Mor og meget mere skriver:
Følelser er sandelig også psykologi, og psykologers samtaleterapi tager i høj grad udgangspunkt i følelser - hvad ellers?, fristes jeg til at spørge.
Du ved sikkert selv, hvad du mener, men dine formuleringer giver ikke rigtigt mening - du har misforstået begreberne terapi og terapeut. Terapi ydes af psykologer, psykoterapeuter, kranio-sakral-terapeuter, NLP-terapeuter, hypnoterapeuter og et hav af andre typer terapeuter - og af fysioterapeuter og ergoterapeuter, hvor fokus er på fysikken.
Du har tilsyneladende fået den opfattelse, at terapi er synonymt med gestaltterapi, men den udgør jo blot en lille niche i terapiens område.
Hehe du har fuldstændig ret i at jeg skulle formulere mig bedre, for kan godt se det måske ikke giver mening, var på intet tidspunkt klar til at skulle diskutere noget som helst, ville bare anbefale gestalt terapi for TS da jeg personligt synes det er bedre. Og jeg mener gestalt terapi når jeg skriver terapi. Hvilket ikke ligefrem er tydeligt. Kunne heller ikke lige forstå hva alt den fuzz was about. Og ja, selvfølgelig snakker man om sine følelser hos en psykolog, men som jeg så ikke kan få formuleret i dag, er det på en helt anden måde. Bah tror bare jeg bliver fra tastaturet i dag.
Anmeld