arrengeres

Anmeld

28. november 2012

Miss BananaHammock

Steinbrenner skriver:

Ja det er ikke nemt at kende folk IRL, jeg har altså også taget 20kg på siden jeg satte mit profilbillede ind

Men jeg synes da bestemt at vi skal mødes til fødsel på sygehuset den 11 dec. Det burde da nemt lige kunne arrengeres

Aftale

Anmeld

28. november 2012

VNB

Hælder mest mod kejsersnit. Kan ikke lige pt overskue at skulle igennem en sædefødsel men skal snakke med lægen om det torsdag hvis han er lige så stædig der.

kan godt følge dig i at en sædefødsel måske ikke ligefrem virker tiltalende...  

og læste lige nit nyeste indlæg - og jeg kan godt nok også sagtens følge dig i dine tanker om at melde fra til det nye vendingsforsøg... jeg har tit tænkt på at det da må være vildt ubehageligt BÅDE for baby og mor! 

altså lægerne ved jo selvfølgelig hvad de gør, men det virker bare voldsomt at du skal have så ondt bagefter  

Anmeld

28. november 2012

Miss BananaHammock

VNB skriver:

kan godt følge dig i at en sædefødsel måske ikke ligefrem virker tiltalende...  

og læste lige nit nyeste indlæg - og jeg kan godt nok også sagtens følge dig i dine tanker om at melde fra til det nye vendingsforsøg... jeg har tit tænkt på at det da må være vildt ubehageligt BÅDE for baby og mor! 

altså lægerne ved jo selvfølgelig hvad de gør, men det virker bare voldsomt at du skal have så ondt bagefter  

Jeg tænker det er mor-genet der sætter ind. Der er INGEN der skal gøre min lille baby ondt! Heller ikke selvom det ikke nødvendigvis sker, så er selv den mindste risiko helt uacceptabelt.

Er bare så bange for at jeg vælger "den lette løsning". Både mht. valget om vendingsforsøg eller ej, samt valget om fødselsmetode. Man føler man "burde" før ALT for at føde helt naturligt.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.