Anonym skriver:
Ja det har jeg fået konstateret idag 
Er fuldstændig grædefærdig 
Havde godt nok mistanke om at noget var galt igår, da jeg fik voldsomme smerter i maven, men havde "bare" frygtet en abort.
Var forbi vagtlægen, som gav mig en subakut tid til en gynækologisk undersøgelse idag.
Nu er jeg så konstateret gravid uden for livmoderen. "Baby" sidder i den ene æggeleder, så der er risiko for at den (æggelderen) allerede har taget skade, eller at den bliver fjernet under en operation
Det var jeg bare ikke klar over kunne ske for mig 
Der er vidst også noget med at man kan få det medicinsk fjernet, men så går der vidst 3-6 mdr før vi må prøve at blive gravide igen.
Dette var bare ønskeBARNET - vi har prøvet at blive gravide i 1 år og 9 mdr nu.
Jeg har fået besked på at faste fra midnat, for får jeg smerter, skal jeg akut til hospitalet og opereres, for så bløder jeg indvendigt og det er livstruende, hvis ikke jeg får smerter i løbet af aftenen/natten, vil de fortælle hvad der videre skal ske når de har svar på blodprøven i morgen 
Argh, hvordan kunne et så STORT ønske, gå så galt 
Er der andre der har været gravide uden for livmoderen, som vil fortælle deres historie?
Det gør mig rigtig ondt, at du skal gennemgå det

Jeg var selv ude for en GUL for 5 måneder siden. Vi havde prøvet i 9 måneder, da jeg testede positivt. Var sindssygt glad, men havde bare på fornemmelsen at noget var galt. I uge 6 havde jeg en blødning, med rigtig mange smerter - svarende til min mens normalt. Lægen sagde at det så var en spontan abort, og det var der ikke noget at gøre ved. Havde så indstillet mig på at det var slut. En uges tid senere tester jeg så positiv igen - meget tydeligere end jeg havde gjort ugen forinden. Fik bekræftet med en graviditetstest ved lægen og til tid til første graviditetsundersøgelse. Nåede dog aldrig så langt. I løbet af uge 9 fik jeg det virkelig dårligt en eftermiddag. Fik kvalme, blev svimmel og havde de værste mavesmerter. Jeg gik i seng og faldt i søvn. Herefter havde jeg det godt igen. Så gik der lige knap en uge, så fik jeg det ligesådan igen, denne gang om natten. Det fortsatte hele natten, og jeg havde det elendigt. Om morgenen begyndte jeg at bløde, og ringede til vagtlægen, som sagde jeg skulle vente til min egen læge åbnede. Kom så til lægen, og blev henvist til en skanning med det samme. Blev kørt på sygehuset og blev skannet, og her kunne de ikke se en graviditet i livmoderen. Men mine test var knald positive. De kunne se at der sad noget i den ene æggeleder, og den var meget udvidet. Blev indlagt og skulle vente 5 timer, da jeg havde fået en mundfuld yoghurt til morgenmad, og blev så kørt direkte på operationsstuen, hvor de fjernede graviditeten og den ene æggeleder.
Det var et meget hårdt forløb, og havde svært ved at komme ovenpå igen.
Du er velkommen til at spørge ind til mere, hvis du har brug for det!