Graviditet uden for livmoderen

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

25. november 2012

Karla

Anonym skriver:

Mange tak fordi du vil dele din historie med mig, og hvor er det dog skræmmende at sådan noget sker i virkeligheden  Og det gør mig ondt at høre at andre også har gennemlevet det (nu ved jeg ikke hvor meget jeg kommer igennem, men sygehuset har da bedt mig faste fra midnat i tilfælde af at jeg får smerter i løbet af i nat, så jeg skal opereres imorgen) 

Ved ikke om jeg bør sygemelde mig i morgen?

Var du så igennem en kikkertoperation eller hvordan? 

Hvor længe var du sygemeldt i forbindelse med det?

Jeg kan regne ud at dit var ret akut, men ved du noget om, at når nu de ved det med mig, hvor længe der så går før "det" kan være væk?

Det var skam så lidt!
Det er altid rart at kunne dele lidt ud af sine oplevelser. Det hjælper tit at høre fra andre der har været igennem det.

Jeg havde nok valgt at sygemelde mig, for en sikkerheds skyld. Det er i mine øjne ret alvorligt, da det lynhurtigt kan udvikle sig.

Jeg var igennem en kikkertoperation, så har fået 3 små ar.

Jeg var ikke sygemeldt bagefter, fordi jeg havde sommerferie fra studiet, så det var ikke nødvendigt. Jeg kunne dog intet i en uge bagefter, og først efter 14 dage følte jeg at det var forsvarligt at jeg begyndte at gå oppe og så småt begynde nogle huslige pligter. Havde afsindigt ondt, og jeg sov stort set hele tiden den første uge.

Jeg er ikke helt sikker på, at jeg forstår dit sidste spørgsmål?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. november 2012

jeanne-skat

Anonym skriver:

Hvor langt var du henne der? Og hvor lang tid gik der, fra du fik konstateret graviditeten udenfor livmoderen, til du fik det fjernet?

Første gang var jeg 9 uger og fik det fjernet 2 dage efter. Anden gang mener jeg at jeg var 6 7 uger henne gik også et par dage

Anmeld

25. november 2012

Anonym trådstarter

Karla skriver:

Det var skam så lidt!
Det er altid rart at kunne dele lidt ud af sine oplevelser. Det hjælper tit at høre fra andre der har været igennem det.

Jeg havde nok valgt at sygemelde mig, for en sikkerheds skyld. Det er i mine øjne ret alvorligt, da det lynhurtigt kan udvikle sig.

Jeg var igennem en kikkertoperation, så har fået 3 små ar.

Jeg var ikke sygemeldt bagefter, fordi jeg havde sommerferie fra studiet, så det var ikke nødvendigt. Jeg kunne dog intet i en uge bagefter, og først efter 14 dage følte jeg at det var forsvarligt at jeg begyndte at gå oppe og så småt begynde nogle huslige pligter. Havde afsindigt ondt, og jeg sov stort set hele tiden den første uge.

Jeg er ikke helt sikker på, at jeg forstår dit sidste spørgsmål?

Så skal jeg nok regne med sygemelding hvis jeg skal opereres - har et rimelig fysisk krævende job.

Det var da altid noget du kunne sove meget, så mærkede du forhåbentlig ikke så meget til smerten.

Det jeg mener med det sidste spørgsmål, er at jeg fik konstateret GUL idag, men ved du hvor længe der kan/må gå, før lægerne fjerner graviditeten? Altså kan der fx gå op til 1 uge, op til 1 måned eller?

Det var bare for at have en fornemmelse af, hvor hurtigt jeg kunne regne med "at der skete noget".

Anmeld

25. november 2012

Anonym trådstarter

jeanne-skat skriver:

Første gang var jeg 9 uger og fik det fjernet 2 dage efter. Anden gang mener jeg at jeg var 6 7 uger henne gik også et par dage

Okay, mange tak for dit svar. 

Kan se det er lykkedes dig at få et barn alligevel, det er rart at se.

Anmeld

25. november 2012

Karla

Anonym skriver:

Så skal jeg nok regne med sygemelding hvis jeg skal opereres - har et rimelig fysisk krævende job.

Det var da altid noget du kunne sove meget, så mærkede du forhåbentlig ikke så meget til smerten.

Det jeg mener med det sidste spørgsmål, er at jeg fik konstateret GUL idag, men ved du hvor længe der kan/må gå, før lægerne fjerner graviditeten? Altså kan der fx gå op til 1 uge, op til 1 måned eller?

Det var bare for at have en fornemmelse af, hvor hurtigt jeg kunne regne med "at der skete noget".

Ja, jeg tror også du skal regne med en sygemelding, hvis du skal opereres. Jeg var indlagt i en dag, fordi de skulle sikre sig at alt var ok.
Derefter var jeg helt groggy efter narkosen, og fik en del smertestillende, som gjorde at jeg bare sov og sov. Kan huske at min mave længe efter føltes som om jeg havde blå mærker overalt indvendig. Hver bevægelse gjorde sindssygt ondt. Men tror det er meget individuelt, hvor længe man skal bruge på at komme over det.

