Psykolog ..

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

26. november 2012

mariesmavse92

Du kan gøre som jeg netop selv har gjort, gå ned til lægen, fortæl hvordan landet ligger og at du ikke har råd til privat psykolog - så kan du måske få en henvisning til psykiatrisk afdeling på hospitalet (ja, det lyder måske ret vildt, I know!!!!!!! Men der er jo ganske almindelige psykologer på den afdeling ) og det er ganske gratis.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. november 2012

MomInTheMaking

Mor og meget mere skriver:

Psykologens ydelse er da også terapi? 

Psykologer giver psykologisk hjælp som er baseret på psykologi. Terapeuter (gestalt terapi) tager udgangpunkt i følelserne, hvorfor og hvordan det løses. Man skal muligvis have prøvet begge dele for virkelig at forstå hvor stor forskel der er, men ellers kan man også læse sig til det. 

Anmeld

26. november 2012

MomInTheMaking

wamse skriver:

Hvorfor mener du ikke at man får terapi ved en psykolog?

Har svaret en anden på samme spørgsmål. 

Anmeld

26. november 2012

MomInTheMaking

Anonym skriver:

Når jeg ringer til kommunen r der bare intet hjælp at hente ..
Hedder det bare terapi ?

Har di fået et møde med din sagsbehandler? Ellers kan man også få en henvisning via lægen som andre også skriver, men tror kun det gælder osykolog hjælp. Det kommer jo også helt an på hvad det er du skal have hjælp til, nogen har stor glæde af psykologer, jeg har bare kun gode erfaringer med gestalt terapi. Har haft omkring 6 psykologer i min livstid og ingen af dem har hjulpet mig til at hjælpe mig selv som de to gestalt terapeuter gjorde. Så mine udtalelser er baseret på mine egne oplevelser.

Anmeld

26. november 2012

wamse

Mom In The Making skriver:

Psykologer giver psykologisk hjælp som er baseret på psykologi. Terapeuter (gestalt terapi) tager udgangpunkt i følelserne, hvorfor og hvordan det løses. Man skal muligvis have prøvet begge dele for virkelig at forstå hvor stor forskel der er, men ellers kan man også læse sig til det. 

Nu har jeg prøvet både et terapeutisk forløb, men også ved psykolog. Det er min forståelse at psykologer bruger forskellige metoder, og at man ikke bare kan sige at de alle arbejder på en måde, eller kun fra psykologien, og ikke ud fra følelserne hos klienten.

Jeg har hos en terapeut blandt andet arbejdet med far/mor/mig dynamikken, som jo så har givet mig en forståelse for, hvorfor jeg gør som jeg gør i dag.

Min nuværende psykolog arbejder ud fra den kognitive terapi, men det udelukker bestemt ikke, at man ikke arbejder med de følelser der her været g stadig er

Anmeld

26. november 2012

Mettefpigen

Da jeg gik til psykolog tog hun også udgangspunkt i mine følelser :-)

Anmeld

26. november 2012

MomInTheMaking

wamse skriver:

Nu har jeg prøvet både et terapeutisk forløb, men også ved psykolog. Det er min forståelse at psykologer bruger forskellige metoder, og at man ikke bare kan sige at de alle arbejder på en måde, eller kun fra psykologien, og ikke ud fra følelserne hos klienten.

Jeg har hos en terapeut blandt andet arbejdet med far/mor/mig dynamikken, som jo så har givet mig en forståelse for, hvorfor jeg gør som jeg gør i dag.

Min nuværende psykolog arbejder ud fra den kognitive terapi, men det udelukker bestemt ikke, at man ikke arbejder med de følelser der her været g stadig er

Og jeg er ikke uenig i noget af det du lige har skrevet. nogen gange er det svært at udtale sig uden at generellisere, så det var det jeg gjorde. + at jeg sjældent taler ud fra andet end personlig erfaring og min er at terapeuter generelt er bedre en psykologer, en holdning jeg er fri til at have og fri til at udtale mig om. og bare for at (forhåbentlig) likke den helt, så siger jeg ikke t der ikke findes psykologer der er dygtige eller som kan hjælpe, dog er min overbevisnig at dem der kan som oftest har terapeutiske tilgange til tingene.

Anmeld

26. november 2012

MomInTheMaking

Mettefpigen skriver:

Da jeg gik til psykolog tog hun også udgangspunkt i mine følelser :-)

jamen der er såmen en del psykologer der bruger terapeutiske redskaber, dog synes jeg at mange ikke er dygtige nok til det. Men det er udelukkende en personlig mening. Og du er helt berettiget til at være uenig.

Anmeld

26. november 2012

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere

Følelser er sandelig også psykologi, og psykologers samtaleterapi tager i høj grad udgangspunkt i følelser - hvad ellers?, fristes jeg til at spørge.

Du ved sikkert selv, hvad du mener, men dine formuleringer giver ikke rigtigt mening - du har misforstået begreberne terapi og terapeut. Terapi ydes af psykologer, psykoterapeuter, kranio-sakral-terapeuter, NLP-terapeuter, hypnoterapeuter og et hav af andre typer terapeuter - og af fysioterapeuter og ergoterapeuter, hvor fokus er på fysikken. 

Du har tilsyneladende fået den opfattelse, at terapi er synonymt med gestaltterapi, men den udgør jo blot en lille niche i terapiens område. 

Anmeld

26. november 2012

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere

Og jeg er ikke uenig i noget af det du lige har skrevet. nogen gange er det svært at udtale sig uden at generellisere, så det var det jeg gjorde. + at jeg sjældent taler ud fra andet end personlig erfaring og min er at terapeuter generelt er bedre en psykologer, en holdning jeg er fri til at have og fri til at udtale mig om. og bare for at (forhåbentlig) likke den helt, så siger jeg ikke t der ikke findes psykologer der er dygtige eller som kan hjælpe, dog er min overbevisnig at dem der kan som oftest har terapeutiske tilgange til tingene.

Men ALLE psykologer har en terapeutisk tilgang - det er deres håndværk! Det er ikke det, at du foretrækker gestaltterapien, folk reagerer på - det er din misforståede opfattelse af begrebet terapi. 

Slå det op, hvis du tvivler på folk herinde. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.