Graviditet uden for livmoderen

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

27. november 2012

Karla

Anonym skriver:

De ringede til mig igår formiddags, og skulle møde til operation kl 12.

Jeg fik fjernet den ene æggeleder også 

Ved du om man så kun kan blive naturligt gravid hver anden måned, nu da man kun har en æggeleder? Det fik jeg ikke spurgt lægen om.

Okay, øv du skulle igennem det, men nu er det ovre

Du har lige så stor chance for at blive naturligt gravid
Jeg fik at vide, at chancerne ikke blev mindre, hvis de blev var det ikke ret meget.

Din raske æggeleder overtager fra den du fik fjernet. Så du kan have ægløsning hver måned og have chance for en graviditet hver måned, da æggelederen flytter sig.

for at din krop snart er ovenpå og klar til en ny graviditet, og håber ikke du får mange mén af operationen!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. november 2012

Camillos

Anonym skriver:

Tak for svar

Lægerne havde vurderet at en operation var bedst for mig, så blev opereret igår og fik desværre fjernet den ene æggeleder 

Ej det er jeg ked af at høre... Jeg håber du er Okay.. det er en hård tid du går i møde. Du er velkommen til at skrive Pb hvis du får brug for at komme af med dine tanker, har nogle spørgsmål osv..  til dig!

Anmeld

27. november 2012

dola

Anonym skriver:

Ja det har jeg fået konstateret idag 

Er fuldstændig grædefærdig

Havde godt nok mistanke om at noget var galt igår, da jeg fik voldsomme smerter i maven, men havde "bare" frygtet en abort.

Var forbi vagtlægen, som gav mig en subakut tid til en gynækologisk undersøgelse idag.

Nu er jeg så konstateret gravid uden for livmoderen. "Baby" sidder i den ene æggeleder, så der er risiko for at den (æggelderen) allerede har taget skade, eller at den bliver fjernet under en operation  Det var jeg bare ikke klar over kunne ske for mig 

Der er vidst også noget med at man kan få det medicinsk fjernet, men så går der vidst 3-6 mdr før vi må prøve at blive gravide igen. 

Dette var bare ønskeBARNET - vi har prøvet at blive gravide i 1 år og 9 mdr nu.

Jeg har fået besked på at faste fra midnat, for får jeg smerter, skal jeg akut til hospitalet og opereres, for så bløder jeg indvendigt og det er livstruende, hvis ikke jeg får smerter i løbet af aftenen/natten, vil de fortælle hvad der videre skal ske når de har svar på blodprøven i morgen 

Argh, hvordan kunne et så STORT ønske, gå så galt 

Er der andre der har været gravide uden for livmoderen, som vil fortælle deres historie?

Min mor fik efter min storebror en GUL, hun fik fjernet den ene æggestok og fik at vide at hun ikke skulle regne med at få flere børn.. Men som du nok kan lurer så sidder jeg her og skriver, så hun fik mig efterfølgende, og min lillebror.. og min lillesøster og så begyndte mine forældre at bruge prævention..

Så det er ikke umuligt, kæmpe krammer i din retning!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.