Psykolog ..

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

26. november 2012

MomInTheMaking

Mor og meget mere skriver:

Følelser er sandelig også psykologi, og psykologers samtaleterapi tager i høj grad udgangspunkt i følelser - hvad ellers?, fristes jeg til at spørge.

Du ved sikkert selv, hvad du mener, men dine formuleringer giver ikke rigtigt mening - du har misforstået begreberne terapi og terapeut. Terapi ydes af psykologer, psykoterapeuter, kranio-sakral-terapeuter, NLP-terapeuter, hypnoterapeuter og et hav af andre typer terapeuter - og af fysioterapeuter og ergoterapeuter, hvor fokus er på fysikken. 

Du har tilsyneladende fået den opfattelse, at terapi er synonymt med gestaltterapi, men den udgør jo blot en lille niche i terapiens område. 

Hehe du har fuldstændig ret i at jeg skulle formulere mig bedre, for kan godt se det måske ikke giver mening, var på intet tidspunkt klar til at skulle diskutere noget som helst, ville bare anbefale gestalt terapi for TS da jeg personligt synes det er bedre. Og jeg  mener gestalt terapi når jeg skriver terapi. Hvilket ikke ligefrem er tydeligt. Kunne heller ikke lige forstå hva alt den fuzz was about. Og ja, selvfølgelig snakker man om sine følelser hos en psykolog, men som jeg så ikke kan få formuleret i dag, er det på en helt anden måde. Bah tror bare jeg bliver fra tastaturet i dag.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. november 2012

Lady Marion <3

Mom In The Making skriver:

Har svaret en anden på samme spørgsmål. 

Du skal dælme godt nok være sikker på du så ikke har dyber læggende problemer hvis du går til en teurapeut i stedet for en psykolog , psykologen har en helt anden uddannelse bag sig som terapeuten ikke har og det kræver ikke noget specielt at kalde sig for terapeut (staves)

Anmeld

26. november 2012

MomInTheMaking

Mor og meget mere skriver:

Men ALLE psykologer har en terapeutisk tilgang - det er deres håndværk! Det er ikke det, at du foretrækker gestaltterapien, folk reagerer på - det er din misforståede opfattelse af begrebet terapi. 

Slå det op, hvis du tvivler på folk herinde. 

Jaja slap nu lige af . jeg har ikke misforstået, har bare været virkelig ringe til at formulere det jeg gerne ville. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.