Åh det ved jeg faktisk ikke. Jeg kunne da ikke forestille mig, at der ville gå ret lang tid, da det jo kan udvikle sig hurtigt. Men det kommer vel også an på om det bliver ved operation eller medicin. Kan du selv vælge, hvad du vil?

Anmeld

26. november 2012

Anonym trådstarter

Karla skriver:

Ja, jeg tror også du skal regne med en sygemelding, hvis du skal opereres. Jeg var indlagt i en dag, fordi de skulle sikre sig at alt var ok.
Derefter var jeg helt groggy efter narkosen, og fik en del smertestillende, som gjorde at jeg bare sov og sov. Kan huske at min mave længe efter føltes som om jeg havde blå mærker overalt indvendig. Hver bevægelse gjorde sindssygt ondt. Men tror det er meget individuelt, hvor længe man skal bruge på at komme over det.

Åh det ved jeg faktisk ikke. Jeg kunne da ikke forestille mig, at der ville gå ret lang tid, da det jo kan udvikle sig hurtigt. Men det kommer vel også an på om det bliver ved operation eller medicin. Kan du selv vælge, hvad du vil?

Det lød ikke som om jeg havde valget, men at lægerne ville træffe beslutningen idag, når de havde svar på blodprøven (om hcg stiger eller ej).

Havde du selv valget?

Anmeld

26. november 2012

Karla

Anonym skriver:

Det lød ikke som om jeg havde valget, men at lægerne ville træffe beslutningen idag, når de havde svar på blodprøven (om hcg stiger eller ej).

Havde du selv valget?

Okay, ja der er jo nok fordele ved begge dele. Men jeg var glad for det blev en operation, så vi ikke skulle vente så mange måneder med at forsøge igen.

Nej jeg havde ikke selv valget. De var bange for at den æggeleder ville springe, og så fordi den var så udvidet ville den være ødelagt uanset hvad.

Anmeld

26. november 2012

Camillos

Anonym skriver:

Ja det har jeg fået konstateret idag 

Er fuldstændig grædefærdig

Havde godt nok mistanke om at noget var galt igår, da jeg fik voldsomme smerter i maven, men havde "bare" frygtet en abort.

Var forbi vagtlægen, som gav mig en subakut tid til en gynækologisk undersøgelse idag.

Nu er jeg så konstateret gravid uden for livmoderen. "Baby" sidder i den ene æggeleder, så der er risiko for at den (æggelderen) allerede har taget skade, eller at den bliver fjernet under en operation  Det var jeg bare ikke klar over kunne ske for mig 

Der er vidst også noget med at man kan få det medicinsk fjernet, men så går der vidst 3-6 mdr før vi må prøve at blive gravide igen. 

Dette var bare ønskeBARNET - vi har prøvet at blive gravide i 1 år og 9 mdr nu.

Jeg har fået besked på at faste fra midnat, for får jeg smerter, skal jeg akut til hospitalet og opereres, for så bløder jeg indvendigt og det er livstruende, hvis ikke jeg får smerter i løbet af aftenen/natten, vil de fortælle hvad der videre skal ske når de har svar på blodprøven i morgen 

Argh, hvordan kunne et så STORT ønske, gå så galt 

Er der andre der har været gravide uden for livmoderen, som vil fortælle deres historie?

... jeg har selv været ude for en gul! .. 

Jeg fik en kemo indsprøjtning som slog cellerne ihjel inde i min æggeleder og måtte blive gravid efter 3 måneder.. kæresten g jeg har kæmpet i 5 seje år...jeg blev så gravid 6 mdr efter og har en dejlig pige den dag idag.. jeg ville råde dig til at vælge en medicinsk fjernelse da du så ikke nedsætter din feritilitet

Anmeld

27. november 2012

Anonym trådstarter

Karla skriver:

Okay, ja der er jo nok fordele ved begge dele. Men jeg var glad for det blev en operation, så vi ikke skulle vente så mange måneder med at forsøge igen.

Nej jeg havde ikke selv valget. De var bange for at den æggeleder ville springe, og så fordi den var så udvidet ville den være ødelagt uanset hvad.

De ringede til mig igår formiddags, og skulle møde til operation kl 12.

Jeg fik fjernet den ene æggeleder også 

Ved du om man så kun kan blive naturligt gravid hver anden måned, nu da man kun har en æggeleder? Det fik jeg ikke spurgt lægen om.

Anmeld

27. november 2012

Anonym trådstarter

Camillos skriver:

... jeg har selv været ude for en gul! .. 

Jeg fik en kemo indsprøjtning som slog cellerne ihjel inde i min æggeleder og måtte blive gravid efter 3 måneder.. kæresten g jeg har kæmpet i 5 seje år...jeg blev så gravid 6 mdr efter og har en dejlig pige den dag idag.. jeg ville råde dig til at vælge en medicinsk fjernelse da du så ikke nedsætter din feritilitet

Tak for svar

Lægerne havde vurderet at en operation var bedst for mig, så blev opereret igår og fik desværre fjernet den ene æggeleder 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.