Marcipan???

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

20. november 2012

Victoria2013

Tror altså man skal passe på med ikke at blive for fanatisk... hvis man må spise sushi må man vel også godt spise røget laks. Og sild i eddike må man vel også godt? Det er, som sagt, stadig tilberedt...

Fandt i øvrigt lige følgende ved en søgning på google; 

Bearbejdede fiskeprodukter er også en vigtig kilde til flere næringsstoffer. Varmebehandlede fiskeprodukter bør serveres rygende varme. Følg de generelle råd for madlavning.

Gravet eller røget fisk, for eksempel røget laks, bør indtages så friskt som muligt.

Gravide kan spise sushi.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. november 2012

Rikke mor

Altsåm håber ikke der sker noget med spirren i maven - har spist tre snebolde og lidt whiskeysause 

Anmeld

20. november 2012

Tulle83

Projekt baby skriver:

Altsåm håber ikke der sker noget med spirren i maven - har spist tre snebolde og lidt whiskeysause 

Ej, ro på

Hvis du læser længere oppe, så er der ikke alkohol i whisky sauce, da alkohollen er fordampet ved 72 grader.

Derudover sker der ingenting ved at spise marcipan

Anmeld

20. november 2012

Pige2009

Lahn11 skriver:

Er det kun i marcipan brød der er det så ? For det var dem og købe konfekt jeg fik a vide man ikke måtte spise ?  

sammen med en LANG liste med pålæg, osv der også var skadeligt ... 

Nej, det er da kun i dem der hedder cognacbrød og lign.

Anmeld

20. november 2012

Pige2009

Månsson skriver:

Endnu en regel jeg ikke har hørt om så mht bøf.. Tænker man skal passe på og bruge sin sunde fornuft men at det ikke skal blive fanatisk

Lige præcis

Anmeld

20. november 2012

L&V

Baagøe skriver:

Lige præcis

Ellers kan det da hurtigt ta overhånd og blive svært at leve efter

Anmeld

20. november 2012

Ccamilla

Profilbillede for Ccamilla
Så er min barsel officielt slut - og ferien begynder :)

Vil da os lige indskyde, mht den røde bøf, at da jeg var gravid pg besægte min farmor i tyskland, fik jeg noget der hedder 'beefhack', altså tatar .. Det må man vist heller ikke som gravid - men det hærer sig til, når man besøger farmor.

Og min datter er altså 8mdr nu, sund, rask og fremme i skoene. 

Alting med måde! Og som andre skriver, man skal heller ikke blive for fanatisk

Anmeld

20. november 2012

Jeia

Lahn11 skriver:

Sushi har været nedfrossen til -100+ grader, derfor er det ok, det er der ikke mange farlige bakterier som klare  

mener da heller ikke man må spise bøffer som ikke er gennemstægt ? 

ellers er reglerne da ændret siden jeg fik min første  

Det er parasitter der dør ved nedfrysning. Bakterier såsom listeria monocytogenes dør ikke ved nedfrysning. Den er så nok ikke så almindelig i fisk til sushi, når de nu ikke fraråder den til gravide, Men jeg har altså fundtet listeria i rå fisk, så personligt ville jeg ikke spise sushi som gravid eller røget fisk for den sags skyld. Ligesom jeg heller ikke spiser produkter af upasteuriseret mælk.

Anmeld

21. november 2012

baby012

tarkoflen skriver:

Mener det er råt kød du ikke må spise... Altså carpaccio, en bøf der er stegt bleu (altså næsten rå indvendigt)

Du har helt ret med hensyn til sushi

Ved du om man må spise varmrøget laks? Åhh det synes jeg er så lækkert, men er i tvivl om det er ok?

Altså det har jo været varmet under røgningen...

Det er kun kold røget man ikke må spise, da det jo egentlig stadig er råt  

desværre, elsker kold røget laks  

Anmeld

21. november 2012

Camilla30

Kia2013 skriver:

Tror altså man skal passe på med ikke at blive for fanatisk... hvis man må spise sushi må man vel også godt spise røget laks. Og sild i eddike må man vel også godt? Det er, som sagt, stadig tilberedt...

Fandt i øvrigt lige følgende ved en søgning på google; 

Bearbejdede fiskeprodukter er også en vigtig kilde til flere næringsstoffer. Varmebehandlede fiskeprodukter bør serveres rygende varme. Følg de generelle råd for madlavning.

Gravet eller røget fisk, for eksempel røget laks, bør indtages så friskt som muligt.

Gravide kan spise sushi.

Enig!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.